PDA

View Full Version : Geen volume op versterker of heel veel ruis



faasie
27 december 2007, 18:39
Ik heb een probleem met mijn Fender Blues Deville versterker.

Als ik hem aanzet en er op speel klinkt hij net als wanneer je er op gaat spelen voor hij opgewarmd is. Er is bijna geen volume en als ik het volume helemaal open zet hoor ik heel zacht geluid en met heel veel vervorming in het laag.

Voor de zekerheid heb ik er net nieuwe poweramp buizen in gezet, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook heb ik de preamp omzeilt door een andere preamp direct aan te sluiten op de power-amp in, nog steeds het probleem.

Extra cabinet op cabinet uitgang, zowel uit het extra cabinet als uit de speakers van de combo komt hetzelfde zachte geluid.

Voordat ik hem wegbreng... heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn? Input jacks ook verschillende geprobeerd, verschillende snoeren en verschillende gitaren (gitaren en snoeren werken ook gewoon goed op andere versterker).

TimmU
27 december 2007, 18:41
ben je wel zeker van je nieuwe buizen? is dit probleem sinds je die nieuwe eindbuizen (6L6?EL34?) erin hebt gezet?

jacky
27 december 2007, 19:07
met een pre amp ook geen volume via je effects loop

Dan is er iets met je eind versterker aan de hand

En als eindpitten wissel niets uithaalt ff naar een tech

Kan iets kleins zijn (weerstandje oid) maar ook wat ergers

Laat je het nog ff weten ?

Suc 6

faasie
28 december 2007, 09:49
Ben redelijk zeker van de buizen, ze zijn net nieuw, maar vooral: ze leveren precies hetzelfde effect op. De mate van het effect (ruis en probleem met volume) is vrijwel precies hetzelfde als met de andere buizen.

Dan wordt het toch maar een tech idd, ik laat weten wat het was.