PDA

View Full Version : Vermist Ibanez Destroyer DT400 Sunburst



Pietercor
27 december 2007, 15:46
Het verhaal
In de jaren '90 heb ik mijn prachtige Ibanez Destroyer in consignatieverkoop gegeven aan de eigenaar van een gitaarzaak in Tilburg. Regelmatig ging ik daar langs om te kijken wat de stand van zaken was.
Door een verblijf in het buitenland was ik een paar maanden niet in staat om bij hem langs te gaan. Bij terugkeer bleek dat de muziekzaak op de fles was gegeaan en de curator de gehele voorraad had verkocht om de schulden te betalen. Inclusief mijn eigendom.
De eigenaar van de zaak had tegenover mij gemakshalve verzwegen dat de zaken niet zo denderend gingen en tegenover de curator dat die specifieke gitaar uit de inventaris niet tot zijn voorraad behoorde. Niemand om verhaal te halen ondanks talrijke telefoontjes en mede als gevolg van mijn jeugdige onervarenheid.

Laatst kwam ik de bon weer tegen waarop beschreven staat dat ik die gitaar in consignatie heb gegeven inclusief beschrijving en serienummer. Dus...

De oproep
Ik ben op zoek naar mijn oude gitaar en wie kan mij helpen? Wie weet is ie ergens in de verkoop.

Ibanez Destroyer (DT-500 CS)
Bouwjaar: 1983 (serienummer is dan ook met Letter83....)
Kleur: Sunburst Red
Koffer: bruin met lichtbruine bekleding
Volledig serienummer als bevestiging

De foto bijvoegen is toch gelukt maar de gitaarkenner had zich allang een beeld gevormd, toch?
http://img244.imageshack.us/img244/5445/gitaardt400px9.th.jpg (http://img244.imageshack.us/my.php?image=gitaardt400px9.jpg)

Ik ben benieuwd...

Alvast bedankt voor je bijdrage,
Pieter

Krisiunizer
27 december 2007, 17:56
Da's een lullig verhaal.

Ik heb zelf 2 Ibanez Destroyers met genoemde specs. Eentje uit Amerika gehaald, de andere van de eerste Nederlandse eigenaar.

Als je een vergelijkbare gitaar wilt, zou ik dat via de Amerikaanse eBay proberen. De dollar staat gunstig en je hebt daar meer kans dan in Nederland.
Als je een foto wilt, kan ik je daar vanavond wel aan helpen.
gr
Rob

Squier4ever
27 december 2007, 18:07
om een foto bij te voegen moet je deze eerst uploaden via bijv imageshack en dan tussen de volgende code typen, of op het prentkaartje klikken en de link kopiëren.

link van iets

Krisiunizer
27 december 2007, 20:56
In 1983 heette dit type DT-500 CS

De 400 heeft een tune-o-matic achtige brug. Zadels en staartstuk apart dus.
De 1983 met short shop is de 500.
(bron: folders)

Ic3gl0vE
31 december 2007, 13:08
Kun je via de curator niet achterhalen wie 'm gekocht heeft?

nickbongers
31 december 2007, 13:26
en even langs de rechtswinkel om te kijken wat je opties zijn. dat ding is van jou. punt.

Pietercor
1 januari 2008, 17:16
Vrienden,

Dank voor de adviezen. Het probleem is echter dat dit zich midden jaren '90 afgespeeld heeft. Ik denk dat een rechtswinkel zal zeggen dat ik te laat ben om nog zaken te claimen.
Ook weet ik niet meer wie de curator toentertijd was. Mogelijk kan ik dat via de Kamer van Koophandel nog uitvinden. Dus dat is inderdaad een mogelijk aanknopingspunt. Dank daarvoor Ic3gl0vE.

Meer tips en adviezen van harte welkom. Ik hou jullie op de hoogte van de eventuele voortgang.

