PDA

View Full Version : Foto's van mijn setupje.



Chiel
4 februari 2003, 17:23
Even een paar fotootjes met commentaar op het web gezet (moet toch iets doen met slecht weer hè?).

http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=1604981&uid=882513

Of anders http://www.picturetrail.com en inloggen als chielemans

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden . . .

Negative K3 fan
4 februari 2003, 17:37
......

duur en professioneel, en erg geil natuurlijk!

Sj03rd
4 februari 2003, 18:26
ERRUG netjes hoor!
Maar wordt die poweramp niet ontzettend heet?? 't zit allemaal zo dicht op elkaar...
En bij je oude rack, zit daar bovenin een soort opvullingsplaatje ofzo?? Want zoiets moet ik eigenlijk ook nog een keer hebben. Zoja, wat kostte die?

Fluffy
4 februari 2003, 18:50
dat ziet er inderdaad zeer strak uit :smile:

BLOK182
4 februari 2003, 19:37
damn, wat een hoop knoppies :wink: cool spul man!

Ic3gl0vE
4 februari 2003, 21:30
oooh $$$

Rectifier
5 februari 2003, 00:35
Nice man....
Nu nog een fotoalbum van je gitaren en je FX board.
Oh ja, en die multistekker aansluiting van jou :grin:

Binnenkort zal ik ook wat foto's toevoegen aan mijn album :wink:

Chiel
5 februari 2003, 11:18
Thanks, thanks, voor jullie reply’s. Ben nu eigenlijk ook best wel tevreden moet ik zeggen. Ben nog wel in de running voor een leuk Tom Anderson stratje. Als ie niet tè veel moet kosten, is mijn setupje eindelijk compleet. Anders ga ik maar eens een leuke strat opwaarderen oid.

Rectifier, ik zal nog eens wat fotootjes maken van de achterzijde (met daarin een 26 tal Neutrik Jacks en de Multi-connector). Gitaartjes volgen ook.

O ja, Sjoerd die ventilatieplaat zit nog steeds in mijn rack, alleen zit hij nu helemaal onderin met daarachter een dikke ringkern trafo voor de Intellifex en een spanningsstabilisator voor de rest van de apparatuur. Zo’n 1HE ventilatieplaat kun je overal halen hoor (rond de 15 euro). Kijk anders eens bij John Hobo in Nijmegen (zit links naast de Tools4Tones). Die heeft werkelijk alles op voorraad qua rackspul e.d.

By the way, heeft iemand anders nog wat te showen? Altijd weer geil om andermans apparatuur te bekijken :smile:

Mzzl,
Chiel.

Chiel
5 februari 2003, 11:21
PS; die VHT draait meestal op slechts een 20% van zijn totale vermogen en dan wordt hij echt nauwlijks warm. Rectifier zal overigens wel beamen dat dit ruim voldoende is om het podium te doen laten shaken!!!

Nocki
6 februari 2003, 09:10
hee moois spul man.. hoe heb je alles aangesloten? wat voor kabels hoe ziet je signal line eruit???
ik ben wel benieuwd...

Nocki

Chiel
6 februari 2003, 11:27
ThanX. Ik gebruik eigenlijk alleen maar Neutrik Jack connectoren (zowel haakse als rechte). Dit met uitzondering van het gitaar signaalpath, daar gebruik ik vergulde Klotz connectoren voor. In het rek heb ik VanDenHull signaalkabels zitten. Ooit eens een keertje zo’n rol van 100mtr gekocht voor een prikkie. Mijn gitaarkabel is echter ook weer van Klotz, simpelweg omdat deze vele malen robuuster en betrouwbaarder is.
Ik gebruik een 16-polige Harting multi-connector achter in mijn rack die naar mijn pedalenboard gaat (Boss GT-3, Morley Pro series II volumepedaal, Dunlop CryBaby Wah). Door de eraan verbonden 8 polige gebalanceerde multikabel gaat mijn gitaarsignaal (send/return), volumepedaalsignaal (send/return voor de preamps), het totaalvolume, een return voor het stemapparaat in de GT3 en een midi-send signaal.
De voeding van de GT-3 gaat thans nog via een aparte kabel, omdat de 14V wisselspanning als een gek stoort op de rest van de signalen wanneer deze eveneens door de multi-kabel heen gaat.

