PDA

View Full Version : Ruis in ENGL Blackmore



JohnLord
26 december 2007, 21:05
Sinds een tijdje heb ik een naar probleem met mijn ENGL Blackmore. Als ik het High Gain Lead kanaal inschakel op repetitievolume hoor ik hinderlijk veel ruis. Op het Low Gain Leadkanaal hoor ik het een stuk minder. Gitaarvolume op nul maakt geen verschil.
Heeft er iemand soortgelijke ervaringen of wellicht een idee over waar het aan kan liggen dan hoor ik dat heel graag!

Kaïn
26 december 2007, 22:12
Zou aan je buizen kunnen liggen. Heb je die al doorgemeten/na laten kijken?

GibsUn
26 december 2007, 23:26
ik neem aan dat je niet stom bent dus hier licht het waarschijnlijk niet aan, maar hoever staat je gain open?

JohnLord
27 december 2007, 10:38
Lead staat op plm half twee

x19
27 december 2007, 11:54
ik heb het ook met mijn blackmore
stom probleem
maar als je een Hush van rocktron in je fx-loop steekt, dan is die ruis volledig weg. ik had dit aan een gitaartechnieker gevraagt, en hij zegt dat een noisegate van boss ofzo niet zou helpen.... ik heb het zelf nog niet geprobeert.
een ISP is ook goed, maar die kost meer als een rocktron.
ik heb lang met mijn hush gespeelt. Bij gain is de ruis dan wel weg maar als je dan naar clean schakelt neemt hij veel toon weg.
dus als je naar clean wilt moet je de cleanknop indrukken en de hush zou ook uit moeten, niet gemakkelijk.
Omdat ik dikwijls clean speel en mijn hush dan af en toe vergat uit te zetten gebruik ik hem niet meer. Ik heb met mijn ruis leren leven kun je zeggen :)

Jimwoud
27 december 2007, 12:45
Ik zou proberen de buitenste 2 voorbuisjes om te wisselen en dan nog eens te proberen.

JohnLord
27 december 2007, 13:28
Zijn er ook gebruikers die het probleem niet ondervinden, in dat geval is het zuiver exemplarisch.

Ever Dying
27 december 2007, 16:56
Ik had het wel met m'n ENGL Fireball.. Daar bleek het probleem in de condensator te zitten..
Misschien dat het je helpt? ;)

x19
27 december 2007, 21:33
Ik had het wel met m'n ENGL Fireball.. Daar bleek het probleem in de condensator te zitten..
Misschien dat het je helpt? ;)

ik ga er in ieder geval eens achter researchen ;) thx

JohnLord
28 december 2007, 20:29
ok, ben benieuwd!!

jann
14 januari 2008, 14:02
Dit heeft volgens mij met lampenslijtage te maken.
Ik heb al 5 jaar een engl powerball en vorig jaar begon ik ook last van ruis te krijgen op het gain kanaal. En dit terwijl de meeste engl versterkers volledig ruisvrij zijn. Ik heb de lampen laten vervangen en laten biassen en mijn ruisprobleem was opgelost.
Take care!

Jan

Lennartmot
15 januari 2008, 00:28
Ik heb een paar maanden geleden een Engl Fireball gekocht deze had zoveel ruis dat ik hem na 2 weken weer terug gebracht heb. Echt stil werd ie nooit, hij is ondertussen nog terug geweest naar Engl en die hebben een voorbuis vervangen. Het werd beter maar nog steeds teveel voor mij. Het blijft natuurlijk wel een hi-gain amp. Ruisvrij zal die nooit zijn zonder noise-gate.

JohnLord
10 maart 2008, 14:18
Kan het shielden van de gitaar nog helpen?

ben vanhoof
10 maart 2008, 17:26
Schaf toch gewoon een noise reducer aan. Mijn jvm is ook een enorme ruisbak, maar met een reducer in de loop (hush op replifex) is dat probleem opgelost. Ik gebruik midi en kan dus per patch de hush aan of af zetten, de jvm is midi stuurbaar. Ik weet wel niet of de blackmore dit ook is.

artnaz
10 maart 2008, 17:34
Mijn Blackmore ruist op zich ook aardig op high gain, maar niet het is niet vervelend als de hele band speelt. Volgens mij was het eerst wat minder, ik denk dat de buizen binnenkort aan vervanging zijn, want de clean-lead verhouding verschuift ook steeds meer naar de clean.

Verder zou shielden misschien kunnen helpen. Als ik mijn Strat met Lace Sensors gebruik is hij duidelijk veel stiller dan bijv. een Strat met Texas Specials.

Die Noise Supressors en dergelijke zou ik echt als laatste redmiddel gebruiken, want die dingen snoepen altijd wel wat van je sound weg, zeker als je veel met de volume knop speelt.

vinni
10 maart 2008, 20:26
Ik heb ook een jaar lang een Blackmore gehad.
Die ruiste niet extreem veel.

En uit het verhaal van de TS begrijp ik dat-ie het eerst niet deed
en later wel. M.a.w. het is geen gratis standaard feature ;).

Wellicht dat 1 van de preamp-buizen (V1 of V2) slecht is geworden.
Ik zou inderdaad eens met de preamp buizen aan de slag gaan.

Vinni