PDA

View Full Version : POD X3 live problem



sjakie1945
27 december 2007, 13:27
Hej mensen..

Ik heb een probleem met mijn nieuwe pod x3 live.. heb hem gekregen vr de kerst.

Ik wil hem aansluiten op mijn pc.. en ik doe alles volgens het boekje, ik meld mij aan op line6.com enz.. dan registreer ik het product.. zet er monkey op..

Maar het programma kan mijn pedaal niet vinden, terwijl mijn computer zegt dat de line6 pod x3 wel is aangesloten. Het installeren van de drivers een probleem en k ben hier zowat helemaal aant flippen.

De computer meldt na het installeren dat er een fout is met CODE 10.. ik kan er niet meer aan uit :nervous:

Kan iemand mij in een paar stappen helpen??

Bedankt! :???:

fransoos
27 december 2007, 13:48
he, heel vervelend,
heb er ook een, maar met het installeren van de nieuwe firmware geen problemen gehad.
heb je eerst monkey laatste versie geinstalleert ?
bij "chance device" de x3 kiezen.
de x3 aansluiten op de usb poort en het installatiemenu doorlopen.
zou geen probleem mogen zijn.

sjakie1945
27 december 2007, 13:58
Ik heb meteen de nieuwste monkey erop gezet.

Als ik mijn drivers wil updaten.. zegt ie dat ik het product moet registeren, maar dat heb k al gedaan.

Dan heb ik de driver geinstalleerd, dan gaat hij zoeken naar een cd:S.. nou cd heb ik niet..

Ik snap er de ballen niet van.. k zal zo ff de foto`s uploaden.. vr de foutmeldingen..

fransoos
27 december 2007, 14:09
de melding van zoeken op cd heb ik niet gehad, vreemd

sjakie1945
27 december 2007, 14:15
http://img246.imageshack.us/img246/8206/foutmeldingline6vf9.png
De code 10 vermelding


http://img179.imageshack.us/img179/4427/venstertjejw8.png
Het venstertje dat zij zeggen dat er zou komen, komt er bij mij niet.

http://img341.imageshack.us/img341/7306/venstertje2po4.th.png (http://img341.imageshack.us/my.php?image=venstertje2po4.png)

En wat moet ik hiermee doen? De cd heb ik niet dus..
Wat een baggerpedaal:P .. of software.. of computer.. of ligt het aan de eigenaar? :???:

ponq
27 december 2007, 14:17
sluit m eens aan op een andere USB poort, maar doe dat pas op t moment dat de installatie dat aangeeft.

sjakie1945
27 december 2007, 14:23
Heb ik nu net geprobeerd.. maar doet precies tzelfde als de rest..
Dan verschijnt het venstertje dat ik net als derde link heb geupload.. nog steeds problems

ponq
27 december 2007, 14:30
Klinkt als een USB probleem. Zijn je USB chipset drivers up to date? Heb je een 2.0 USB chipset?

ik heb geen ervaring met de pod x3

sjakie1945
27 december 2007, 14:36
Nee.. dat heb ik niet, maar ze zijn niet perse nodig, heb k gelezen op hun forum.

Het is alleen dat het wat sneller werkt, maar hij zou ook op een oude usb moeten werken..

Waarom is er altijd iets bij mij e :confused: :(

Swan
27 december 2007, 14:41
ik zou eerst ff alle line6 software er afgooien en schoon beginnen met de installatie, alles keurig volgen, usb pas aansluiten als t wordt gevraagd etc..
succes!

fransoos
27 december 2007, 14:51
heb je ook al even gekeken op de site van line6, bij de userforums = x3 x3live.
staan de meestvoorkomende problemen op.

deze melding ken ik niet, je moet windows niet naar de drivers laten zoeken.

fransoos
27 december 2007, 14:56
lees net op het forum dat usb 1.0 niet ondersteunt wordt.
koop voor de zekerheid een usb 2.0 kaartje - kost geen drol - en probeer het opnieuw voordat je um 't raam uit dondert. :nervous:

sjakie1945
27 december 2007, 15:00
Oh.. dan heb ik het fout.. bedankt voor de info Fransje.. nu kan k denk k weer vooruit :nervous: ;)

fransoos
27 december 2007, 15:04
lees net op het forum dat usb 1.0 niet ondersteunt wordt.
koop voor de zekerheid een usb 2.0 kaartje - kost geen drol - en probeer het opnieuw voordat je um 't raam uit dondert. :nervous:

van de line6 site:

POD X3 is a USB 2.0 device. It is not recommended nor supported by Line 6 that you connect to a USB 1.x port connection on your computer.

sjakie1945
28 december 2007, 20:13
Ja k heb nu een usb 2.0 aansluiting.. godzijdank.. het werkt:P

maar als iemand anders ook de pod x3 live heeft.. zou die persoon zo vriendelijk willen zijn mij even een pm te sturen, want k heb nog een paar vraagjes..

fransoos
28 december 2007, 22:13
Ja k heb nu een usb 2.0 aansluiting.. godzijdank.. het werkt:P

maar als iemand anders ook de pod x3 live heeft.. zou die persoon zo vriendelijk willen zijn mij even een pm te sturen, want k heb nog een paar vraagjes..

fijn dat je even laat weten dat je x3 nu wel werkt !
wordt hier op prijs gesteld :cheerup:

wat zijn je andere vragen ? misschien dat we je kunnen helpen.

sjakie1945
28 december 2007, 23:06
Nou ik heb t pedaal aangesloten op mijn versterker enz, ik zet het pedaal op een clean geluid maar ik krijg een lichte ruis.. ik krijg het maar niet uitgezet.

Ik heb geprobeerd om op t pedaal met mijn gate te werken, maar daar zit het probleem niet..

Als ik het op mijn computer aansluit en opneem via Neosound dan hoor ik helemaal geen ruis, maar dan heb ik hem wel aangesloten via mijn usb.

Wat kan ik aan die ruis, die door mijn versterker gaat , doen? :???:

Thx Fransoos vr je hulp e ;) dat apprecieer ik..

geertjan_83
28 december 2007, 23:18
Hoe heb je hem op je versterker aangesloten ? (via FX loop, of rechtstreeks) en wat voor versterker heb je?

sjakie1945
29 december 2007, 13:12
rechtstreeks.. line6 spider.. maar ik sluit m ook aan op mijn london city bass versterker.. daar komt de klank beter uit.. ook meer wattjes(150 ipv mijn spider 15) :p

Nja k heb wat zitten klooien en het is nu min of meer weg..