PDA

View Full Version : Microfoon voor eenvoudige opnames met laptop



Oipunkerke
26 december 2007, 19:29
Hallo iedereen.

Na enkele nummers te hebben gemaakt zouden men drummer en ik graag eens eenvoudige opnamen maken. Via mijn laptop.
Mijn idee was het volgende:
Microfoon kopen (dit is dus het probleem ik weet niet dewelke) die in men laptop kan geplugt worden in de line in (zelfde dikte als van die oortjes die je in je mp3 steekt, ik weet niet hoeveel millimeter dat is....).

Nu vroeg ik me af of iemand een idee had van microfoon die aan mijn probleempje voldoet. Dus liefst niet met XLR connector. Tenzij je die kapel natuurlijk met tussenstuk kan veranderen naar de uitgang die ik nodig heb...

Hopelijk zijn er mensen die me kunnen helpen...

Groetn, en nog prettige kerst en niewjaar (ook al is kerst al gedaan ;) )

Grtz,
Simon

MjS
26 december 2007, 20:29
Gewoon een microfoon naar keuze kopen met een USB interfaceje of een simpel mengpaneel (welke met verloopstekkertjes gewoon in je line in kan). Hou er rekening mee dat je zonder een USB/firewire/kaart-interface waarschijnlijk niet fatsoenlijk kunt opnemen over iets wat je al opgenomen hebt, en ook niet mee kunt spelen met een backing track. Voor de prijs van een mengpaneel heb je al een USB interface, dus ik zou zeggen: volgens mij is dat de beste oplossing voor jou. Audacity erbij en een micje en klaar.