PDA

View Full Version : Snaren...



sanderz
27 december 2007, 16:19
Op www.lordofthestrings.com (http://www.lordofthestrings.com) zag ik dat men daar aan aanbiedingen doet. Onder andere Elixir, D'addario en Martin snaren en geen incourante rommel.

Persoonlijk vind ik de werkwijze van vorenstaande firma ook nog eens aangenaam.

Nu heb ik geen enkel belang in de lordofthestrings.com dus persoonlijk zie ik dit bericht niet als reclame. Mocht de ene, óf de andere moderator hier anders over denken, dan hoor ik het graag.

northernlake
27 december 2007, 16:56
Het loont altijd de moeite om rond te neuzen naar aanbiedingen. Ik heb de laatste malen besteld bij Saitenkatalog.de. Nu 10x D'addario EJ17 voor 59,85. Ik heb nog genoeg liggen voor een paar maanden maar als ik weer moet bestellen klik ik altijd eerst een rondje langs de grote sites.

JanB
27 december 2007, 17:02
De .com extensie zaait wat verwarring, maar het is m.i. een nederlands bedrijf. Met de huidige dollarstand haal ik mijn snaren uit de VS. Ik gebruik toch steeds dezelfde, dus kan ik een voorraadje kopen, wat de verzendkosten drukt.
Voor D'addario EJ46 betaalde ik $5.80, voor EJ46C $8.10. (LoftheS prijs: 8.50 respectievelijk 15.95 euro).
Ik heb erg goede ervaringen met www.elderly.com.

Jan

Laser
27 december 2007, 17:16
Ik koop Elixirs .12 per 10 sets bij Music Store Koln, komt op 15 euro per set.

Flipkoos
27 december 2007, 19:12
Af en toe zijn er ook leuke aanbiedingen op www.goedkopesnaren.com (http://www.goedkopesnaren.com)

Jedeel
28 december 2007, 00:42
Met de huidige dollarstand haal ik mijn snaren uit de VS. Ik gebruik toch steeds dezelfde, dus kan ik een voorraadje kopen, wat de verzendkosten drukt.
Ik heb erg goede ervaringen met www.elderly.com.
Jan
Hmmm.... ik krijg zojuist een melding dat ze geen Elixers naar Nederland sturen.
6 setjes.... dus ook niet echt weinig.
Of ik moet een shippingadres in de USA kiezen :-(

Heb jij dan een order boven een bepaalde drempel, Jan?

Pais
28 december 2007, 11:53
Af en toe zijn er ook leuke aanbiedingen op www.goedkopesnaren.com (http://www.goedkopesnaren.com)

Leuke tip, thnx! Heb zojuist een bestelling geplaatst. De keuze is er niet zo goed maar toevallig stond er iets tussen waar ik eigenlijk naar op zoek was, maar wat in heel veel winkels niet wordt verkocht ! :)

JanB
28 december 2007, 13:14
Hmmm.... ik krijg zojuist een melding dat ze geen Elixers naar Nederland sturen.
6 setjes.... dus ook niet echt weinig.
Of ik moet een shippingadres in de USA kiezen :-(

Heb jij dan een order boven een bepaalde drempel, Jan?

Nee, ik heb 3 weken geleden 6 setjes besteld. Adres in Nederland. Moet geen probleem zijn. (in de loop der jaren al meerdere bestellingen bij hun gedaan)Overigens geen Elixers, maar D'Addario, maar of dat het verschil maakt weet ik niet.

Jan

Flipkoos
28 december 2007, 13:22
Leuke tip, thnx! Heb zojuist een bestelling geplaatst. De keuze is er niet zo goed maar toevallig stond er iets tussen waar ik eigenlijk naar op zoek was, maar wat in heel veel winkels niet wordt verkocht ! :)

En boven de 20 euro geen verzendkosten. Ik koop er wel eens de Martin SP+ extended life...die is er niet zo duur...

hanskemink
28 december 2007, 19:07
Ik betaal altijd 9,50 Euro voor de nieuwste Elixer PB 0.12 ultra thin nanoweb is dat duur of is dat goedkoop?

Boom-chick-Franky
28 december 2007, 19:57
Ik betaal altijd 9,50 Euro voor de nieuwste Elixer PB 0.12 ultra thin nanoweb is dat duur of is dat goedkoop?

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR??????????????? :???:

Hier heb ik wel oren naar Hans,ik betaalde laatst nog 25.50 euri voor een setje nanoweb 012 (Ja sorry , blond!)

Frank

hanskemink
28 december 2007, 20:04
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR??????????????? :???:

Hier heb ik wel oren naar Hans,ik betaalde laatst nog 25.50 euri voor een setje nanoweb 012 (Ja sorry , blond!)