Jemig, weer een verhaal zeg!

dikkie dik
6 februari 2003, 13:19
is idd een ubergeil setje.

Kjiratsiekoedel
6 februari 2003, 16:02
Op 2003-02-05 10:18, schreef Chiel:

By the way, heeft iemand anders nog wat te showen? Altijd weer geil om andermans apparatuur te bekijken :smile:



http://www.markplaats.cjb.net

Rectifier
7 februari 2003, 19:49
20% is zeker genoeg om je bassist kwaad te krijgen.... :grin:

http://photos.yahoo.com/mesarecto

Niet zeiken over dat gapende gat. Deal met pre-amp is bijna rond. Als dat klaar is gaat ik weer vernieuwde foto's maken."
Wil ook nog een flightcase maken voor m'n R1 controller + wah + vol.

BLOK182
7 februari 2003, 20:01
ai, daar heeft iemand veeeeeel centjes over voor zijn hobbie :wink: geil spul man!

Lordhar
7 februari 2003, 21:22
http://www.harrydechering.com/music.html

LordHar.

Sjaak
7 februari 2003, 21:53
Als ik het geld zou hebben dan zou ik het er ook zo voor uitgeven... Maar momenteel is het nog steeds met de neus tegen de etalage ruit :sad:

Rectifier
8 februari 2003, 01:57
Zo zijn we allemaal begonnen. Gewoon blijven sparen, langzaam steeds meer aankopen doen. Ik heb nog meer prut, basgitaar, Trace 1x15 bascombo etc. Ik zal binnenkort wat meer foto's toevoegen.

kokeleko
8 februari 2003, 08:46
He , Chiel ik dacht dat jij een binenrack had of zie ik het niet goed, is het nog wel te tillen? Ik heb sinds een paar dagen ook zo een VHT 2/50/2 en inderdaad wat een ballen heeft dat ding , gaat erg hard , mooie plaatjes.

srv-man
10 februari 2003, 00:36
Chiel, een geweldige set, hiervoor hoeft een prof zich ook niet te schamen (maar die kunnen het meestal niet betalen :wink:) En je hebt aan alles gedacht: voeding, kabels, pluggen. Dat klopt gewoon helemaal. Ik hoop dat je spel ook in overstemming is (geintje) maar een goed geluid werkt altijd zeer inspirerend.
Een Tom Anderson stratje lijkt je ook wel wat, dat is mijn gedachte nou ook. Het lijkt me leuk om een PRS en een Anderson te hebben. De PRS heb ik, maar nou die Anderson nog.....zijn echt niet te betalen, maar het moet toch wel iets heel aparts zijn om erop te spelen heb ik me laten vertellen.

srv-man
10 februari 2003, 00:37
Waar heb je die Bag Ends trouwens gekocht, die zie je haast nergens....

oldgtarz.com
10 februari 2003, 02:36
http://www.purpleguitars.com
http://www.oldgtarz.com




"links say more than words"

Chiel
10 februari 2003, 12:09
Nu moet niet iedereen denken dat ik zo’n vreselijke kapitalist ben, want ook ik ben jaren bezig geweest tot mijn set eindelijk deze vormen aannam. De 4x10” speakerkast en de Mesa eindbak op laatst toegevoegde foto (studio impressie) is dan ook niet van mijnzelf.

Feedback was voorheen BagEnd dealer. Ik weet niet wie dat nu is geworden, want Feedback is hiermee gestopt :sad:

Zo’n Anderson is overigens echt een lekker gitaartje. Comfort neigt veel naar een Strat, maar de sound……… Damn! Echt een geweldig lekkere plank! Toch vind ik het verschrikkelijk veel geld. Het afgedankte ding wat ik wellicht kon overnemen moest nog 2000 pleuro’s opbrengen. Echt tè veel geld. Ik zit nu aan een lekker stratje met een setje EMG’s en een goed tremolo systeem te denken. Ik probeer wel ergens een lekkere plank op de kop tikken en deze dan wel verbouwen.

Zo’n Stratje als van oldgtarz.com zal er helaas niet inzitten voor mij :sad:

Chiel
10 februari 2003, 14:54
Op 2003-02-07 20:22, schreef Lordhar:
http://www.harrydechering.com/music.html

LordHar.


Damn! is dat een originele handtekening op die RG570???