Beste wensen,

Pieter

Pietercor
4 januari 2008, 15:05
Vrienden,

Allereerst contact gehad met de nieuwe eigenaar/exploitant van het pand in Tilburg. Hij mailde binnen 24 uur terug met de nodige informatie. Het betrof met name de naam waaronder de inschrijving in het register van de Kamer van Koophandel had plaatsgevonden. Na contact met de Kamer van Koophandel (Weet je wat jij zou moeten doen...?) is het gelukt om, met voorgaande info, de eigenaar van de opgedoekte muziekwinkel te localiseren. Na een check in het telefoonboek blijkt hij ook nog op hetzelfde adres als wat het register uit '94 vermeld, te wonen.

Al 2 keer gebeld maar tot op heden heb ik hem niet thuis getroffen.

Groet,

Pieter

Rude Perception
4 januari 2008, 17:02
Vrienden,

Allereerst contact gehad met de nieuwe eigenaar/exploitant van het pand in Tilburg. Hij mailde binnen 24 uur terug met de nodige informatie. Het betrof met name de naam waaronder de inschrijving in het register van de Kamer van Koophandel had plaatsgevonden. Na contact met de Kamer van Koophandel (Weet je wat jij zou moeten doen...?) is het gelukt om, met voorgaande info, de eigenaar van de opgedoekte muziekwinkel te localiseren. Na een check in het telefoonboek blijkt hij ook nog op hetzelfde adres als wat het register uit '94 vermeld, te wonen.

Al 2 keer gebeld maar tot op heden heb ik hem niet thuis getroffen.

Groet,

Pieter

Toch ben ik bang dat de eigenaar de gitaar niet zomaar aan jou zal geven. Een heel vervelende situatie.

Pietercor
4 januari 2008, 19:05
Nee, dat klopt. Ik vraag me af of hij überhaupt nog weet (wil weten) dat ik mijn gitaar toen bij hem aangeboden heb. Dan twijfel ik eraan of hij (nog) weet aan wie mijn Destroyer verkocht is. Het voordeel is dat het een typische gitaar is natuurlijk.
Als ik dan al te weten kom wie toen mijn gitaar van hem heeft overgenomen zijn er nog wel wat hobbels te nemen, zoals je zult begrijpen...

Groet,

Pieter

soup
12 februari 2008, 00:53
Ik hoop dat je je gitaar terug vindt maar kun je hem nog wel opeisen?

Is bezit van roerende goederen niet onmiddelijk bezit van de zaak, wat ook zou kunnen is bezit ter goeder trouw en als die periode al voorbij is, is er weinig te doen. :s

niekb
12 februari 2008, 12:49
Hmm, gitaristen kennende... is ie al lang weer van eigenaar veranderd. Het is heel jammer maar ik denk niet dat je m ooit nog terug ziet.
Niet erg netjes van de beste man overigens. Het is en blijft eigendom van een ander he.

succes

almarvk
12 februari 2008, 13:21
Als je weet wie de curator is weet je ook wat er met je gitaar is gebeurt. Een curator moet namelijk alles vastleggen wat er in de zaak aanwezig is. En dan ook echt alles.

Als jij kan bewijzen dat die gitaar van jou is, moet het lukken. Dat bewijs is dan het belangrijkst! Succes!

Be@st
29 februari 2008, 14:53
Volgens mij stond er een tijdje geleden nog één op marktplaats te koop want daar had ik toen interesse in. Maar weet verder niet meer wie, wat of hoe.
Toch nog succes ermee

Sami
1 maart 2008, 02:14
Lullig om te zeggen, maar als de nieuwe eigenaar hem "te goeder trouw"heeft gekocht. D.w.z. dat hij een normale prijs heeft betaald en dat kan aantonen. Kan je niets meer doen dan de originele verkoper ( in dit geval de eigenaar van de gitaarwinkel waar je het spul in consignatie hebt geplaatst) aansprakelijk stellen.

Ik denk dat zodoende het geheel gezien de tijdspanne een verloren zaak is.

Wel shit voor je overigens en succes ermee.
greets,

Sami

telefoon
19 juni 2012, 14:57
Ik heb hem, gekocht toendertijd, je verhaal klopt exact, hij stond eerst bij een gitaarzaak in de stad tegenover een straatje van Clemens van Bragt bij een half-indonesisch eigenaar, en ik heb hem uiteindelijk gekocht bij bill coolen.

groeten

Ike57
19 juni 2012, 15:19
Het is al weer langer dan 4 jaar geleden dat Pietercor dit bericht heeft geplaatst. Sindsdien heeft hij ook niet meer op het forum gepost. Als je hem wilt bereiken kun je het proberen via een PM (private message) of via email (als dat mail adres tenminste nog klopt).
Als je op zijn naam vóór één van zijn berichten klikt zie je beide opties staan.

