PDA

View Full Version : versterker tot 100 euro?



CarlosRocks
26 december 2007, 22:35
Ik ben een beginner, wil een versterker voor een electrisch gitaar
ik wil graag tot 100 euro wand ik heb niet hewel veel te besteden.
maar ik heb dus geen idee welke goed is en wat niet! Dus kunnen
jullie me helpen?:roll:

ik zocht op www.musicstore.de en
Ik dacht dat deze wel goede waren:

Marshall MG 15 CD 15 Watt Transistorcombo
Vox Pathfinder 10 Combo 10 Watt
Roland Cube 15 X 15 Watt
Peavey Transtube Solo 12 Watt

Ik wil toruwens een beetje AC/DC, G'nR - achtige dingen spelen
op een SG.

alvast bedankt

Wickerman
26 december 2007, 22:41
Liever de roland, de Marshall klinkt nogal plat.

Kaïn
26 december 2007, 23:00
Die roland doe je jezelf een plezier mee. Het is niet wereldklasse natuurlijk, maar als beginner thuis is het gewoon lekker. Gaat niet te hard en je kan ook nog lekker fucken met wat effecten die erop zitten. En het klinkt zeker niet onaardig.
Probeer trouwens wel even te kijken of er een dergelijke amp tweedehands te halen is. Scheelt je een hoop centen.

Bernd Veenema
26 december 2007, 23:05
Of een tweedehands Vox AD15VT.
Heej, wat toevallig, die heb ik nog te koop staan :p

Acap
27 december 2007, 01:06
ik zou voor die vox ad15vt van hierboven gaan :P top amps , ik heb de vox ad30vt-xl :)

x19
27 december 2007, 12:18
ik zou voor de cube van roland gaan.
die kan verschillende genre's aan dus als je eens iets anders wil spelen, kan je je versterker houden. ;)
ik vind hem dus veelzijdiger dan bevoorbeeld een vox.
Ik heb zo'n mini-ac30 patvindertje van mijn vriendin gekregen :cooler:
Echt een leuke versterker! maar ja, niet voor alle stijlen geschikt.
Leuk voor clean wel.
marshall is wat plat in die prijsklasse denk ik
en van peavey's ken ik niks :p

Squier4ever
27 december 2007, 12:19
ben het eens met de vox en anders de cube. maar voor 100 euro kun je geen geweldige versterker kopen, hoewel die voxen erg goed zijn.

Squier4ever
27 december 2007, 12:19
ik zou voor de cube van roland gaan.
die kan verschillende genre's aan dus als je eens iets anders wil spelen, kan je je versterker houden. ;)
ik vind hem dus veelzijdiger dan bevoorbeeld een vox.
Ik heb zo'n mini-ac30 patvindertje van mijn vriendin gekregen :cooler:
Echt een leuke versterker! maar ja, niet voor alle stijlen geschikt.
Leuk voor clean wel.
marshall is wat plat in die prijsklasse denk ik
en van peavey's ken ik niks :p

bullshit, de vox ad15 is net zo veelzijdig en klinkt IMO beter als de cube, wat levendiger

Jimwoud
27 december 2007, 12:47
Op Marktplaats staat een Randall rg 150 voor 115(is niet van mij). Volgens mij is dat wel een leuke versterker. Veel Power voor weinig.

x19
27 december 2007, 13:46
bullshit, de vox ad15 is net zo veelzijdig en klinkt IMO beter als de cube, wat levendiger

:dontgeti:

Ik gaf mijn mening over de pathfinder 10,dat is toch wat hij in zijn lijst had staan.
Niet de ad15, daar heb ik geen slecht woord over gezegt. ;)

Squier4ever
27 december 2007, 14:01
:dontgeti:

Ik gaf mijn mening over de pathfinder 10,dat is toch wat hij in zijn lijst had staan.
Niet de ad15, daar heb ik geen slecht woord over gezegt. ;)

my bad, ik dacht dat je het over de AD had.

x19
27 december 2007, 14:13
my bad, ik dacht dat je het over de AD had.

no problem ;)

Puerco
27 december 2007, 16:06
Voor €98 kun je zelfs een echte buizenversterker kopen (Harley Benton GA5 (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga5.htm) ).
Ik heb er ook één en in combinatie met een multi effect pedaal is dat toch wel een fijn ding, ik gebruik hem met een digitech RP350 en dat is ideaal.
Stel op de RP een amp type in met evt effecten etc. en speel dat af over die kleine 5Watt buizenbak waardoor het geheel een lekker warm buizentintje krijgt, met de juiste combi's klinkt dat toch wel gruwelijk lekker.
Ook zonder effectpedaal klinkt het best lekker, echt buizengeluidje maar het mist elke vorm van karakter vind ik, beetje boxy en heel neutraal en weinig instelmogelijkheden.
Als je al een multiFX pedaal hebt zeker een aanrader, past precies in het budget en laat je niet afschrikken door die miezerige 5 Watt want dat ding kan echt loeihard voor thuis, zeker met iets van een boost ervoor. Ik heb hem in ieder geval zelden over de helft van het volume gehad.
Voor thuisgebruik ga je in ieder geval nooit meer nodig hebben en GAS is dan ook de enige reden (plus mischien idioterie :D) dat ik nu een ceriatone JTM45 head en een 4x12 speakerkast (ook harley benton) in bestelling heb.....

boss
27 december 2007, 16:49
Ik weet niet waar je vandaan bent, maar misschien is dit iets voor je:
http://forum.offstage.be/showthread.php?t=10488

wiltin
27 december 2007, 19:52
Ik weet niet waar je vandaan bent, maar misschien is dit iets voor je:
http://forum.offstage.be/showthread.php?t=10488

Dat zou echt geen verkeerde keuze zijn, gebruik die Line6 thuis ook..en die brult er aardig op los... En de extra effecten zijn ook niet verkeerd.
Ik heb hem net nog een uurtje zitten te vergelijken met een Cube 30. Moet eerlijk zeggen dat de cube Clean wel een mooi geluid heeft maar voor de scheur en de effecten komt de line6 er toch beter uit,!!

