PDA

View Full Version : Gibson les paul nepper?



Diederik93
27 december 2007, 13:10
gegroet mede forumers ;)

Ik stuitte via marktplaats op iets vreemds en dacht mischien vind ik op dit forum wel wat verheldering..

Het betreft een les paul studio, er staan er meerdere op de online koop/verkoopsite maar eentje viel een beetje uit de toon. Ik heb hier een plaatje van een lp studio zoals ie op de gibson site staat afgebeeld en de 'aparte' van marktplaats. Als je goed kijkt zie je dat er andere tuners, potmeters en zelfs een veel lichtere kleur opzitten! Graag jullie mening hierover!

Ik hoorde wel iets van dat gibson niet zo consequent was in het gebruik bepaalde hardware maar dat zou ik voor zo'n gerenomeerd merk wel apart vinden.. :dontgeti:

maargoed. hier de pics ;)

origineel:

http://www.chrisguitars.com/gib99lespaulstudio-wine-gold.jpg

vraagstuk xD:

http://link.marktplaats.nl/132988039

bedankt voor de moeite ;)

greetz,

duckman
27 december 2007, 13:16
andere tuners en tophats ipv speedknobs komt wel voor.en je kunt ook nog vaak kiezen voor chroom of goude hardware
Die kleur lijkt door de foto te komen.winered is donkerder.Maar vraag anders het serie nummer op en check dit met Gibson.

Squier4ever
27 december 2007, 13:17
welkom,

op het eerste gezicht lijkt het een goeie maar zonder foto's van de headstock kan ik daar niks zinnigs over zeggen.
er is trouwens een apart topic voor verdachte advertenties, is zelfs een sticky.

jasper159
27 december 2007, 13:18
En die eerste foto?
Weetniet, maar z'n buikje lijkt mij niet 'dik' genoeg...

Diederik93
27 december 2007, 13:23
Ja daar kwam ik later achter dat daar 'n aparte topic van was, mrja nu ik toch bezig ben haha.

Ja ik heb ook een mail gestuurd naar de adverteerder en hij zei dat ie transparant was afgelakt en dat daardoor de lichte kleur van het esdoorn erdoorheen kwam maar ik dacht zo dat die krengen altijd zo afgelakt worden en toch zijn er donkerdere modellen. ik vermoed dat het iets met het aantal laklagen te maken heeft maar daar durf ik ook niet veel over te zeggen.

bedankt met de informatie tot zover ;) ik zal proberen aan een serienummertje te komen en dan post ik 'm hier wel ofzo

groeten

Baker
27 december 2007, 13:46
Volgens mij is het geen nepper.

Diederik93
27 december 2007, 13:50
ik denk ook dat ie gewoon iets afwijkt van het algemeen bekende model ofzo

Squier4ever
27 december 2007, 13:57
ik denk ook dat ie gewoon iets afwijkt van het algemeen bekende model ofzo

helemaal niks als je het mij vraagt, maar nogmaals vraag even om foto's van de headstock.

DeiDRagonas
27 december 2007, 14:43
Ik vind hem er ook best origineel uit zien hoor. Ik denk dat die kleur gewoon wat lichter lijkt op de foto zoals al eerder gezegd is.

Grt Roy.

ACSlater
27 december 2007, 15:06
Wat een achterdochtigheid! De kleur is lichter dan een Winered omdat het een Cherry lak heeft :) Gewone originele LP Studio. De verkoper zegt ook nergens dat het een winered LP is. Er zijn meer Studio's met chromen hardware dan met goud volgens mij.

toneblo
27 december 2007, 16:01
Nooit op foto's van marktplaats afgaan ( details ), altijd gaan kijken.
Ze zijn leuk voor de impressie maar that's it!!
Waarom niet? Welnu, niet iedereen is fotograaf, kleur kan op foto iets afwijken.

Diederik93
27 december 2007, 18:08
Ik snap 't helemaal ;)! Dat wat je zei had ik ook wel over nagedacht toneblo dat was mijn eerste gedachte toen ik het plaatje zag. Ik ben eruit! mijn achterdocht is weg. mission accomplished! Bedankt allemaal. Toch wel n belachelijk goedkope prijs voor n studio! 500 euries. maar dit komt doordat er wat schade opzit claimt hij maargoed. ;p

Rock on leuten :strat:

Agent_Smith
27 december 2007, 18:46
Is wel eens fatsoenlijke prijs voor een Studio met gerepareerde nekbreuk.
Ziet er gewoon origineel uit btw.

DeiDRagonas
27 december 2007, 19:06
500 eu is inderdaad een gewone prijs...

almarvk
27 december 2007, 19:35
En hiervoor hebben we een stickie.

vragen? -> PM!