PDA

View Full Version : Vox AC30 vraag, experiment



shredneck
27 december 2007, 12:45
Hallo,

Ik zou graag willen weten of het kan om via een Lehle P-Split ( A/B splitter met aardescheidingstrafo) met 2 kabels mijn AC30 in te gaan ( dus inpluggen op de normal en brilliant kanalen) en vervolgens de kanalen te mengen?

Met een patch kabeltje veranderd er technisch iets, iets met faseproblemen, die wil ik eigenlijk voorkomen. Maar ik zou dus wel heel erg graag beide kanalen willenmengen. Denken jullie dat bovenstaande een manier is?

Mijn vox is van 1963.

Thx,
C

Chris Winsemius
27 december 2007, 13:16
Dat kan.

Als je brilliant-kanaal 'n topboost is (treble en bass er bij) is er 'n faseverschil wat je ip. alléén opmerkt als je beide kanalen tegelijkertijd gebruikt en...
ik ken 'n aantal gitaristen die juist dat geluid te gek vinden.

Voor het mengen kun je 'n patch-kabel gebruiken, als je wilt kiezen en mixen: A/B/A+B-switch (variant van Lehle).

Succes en fijne feestdagen.

shredneck
27 december 2007, 14:11
Thx Chris. Zojuist geprobeerd, werkt zonder problemen, ben er nog niet uit of ik het mooi vindt, maar dat ga ik beter in de repetitie uitvogelen.

Dank!

Mitch
27 december 2007, 17:26
Lehle P split
Barber Launch Pad
Catlinbread Super Chili Picoso

Hebben alledrie fasecorrectie tussen de twee uitgangen op het pedaal. Vraag is al een keer of wat voorbij gekomen ;)

shredneck
27 december 2007, 18:07
Lehle P split
Barber Launch Pad
Catlinbread Super Chili Picoso

Hebben alledrie fasecorrectie tussen de twee uitgangen op het pedaal. Vraag is al een keer of wat voorbij gekomen ;)

Hey
Mitch, de vraag over het patchen van de kanalen was al eens voorbij gekomen, maar dat was niet waar ik exact op doelde.

Punt is dat als je de kanalen direct met een kabel patched het effect anders is dan als je die beide kanalen met bijv. een P-split aanstuurt. Ik weet het technische verhaal niet exact maar hoorbaar is er een flink verschil. Wat overigens wel opvalt als je zoiets doet is dat als je met de P-split 1 kanaal aanstuurt maar wel 2 kabels in het ding laat zitten, dat er dan minder signaal naar de amp gaat dan als je de kabel uit de P-split trekt.
Het is dus niet het geval dat het signaal dan door de ene aangesloten kabel gaat....
Ik weet het, niet dat je er iets mee kan, maar voor mijn gehoor klinkt de AC30 echt het allerlekkerst door simpelweg alleen de normal ingangen te gebruiken.

Ik wilde de sound van Rory Gallagher en Brian May benaderen, die eerste ging nog wel maar die Brian May sound was lastiger, daar moet ie vooral hard voor staan en ik heb een RC Booster gebruikt. Werkte eigenlijk heel goed!

Mitch, gebruik jij een Vox in de U2 coverband? Zit jij dan ook in de Beatlescoverband? Ik vraag me dat af, want dan zou een Vox bijna een must zijn voor je.

Groeten uit Vlaardingen

vulvasonic
27 december 2007, 20:28
Hallo,

Mijn vox is van 1963.

Thx,
C

1963?
En is het wellicht mogelijk dat die Vox er nog als nieuw uitziet en dat je haar voor een bos bloemen hebt gekocht?

Nee, ik neem je niet in de maling, maar deze gitaristendroom is waar gebeurd. Onlangs gezien bij een goede vriend van me die haar moest nakijken. Ik stond erbij te kwijlen. Inmiddels weet ik dat dromen niet altijd bedrog zijn en dat de studiovloer van ene J.W. Sprick waterpas staat. :o

shredneck
27 december 2007, 22:06
1963?
En is het wellicht mogelijk dat die Vox er nog als nieuw uitziet en dat je haar voor een bos bloemen hebt gekocht?

Nee, ik neem je niet in de maling, maar deze gitaristendroom is waar gebeurd. Onlangs gezien bij een goede vriend van me die haar moest nakijken. Ik stond erbij te kwijlen. Inmiddels weet ik dat dromen niet altijd bedrog zijn en dat de studiovloer van ene J.W. Sprick waterpas staat. :o


Wat bedoel je precies? Ik snap er geen ^%$%^$&^* van.

De Vox die ik heb heeft silver alnico's, een "grey panel" en een witte topboost unit achterop ingebouwd. Ik heb hem van de eerste eigenaar gekocht die hem zelf in 1965 heeft gekocht. Het ding is in mint conditie, hij trad er niet mee op maar gebruikte hem thuis voor zijn Vox Orgel, die was helaas al verkocht, maar het Vox volumepedaal heb ik er wel bij. Ook de originele hoes heb ik erbij.
Ding klinkt waanzinnig en is de enige combo die waarschijnlijk mijn hele leven bij me blijft, heb ik ook een soort van beloofd aan de vorige eigenaar.

Rocketman
30 december 2007, 14:18
Gefeliciteerd, ik heb een nieuwe AC15 die ik heerlijk vind maar een mint 1963 AC30 staat ook nog wel op mijn verlanglijstje. (zeker als ik hem kan ruilen voor een bos bloemen trouwens).

shredneck
1 januari 2008, 14:37
Hahaha, mja, een bos bloemen....was het maar zo! Ik heb wel ooit een originele Kreidler Florett voor 25 gulden (ja, guldens) gekocht van een oude opa, dat zijn leuke mazzeltjes.

Gisteren 1 versterker ingeruild op een nieuwe vox ac30cc (met blue alnico's) om de originele vox een beetje te ontlasten. Ik was aangenaam verrast door het geluid, de tung-sol's die er nu inzitten maken de amp mooi stil en het ding klinkt nu echt goed.

Vergeleken met de oude ac30 heeft deze iets meer midden, maar dat zal voornamelijk aan de speakers liggen. Ik ben van plan er mee te gaan optreden, dus ik hoop dat ie heel blijft. Ik kan me zo voorstellen dat er ook nog wel wat te verbeteren valt aan de chinese variant... de tijd zal het leren.

Speel je live met de ac15?

Mitch
1 januari 2008, 17:43
Hey
Mitch, de vraag over het patchen van de kanalen was al eens voorbij gekomen, maar dat was niet waar ik exact op doelde.

Punt is dat als je de kanalen direct met een kabel patched het effect anders is dan als je die beide kanalen met bijv. .....

We bedoelen hetzelfde volgens mij: met een patchkabeltje ertussen krijg je een faseverschil waardoor de sound minder vol is, de genoemde kastjes heffen dit op doordat ze twee uitgangen hebben met omgekeerde fase !



Mitch, gebruik jij een Vox in de U2 coverband? Zit jij dan ook in de Beatlescoverband? Ik vraag me dat af, want dan zou een Vox bijna een must zijn voor je.

Groeten uit Vlaardingen
Nee, da's Karel van The Chick ;) Die heeft geloof ik een HotRod, beetje jammer want voor de rest heeft -ie best een leuke sound met zjin strat en Explorer, Deluxe Memory Man etc.
Ik ben overigens niet de lead gitarist in Electric Co, ik ben de 'vijfde man' die bij U2 normaal gesproken onder of achter het podium zijn partijen meespeelt. We gebruiken overigens wel een AC30 hoor. Ik heb er eigenlijk alleen de lasten van, hij moet altijd vanuit onze opslagruimte vervoerd worden in mijn busje. Zware kutding :sneaky:

Groeten terug vanuit Schiedam trouwens !

shredneck
1 januari 2008, 20:30
We bedoelen hetzelfde volgens mij: met een patchkabeltje ertussen krijg je een faseverschil waardoor de sound minder vol is, de genoemde kastjes heffen dit op doordat ze twee uitgangen hebben met omgekeerde fase !


Nee, da's Karel van The Chick ;) Die heeft geloof ik een HotRod, beetje jammer want voor de rest heeft -ie best een leuke sound met zjin strat en Explorer, Deluxe Memory Man etc.
Ik ben overigens niet de lead gitarist in Electric Co, ik ben de 'vijfde man' die bij U2 normaal gesproken onder of achter het podium zijn partijen meespeelt. We gebruiken overigens wel een AC30 hoor. Ik heb er eigenlijk alleen de lasten van, hij moet altijd vanuit onze opslagruimte vervoerd worden in mijn busje. Zware kutding :sneaky:

Groeten terug vanuit Schiedam trouwens !

Aaaahhhhh......nu vat ik hem, dat bedoelde je dus. Ik heb het allemaal geprobeerd maar zoals je wellicht in bovenstaande post gelezen hebt heb ik nu ook een ac30cc2x en die heeft zo'n channel link knop. Met de juiste settings krijg ik de ac30 sound en voor een fractie van de prijs. Beter!

Karel van The Chick, ah, wel eens van gehoord. Ik zie dat jij toetsen, zang en gitaar doet...drukke boel! Ik kom zeker eens kijken als jullie in de buurt spelen.

Groeten!