Frank

Heb jij lange blonde haren Frank. Woah

Boom-chick-Franky
28 december 2007, 20:12
Heb jij lange blonde haren Frank. Woah

Nee, dat niet, anders kon ik er zelf snaren van maken ;)
en trouwens, de laatste jaren is het steeds meer blond-metallic :p
Maar even serieus Hans, waar koop jij Elixer`s voor onder de 10 euri??
Of zijn die Ultra thin`s eenmaal goedkoper??

hanskemink
28 december 2007, 20:18
Nee hoor dat zijn zeer waarschijnlijk precies dezelfde die jij laatst heb gekocht voor 25,50 (lees maar na op het doosje). Ben jij trouwens multi-miljonair?

Boom-chick-Franky
28 december 2007, 20:27
Ben jij trouwens multi-miljonair?

Nee, door al die dure snaren is alles op!!!!!!!!!!!

Maar ik krijg een vermoeden dat onze plaatselijke muziekwinkel wel hard op weg is om van mijn zuur verdiende centen te gaan rentenieren !! :confused:

Volgende keer maar naar www.lordofthestrings.com :sneaky:

Frank

hanskemink
28 december 2007, 22:06
[QUOTE
Maar even serieus Hans, waar koop jij Elixer`s voor onder de 10 euri??
Of zijn die Ultra thin`s eenmaal goedkoper??[/QUOTE]



LOL

Vraag 1 heb je een onderzeeboot? Goedkoop zijn nog wel die oude in Moermansk gestationeerde nucliare Russische jongens (trek wel een goed agu-regenpak aan en tape je 'sleaves' goed af) Hiermee duik je de altlantische oceaan onderdoor meert af 'at the pier' in New York en koopt vervolgens een aantal pakjes voor 9 $ bulk (in zo;n onderzeeer kunnen wel veel pakjes hoor).
Thuis zul je trouwens zien dat je snaren als extra gadget in het donker verschillende kleuren licht geven (en als bijgeluid rrrrrrrrrrrrrr.rrrrrrrrrrrrrrr doen) 'Maar jah wie heb sucks'



'De topografische gegevens in dit verhaal zijn waarschijnlijk de enige juiste'.

sanderz
28 december 2007, 22:14
LOL

Thuis zul je trouwens zien dat je snaren als extra gadget in het donker verschillende kleuren licht geven (en als bijgeluid rrrrrrrrrrrrrr.rrrrrrrrrrrrrrr doen)

Nadeel is dat gebruiker van deze snaren een eveneens radioactief verlicht brein heeft. Dat bijgeluid is voorts géén bijgeluid...

hanskemink
28 december 2007, 22:20
Oja, Harald jij hebt nog een pakje te goed voortvloeiend uit die illegale en verboden tombola. Haal maar bij de dichts bij zijnde echte gitaarwinkel ik zal het uit mijn eigen voorraad aanvullen.

Hans

hanskemink
28 december 2007, 22:36
Nadeel is dat gebruiker van deze snaren een eveneens radioactief verlicht brein heeft. Dat bijgeluid is voorts géén bijgeluid...


Dat zijn akoestische 'geigertellers' sanderz die hoorbaar zijn via de klankkast.
En iedereen is radioactief geladen 'ook gij sanderz'.

Jedeel
29 december 2007, 01:15
Nee hoor dat zijn zeer waarschijnlijk precies dezelfde die jij laatst heb gekocht voor 25,50 (lees maar na op het doosje). Ben jij trouwens multi-miljonair?
Voorlopig heb jij, Hansk, nog geen antwoord gegeven op de vraag waar jij zo goedkoop de Elixers haalt!
Mogen wij dat nog weten?

Jedeel
29 december 2007, 01:27
Nee, ik heb 3 weken geleden 6 setjes besteld. Adres in Nederland. Moet geen probleem zijn. (in de loop der jaren al meerdere bestellingen bij hun gedaan)Overigens geen Elixers, maar D'Addario, maar of dat het verschil maakt weet ik niet.
Jan

Ik heb inmiddels ergens anders besteld, maar ik zal de melding even proberen te
reproduceren........... komt'ie;

Your Cart > Enter Address > Select Shipping > Finalize Order

We are sorry, but we cannot ship the following merchandise to Netherlands:

ELIXIR 11050 LIGHT POLYWEB COATED ACOUSTIC GUITAR SET (11050)

Please either remove any prohibited items from the cart, or change the shipping address to an address in the U.S.A.