Wel leuk dat zoiets na zoveel jaren nog een ontknoping krijgt. Heb je de betreffende gitaar nog?

Pietercor
19 juni 2012, 17:56
Daar ben ik dus ook benieuwd naar als voormalig eigenaar.

Jawel, de service van Gitaarnet is grenzeloos. Een eenvoudige melding in mijn mailbox vertelt me dat er een bericht inzake dit item gepost is en dus...

Telefoon, dank voor je melding en inderdaad tof dat dit een vervolg krijgt.
Bij de oude Bill gekocht? Die heeft natuurlijk de inboedel opgekocht. Mijn eerste vraag is natuurlijk: Heb je de gitaar nog? Ik begrijp dat ik na al die jaren wettelijk gezien weinig tot geen aanspraak op de gitaar kan maken en dat is mijn bedoeling ook niet. Het is wel mijn bedoeling om te kijken of ik die gitaar op de een of andere manier weer in mijn bezit kan krijgen.

Ik zou het leuk vinden als je wilt reageren, evt. via mijn emailadres.

Groet,

Pieter

zoon van Piet
22 juni 2012, 13:26
Dit laat zich echt lezen als een damesromannetje :)

zoveel tegenslag, maar uiteindelijk overwint Echte Liefde alles! :mmmm:

arcane
22 juni 2012, 13:49
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit afloopt :)
Ik neem aan dat we wel op de hoogte worden gehouden?

Eversor
14 augustus 2012, 10:58
Hoe is dit afgelopen?

Pietercor
2 februari 2014, 18:50
Tja, heb uitgebreid emailverkeer gehad met de huidige eigenaar. Tot op heden is hij echter niet bereid te verkopen. Daarna is hij helemaal 'van de radar' gegaan. Laatst heb ik nog een poging gedaan om met hem in contact te komen maar helaas reageert hij helemaal niet meer op mij mails. Jammer, jammer. Ik had even de hoop dat hij wel zo ver zou komen...
Wie weet is er iemand op dit forum die hem kent en hem nog eens wil wijzen op mijn vraag.

Pieter

edje kadetje
2 februari 2014, 20:55
Tja, heb uitgebreid emailverkeer gehad met de huidige eigenaar. Tot op heden is hij echter niet bereid te verkopen. Daarna is hij helemaal 'van de radar' gegaan. Laatst heb ik nog een poging gedaan om met hem in contact te komen maar helaas reageert hij helemaal niet meer op mij mails. Jammer, jammer. Ik had even de hoop dat hij wel zo ver zou komen...
Wie weet is er iemand op dit forum die hem kent en hem nog eens wil wijzen op mijn vraag.

Pieter

Interessant relaas. Jammer dat er zo veel tijd tussen het probleem zat en de eerste melding hier. Dat maakte de kans op succes natuurlijk al erg klein.

Overigens is er één ding wat ik niet begrijp. Zoals Bert Visscher ooit een liedje van Andre Hazes beschouwde:
'het was er warm en druk,
zat ik naast een lege kruk'

Hoe kun je in een drukke zaak naast een lege kruk zitten?

In onderhavig geval:
waarom wil je een gitaar zo graag terug
die je te koop had staan?

Ik dacht bij lezen dat het je om het geld ging - wat natuurlijk volkomen legitiem is - maar nu blijkt het om een gitaar te gaan die je wilde verkopen ...

Pietercor
2 februari 2014, 21:33
Jeugdfouten. De tijden waren toen anders, hard werken weinig geld. Ging niet voor mijn plezier in het buitenland zwoegen.
Als ik nu de keuze kon maken zou ik het niet meer doen. Vandaar mijn inspanningen nu om hem terug te krijgen. Ben benieuwd of Pat nog contact neemt.

edje kadetje
2 februari 2014, 23:08
Jeugdfouten. De tijden waren toen anders, hard werken weinig geld. Ging niet voor mijn plezier in het buitenland zwoegen.
Als ik nu de keuze kon maken zou ik het niet meer doen. Vandaar mijn inspanningen nu om hem terug te krijgen. Ben benieuwd of Pat nog contact neemt.

