PDA

View Full Version : nickelback - someday



dendee
26 december 2007, 20:18
Hallo,

ben al een tijdje op zoek naar de tabs/akkoorden/guitar pro-bestand van nickelback - someday.
Ik heb op 911tabs gekeken maar daar vond ik geen goeie, zelf heb ik ook al geprobeerd maar da lukt me ook niet zo goed.

Iemand een linkje, tip, ... voor mij?

grtz

Wickerman
26 december 2007, 21:57
't Kan zijn dat je je gitaar anders moet stemmen, dat het daarom niet goed klinkt.

appyhaan
26 december 2007, 22:17
In mijn herinnering zijn de gitaren niet anders gestemd, maar dat kan ik fout hebben. Misschien dat ze een klem gebruiken, ligt mij ook iets van bij. Moet niet zo'n probleem zijn echter om dit op gehoor uit te zoeken... ik zou zeggen ga daar gewoon mee verder. Dat mag best even duren, en is heel goed te doen... je kunt beter je eigen gehoor vertrouwen dan die van anderen is mijn advies.

dendee
27 december 2007, 19:55
op youtube filmpje gekeken van hun live optredes, in studio enzo.. maar daar gebruiken ze geen capo.
Anders gestemd zou kunnen, maar welke stemming dan kan ik niet op gehoor ;)

grtz

Squier4ever
27 december 2007, 20:06
weet niet of je guitarpro hebt maar volgens deze tab is het in drop D:

http://www.911tabs.com/link/?3347873

Tias
27 december 2007, 22:10
op youtube filmpje gekeken van hun live optredes, in studio enzo.. maar daar gebruiken ze geen capo.
Anders gestemd zou kunnen, maar welke stemming dan kan ik niet op gehoor ;)

grtz
waarschijnlijk spelen ze in drop d of drop c
maar je kan vast wel wat vinden op www.ultimate-guitar.com

ben vanhoof
28 december 2007, 10:41
Is gewoon in D of drop D gespeeld. Akoestisch is het volgens mij niet echt handig om in drop akkoorden te spelen, dus stem je gitaar gewoon in D.
Ik wil de akkoorden wel zoeken als je er zelf niet uitgeraakt. Je moet gewoon de basnoten proberen mee te spelen met de 6e en 5e snaar, en die basnoten geven het juiste akkoord. Mineur, majeur of 7 hoor je normaal wel