Your Current Shopping Cart:

Remove SKU Description Quantity Price Extension
11050 ELIXIR 11050 LIGHT POLYWEB COATED ACOUSTIC GUITAR SET


$11.20 $67.20


Toch een bestelling van 67 dollar voor 6 setjes!!

hanskemink
29 december 2007, 04:57
Dat is natuurlijk mensenwerk en dat moet je natuurlijk niet aan een Amerikaanse computer vragen.Vraag het bijvoorbeeld ook aan de eerste beste gitaarspelende reli-jongere in Nederland die hebben hele 'netwerken' over Amerika. Meestal zijn dat qua handelsbekwaamheid niet de snuggerste maar wat snaren aangaat waren ze er als de kippen bij.

De antwoorden op een zilveren schaaltje.

A. Sluit je snel aan bij een 'praisende' gitaar club en 'prijs' de heer en de snaren prijs.

B. Ken een bevriend handelaar in de overzeese gebieden

C. Creeer uit het niet niets een goed contact met een handelaar door hem ook werkelijk business te geven (langzaam opbouwen en bestedingsniveau ,vertrouwen, opvoeren)

Voor ieder wat wils. Maar je moet natuurlijk wel letterlijk aan het werk. Voor niets gaat gelukkig en hopelijk nog lang de zon op.

JanB
29 december 2007, 12:14
Ik heb inmiddels ergens anders besteld, maar ik zal de melding even proberen te
reproduceren........... komt'ie;

Your Cart > Enter Address > Select Shipping > Finalize Order

We are sorry, but we cannot ship the following merchandise to Netherlands:

ELIXIR 11050 LIGHT POLYWEB COATED ACOUSTIC GUITAR SET (11050)

Please either remove any prohibited items from the cart, or change the shipping address to an address in the U.S.A.

Your Current Shopping Cart:

Remove SKU Description Quantity Price Extension
11050 ELIXIR 11050 LIGHT POLYWEB COATED ACOUSTIC GUITAR SET


$11.20 $67.20


Toch een bestelling van 67 dollar voor 6 setjes!!
Is zou er een mailtje aan wagen. Er wordt gesproken over prohibited items. Heeft misschien toch te maken met de specifieke snaren. Gek.
Ik heb zoiets wel eens gehad toen ik elektronika wilde kopen in de VS. Mocht destijds niet worden uitgevoerd (vers na 9/11). Maar bij snaren kan ik me dat niet voorstellen.

Jan

sanderz
29 december 2007, 13:21
Het kan natuurlijk een overeenkomst zijn met de fabrikant, om naar bepaalde landen niet te verzenden en zodoende grijze import te vermijden, dan wel de (in dit geval Nederlandse) importeur zijn handen niet te verzieken.

Het is beslist niet uniek. Volgens mij worden bepaalde merken gitaren ook niet verstuurd naar Nederland/Europa, maar bij welke webstore dat was weet ik niet.

Kijk eens op IeBeej (http://cgi.ebay.nl/Elixir-Nanoweb-Saiten-010-047-f-Westerngitarre_W0QQitemZ270199691794QQihZ017QQcate goryZ148653QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

peter_heijnen
30 december 2007, 01:24
Topic opgeschoond.

Vanaf nu mag het weer over snaren gaan.

Azrael
30 december 2007, 01:38
Waarschuwing voor azrael: nog een keer olie op het vuur en je mag een week met vakantie.

p_h

hanskemink
30 december 2007, 05:59
Zoek vrienden of een bevriende handelaar in Amerika en laat ze opsturen. Simpel!

zjanke
30 december 2007, 10:01
En vervolgens krijg je shipping charges naar je amerikaanse vrienden en van daar weer naar Nederland. Je kunt voor een paar euro's ook moelijk doen...

JanB
2 januari 2008, 20:31
Het kan natuurlijk een overeenkomst zijn met de fabrikant, om naar bepaalde landen niet te verzenden en zodoende grijze import te vermijden, dan wel de (in dit geval Nederlandse) importeur zijn handen niet te verzieken.

Het is beslist niet uniek. Volgens mij worden bepaalde merken gitaren ook niet verstuurd naar Nederland/Europa, maar bij welke webstore dat was weet ik niet.
Ik heb Elderly gemailed. Dit stuurden ze terug:

Dear Jan,
I am sorry to say that we are no longer allowed to ship Elixir strings out of the U.S. This is Elixir's policy that we must follow.

Best regards,
Dawn

Dus het is inderdaad een specifiek probleem met Elixir snaren.

Jan

*AcousticGuitarMan*
2 januari 2008, 21:17
Leuke man!!! goedkoop

Jedeel
3 januari 2008, 00:28
Ik heb Elderly gemailed. Dit stuurden ze terug:

Dear Jan,
I am sorry to say that we are no longer allowed to ship Elixir strings out of the U.S. This is Elixir's policy that we must follow.

Best regards,
Dawn

Dus het is inderdaad een specifiek probleem met Elixir snaren.

Jan
Bedankt voor de genomen moeite, Jan.
Ben er zelf niet meer aan toe gekomen.