Soulman
10 februari 2003, 18:02
Vind de Bassman wel cool :wink:

Lordhar
11 februari 2003, 09:39
Op 2003-02-10 13:54, schreef Chiel:


Op 2003-02-07 20:22, schreef Lordhar:
http://www.harrydechering.com/music.html

LordHar.


Damn! is dat een originele handtekening op die RG570???


Yep.

LordHar.

ben79
11 maart 2003, 20:36
http://users.pandora.be/ben88
eindtrap gaat vervangen worden door lapmjes deze zomer .Hebben jullie aanraders ik denk aan de h&k 50/50 en de peavy60/60 maar zou liever 100/100 hebben.

Sj03rd
12 maart 2003, 10:31
Ik heb zelf een peavey 60/60 en die doet t heelij goed. Ik ken die H&K persoonlijk niet.
Ik ga in de zomer in amerika een VHT 2/50/2 kopen. Maar die 60/60 is echt een aanrader, vooral omdat hij zo lekker goedkoop is!

kokeleko
12 maart 2003, 10:36
Die 2/50/2 is echt een aanrader, ik heb em ook sinds twee maandjes , wat een power en druk , wat gaat dat kosten in het oorlogszuchtige Amerika?

Sj03rd
12 maart 2003, 11:55
Ik koop m daar gewoon 2e hands, in die 6 maanden dat ik daar ben staat er heus wel een op ebay. Er stond er laatst ook al een op en die ging volgens mij voor 700 dollar weg.
De moeite waard dacht ik zo. Alleen langs de douane wordt wel klote dan.

kokeleko
12 maart 2003, 12:15
Langs de douane gaat moeilijk denk ik , waarschijnlijk denken ze dat het een massa-vernietigings-wapen is , en dat is natuurlijk ook wel een beetje zo , vooral als je em helemaal voluit zet,Hahahaha.

Chiel
12 maart 2003, 14:26
Dat wordt lastig. Het ding draait in de states op 50Hz, 120V. Lastig om zo'n ding op 60Hz, 230V te laten functioneren...

Rectifier
12 maart 2003, 20:34
Er zit helaas geen Internationale Voltage selector op.
Langs de douane zou op zich niet zo'n probleem moeten zijn, als je maar kan aantonen dat je'm in de USA gekocht hebt.
Dmv. bon of rekening. En dat kan nogal moeilijk worden met een 2e hands product van een particulier.

kokeleko
12 maart 2003, 20:58
Dat met die voltage , ik heb nog wel zo'n reis-verloopstekker die past toch wel?

Sj03rd
12 maart 2003, 21:22
Ik kan me ook niet voorstellen dat daar helemaal niks aan te doen is....
Er zijn toch wel mensen die daar raad mee weten?

Rectifier
12 maart 2003, 21:27
Een jaar geleden stond er bij BassConnection ook een geimporteerde
VHT 2150 poweramp. Mooi lomp ding op 110v.

Daar zat een transformer bij maar dat ding ruiste als de bliksem. Dus dan moet je wel een hele goede hebben. In een rack is dat natuurlijk wel extra storingsgevoelig.

kokeleko
12 maart 2003, 22:03
Dus mijn reis-pluggie kan ik wel weggooien?

Chiel
13 maart 2003, 10:13
Eerste probleem is dat je van onze 230V naar een 110/120V moet. Dat is op zich niet zo'n probleem. Het verhaal van de netfrequentie (50 v.s. 60Hz) is een heel ander verhaal. Dat red je niet met een simpel omvormertje. Ze zijn er wel, maar het is niet ideaal kwa geluid (brom), kost een vermogen en is ong. zo groot als twee op elkaar gestapelde schoenen dozen.

kokeleko
13 maart 2003, 10:17
Kan ie em dus net zo goed in Nederland kopen ,toch ? Zijn dealers zat, en heel duur , Hahaha.

ben79
13 maart 2003, 18:41
Als je die peavy wegdoet laat me dan iets weten aub? wat kost die nieuw trouwens?

Sj03rd
13 maart 2003, 19:37
Wat balen zeg dat dat niet kan met die netfrequentie!! Maar in amerika hebben ze dus alle versterkers op die freq draaien??

Dat zou dus betekenen dat ik daar geen eindtrap kan kopen.... :sad: