PDA

View Full Version : Advies nodig...



MartijnTimmermans
26 december 2007, 23:55
Hallo allemaal!

Ik heb advies nodig bij het kopen van een nieuwe gitaar. Ik speel al een paar jaartjes op mijn London City Spitfire maar ik wil nu iets anders.
Ik speel vooral: Red Hot Chili Peppers, Matchbox 20, Guns N' Roses, Dire Straits en Pearl Jam en het geluid dat ik wil proberen te krijgen is die van John Frusciante.
Mijn budget ligt rond de 500 euro.
Ik heb al veel gezocht op dit forum en mijn oog is gevallen op de volgende gitaren:
- Fender Telecaster
- Epiphone Les Paul
- Een semi-hollow (Ibanez Artcore misschien?)
Wie kan mij de beste van deze, of misschien een andere, aanwijzen?

Alvast bedankt! :dance:

Lexvandoef
27 december 2007, 00:00
Een tele met een humbucker met de neck of brug misschien? Fender Telecaster Deluxe bv.

Otje
27 december 2007, 08:34
Frusciante speelt veel op Strats en Jaguar/Mustangs (heb altijd moeite om die twee uit elkaar te houden). Daar zou ik dus voor kiezen als je graag een beetje zoals John wilt klinken. Een Epi Les Paul is dan een minder goede keuze denk ik.

dimitri
27 december 2007, 11:05
Misschien is de classic 60's stratocaster iets voor je?
Voor het geld een zeer degelijke gitaar. Plus je kan er verschillende stijlen op spelen. Natuurlijk gaat dat ook op een telecaster, maar als je rhcp wil spelen is een strat toch wel een goede optie. Als je de zoekfunctie hier gebruikt ga je zeker iets vinden over die 60's classic strat.

Hendriks
27 december 2007, 11:07
Voor €500(en minder) koop je goede Japanse strat , gitaar voor het leven.

Mr.Fingers
27 december 2007, 11:14
Voor €500(en minder) koop je goede Japanse strat , gitaar voor het leven.