Squier4ever
27 december 2007, 19:54
Dat zou echt geen verkeerde keuze zijn, gebruik die Line6 thuis ook..en die brult er aardig op los... En de extra effecten zijn ook niet verkeerd.
Ik heb hem net nog een uurtje zitten te vergelijken met een Cube 30. Moet eerlijk zeggen dat de cube Clean wel een mooi geluid heeft maar voor de scheur en de effecten komt de line6 er toch beter uit,!!

toch vind ik de vox echt nog een stukkie beter klinken, ondanks dat ik zelf een spider II heb

tilma800
28 december 2007, 01:07
Voor €98 kun je zelfs een echte buizenversterker kopen (Harley Benton GA5 (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga5.htm) ).
Ik heb er ook één en in combinatie met een multi effect pedaal is dat toch wel een fijn ding, ik gebruik hem met een digitech RP350 en dat is ideaal.
Stel op de RP een amp type in met evt effecten etc. en speel dat af over die kleine 5Watt buizenbak waardoor het geheel een lekker warm buizentintje krijgt, met de juiste combi's klinkt dat toch wel gruwelijk lekker.
Ook zonder effectpedaal klinkt het best lekker, echt buizengeluidje maar het mist elke vorm van karakter vind ik, beetje boxy en heel neutraal en weinig instelmogelijkheden.
Als je al een multiFX pedaal hebt zeker een aanrader, past precies in het budget en laat je niet afschrikken door die miezerige 5 Watt want dat ding kan echt loeihard voor thuis, zeker met iets van een boost ervoor. Ik heb hem in ieder geval zelden over de helft van het volume gehad.
Voor thuisgebruik ga je in ieder geval nooit meer nodig hebben en GAS is dan ook de enige reden (plus mischien idioterie :D) dat ik nu een ceriatone JTM45 head en een 4x12 speakerkast (ook harley benton) in bestelling heb.....

Heb ik ook voor thuis, klinkt best goed!

Misschien er nog een bij voor stereo :P....

De Harley Benten GA5 is gewoon een Epiphone Valve Junior waar ze het merkje van hebben verwisseld. Binnen op de printplaat kan ik nog net het merkje zien staan.

AriaProII
28 december 2007, 11:01
De Hiwatt solid state dingetjes zijn ook niet te versmaden. Voor minder dan 200 Euri heb je al heel wat.

Code-X
28 december 2007, 16:11
Die Vox Pathfinder is ook een erg leuk dingetje.
Ik heb er zelf 1 die inmiddels zo'n 7 jaar oud is, helaas na vele optredens waar hij op maximaal volume heeft gestaan wel versleten.
Toch komt er op laag volume nog een heel redelijk geluid uit en hij reageert ook best lekker op pedaaltjes ;)

heavy-metal-thunder
28 december 2007, 16:30
Ik ben een beginner, wil een versterker voor een electrisch gitaar
ik wil graag tot 100 euro wand ik heb niet hewel veel te besteden.
maar ik heb dus geen idee welke goed is en wat niet! Dus kunnen
jullie me helpen?:roll:

ik zocht op www.musicstore.de en
Ik dacht dat deze wel goede waren:

Marshall MG 15 CD 15 Watt Transistorcombo
Vox Pathfinder 10 Combo 10 Watt
Roland Cube 15 X 15 Watt
Peavey Transtube Solo 12 Watt

Ik wil toruwens een beetje AC/DC, G'nR - achtige dingen spelen
op een SG.

alvast bedankt

de vox valvetronix vind ik heel leuk. Heb er al jaren eentje (de vt30)

CarlosRocks
29 december 2007, 16:28
Ik zie de meeste goede dingen over de Cube en daarna de Vox. (AD15) al hat ik die er niet in mijn lijst maar ik heb een advertentie gezien voor €109, ik denk (zo te horen) dat dat dan de beste keus is. Ik heb geen haast met een versterker, dus er kan nu tegenin worden gegaan;)

hugo123
1 januari 2008, 17:17
Ik zoek ook een versterker tot 100 euro, maar die moet ook geschikt zijn voor in mijn band en kleine optredens, ik houd heel erg van het Randall geluid, en op marktplaats ben ik ook druk aan het zoeken, nou staat daar een randall stereo chorus met 2 10" randall speakers, is dit wel genoeg, aangezien de speakers maar 35 watt per stuk zijn?
of kan ik beter achter de rg50 gaan?

Rocketman
1 januari 2008, 17:33
Ik heb een pathfinder als oefenversterker en zelfs back up voor gigs en ik ben er zeer, zeer, zeer, tevreden mee. Prima sound. Ok je kan er niet veel mee maar wat ie wel kan (een lekkere vox sound) gaat perfect.

hugo123
1 januari 2008, 17:43
Ik heb al een vox (AD15), maar die gaat niet hard genoeg, ik denk dat ik voor de rg50-112 ga, met een 12" jaguar speaker.

hugo123
1 januari 2008, 20:01
Ik zoek ook een versterker tot 100 euro, maar die moet ook geschikt zijn voor in mijn band en kleine optredens, ik houd heel erg van het Randall geluid, en op marktplaats ben ik ook druk aan het zoeken, nou staat daar een randall stereo chorus met 2 10" randall speakers, is dit wel genoeg, aangezien de speakers maar 35 watt per stuk zijn?
of kan ik beter achter de rg50 gaan?
Niemand??


hugo