OK, dank voor je reactie.
Veel succes!

showband
3 februari 2014, 09:49
sowieso is volgens mij de verjaringstermijn 10 jaar en op zijn best 20 jaar.
Je bent waarschijnlijk te laat zelfs al zegt iemand "ik heb hem gejat"

Pietercor
3 februari 2014, 16:51
Dat klopt inderdaad. Ben er ook niet op uit om mijn gitaar terug te eisen maar wil er netjes voor betalen. Al is het maar voor de tijd dat er goed voor gezorgd is. Je begrijpt de grote nostalgische waarde voor mij. Ik kwam laatst weer concertfoto's tegen met deze gitaar erop. Dus mocht je Pat nog tegenkomen of kennen, vraag hem nog eens contact te nemen. Alvast dank.

Dutch66
4 februari 2014, 14:12
Het zou in ieder geval "netjes" zijn van Pat (?), als hij tenminste even te kennen geeft dat hij de gitaar
echt niet kwijt wil of misschien al niet meer in z'n bezit heeft....

Ik begrijp zijn aanvankelijke low-profile ook wel een beetje, maar als je inderdaad aangeeft dat je geen
"aanspraak" wilt maken maar gewoon je jeugdliefde wil terug kopen, zou dat bij mij een gevoelige snaar
raken..

Pietercor
4 februari 2014, 18:42
Daar hoop ik dus ook op.

Misery Signals
20 september 2014, 08:32
Tja, heb uitgebreid emailverkeer gehad met de huidige eigenaar. Tot op heden is hij echter niet bereid te verkopen. Daarna is hij helemaal 'van de radar' gegaan. Laatst heb ik nog een poging gedaan om met hem in contact te komen maar helaas reageert hij helemaal niet meer op mij mails. Jammer, jammer. Ik had even de hoop dat hij wel zo ver zou komen...
Wie weet is er iemand op dit forum die hem kent en hem nog eens wil wijzen op mijn vraag.

Pieter

Tja die kerel heeft hem eerlijk gekocht maar voelt zich ook wel lullig tov jou.

Hij is echter duidelijk niet van plan om die gitaar aan jou terug te verkopen en heeft ook geen zin om daarover te blijven mailen vrees ik.

Hij is echter ook wel eerlijk geweest en heeft moeite gedaan om jou te laten weten dat ze nu in goede handen is. Respect daarvoor.

Natuurlijk sneu voor jou.

MS

Pietercor
20 september 2014, 11:52
Hey MS,

Dat is zo. Maar we weten het niet zeker en tot die tijd blijf ik zoeken. Jeetje, klinkt alsof ik op weg ben naar Spoorloos of de Surpriseshow.
Dank voor je reactie.

Pieter

purplejohn
20 september 2014, 17:07
Lastig hoor. Ik heb vaker met dit soort dingen te maken. En dan is het beste om af te vinken. Dus: koper heeft te goeder trouw gekocht>niets te vorderen. Curator heeft te goeder trouw gehandeld> niets te vorderen. Muziekwinkel heeft niet te goeder trouw gehandeld> wel te vorderen. Hetzij huidige waarde, hetzij vergelijkbaar product. Echter een vordering welke niet bij of via de rechtbank is beschreven, verjaart na 5 jaar. Als dit wel het geval is, is de vorderingstermijn 20 jaar voordat het verjaart. Aan jou het rekenwerk.

Pietercor
10 mei 2015, 19:32
Beste lezers,

Inmiddels zijn we zo'n zeven jaar verder en het is nog steeds niets geworden tussen Pat en mij. Hij lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen en reageert helaas niet op mijn berichten. Dit terwijl ik hem toch een interessant bod wil doen: ruil dan wel koop.
Mocht je hem kennen, weten hoe hij bereikbaar is of handige tips hebben, laat het mij dan even weten.

Dank en groet,
Pieter