PDA

View Full Version : Alles-in-één kabel



Realeigo
26 december 2007, 16:08
Ik wil zon alles-in-één kabel maken zodat ik zo weinig mogelijk ruimte gebruik.
Maar voordat de brom en ruis politie weer langs komt.

Wat mag wel en wat mag niet lang elkaar lopen?

Ik stop er in:
Midi
Footswitch lines (komt geen signaal door)
230v of misschien 12v hangt er vanaf.

Meer niet, dat moet kunnen toch?

BeeJee
26 december 2007, 17:36
ik denk dat je met 230 erbij problemen gaat krijgen.

hugo123
26 december 2007, 17:59
Nee, j gaat geen problemen krijgen want Als je alleen 230, MIDI en channelswitches daardoor laat lopen maakt het niet uit, MIDI is geen geluid, eeen voetswitch daar komt ook geen geluid uit, maar in het geval van midid komt er data door dat dingen kan aansturen en gevormd kan worden tot geluid, en bij een voetswitch loopt er wat stroom door wat ook geen enkel probleem opleverd dus doen zou ik zeggen!


(Wordt niet boos als ik het verkeerd heb ;) )

crapton
26 december 2007, 23:05
Dat kan dus wel. Er bestaat kabel met 230V draden (blauw, bruin & aarde) en daarnaast div laag voltage signaal draden (op gevaar van spam - ik heb nog 5-6m liggen pm me evt). Dit soort kabel is zeer robuust en vrij dik. Zoek bv eens bij Thomann.de op multikabel, die hebben veel. Uiteraard wel zorgen dat je 230V verder goed gescheiden is van je signaal - maar dat is erg logisch.

De signaal draden zijn afgeschermd, dwz verbinden met aarde en je zou geen enkele last moeten hebben van brom of storing.

Ik heb zelf ook gezocht naar een combi van signaal en 9V voeding, uiteindelijk stereo signaal kabel gecombineerd met luidsprekerkabel 1.5 mm^2, en dat in een kous van Flexovit of zoiets gemaakt. Is wat lastig maken en niet zo mooi als losse kabel.

Les Paul R8
26 december 2007, 23:08
Misschien is dit (http://www.pedalsnake.com/) iets. Niet goedkoop, maar wel erg handig.

hugo123
26 december 2007, 23:09
Maar daar gaan toch geen signaalkabels doorheen, MIDI is data dat is wel signaalmaar niet direct voor brom vatbaar, en een schakelkabeltje van je footswitch, dat boeit helemaal niet!

mvanroermund
27 december 2007, 10:46
Om hierop in te haken:

Afgelopen week zo'n flexibele plastic geweven kous gekocht bij de electronica zaak om de hoek, 5m. Die kous opgestroopt rond een pvc rioolpijp van 35mm doorsnede en 2 m lengte. Aan beide zijden vast getaped. Alle kabels erdoorheen getrokken (ik heb signaal en voeding gescheiden gehouden), toen tape los aan 1 kant, tie-wrap erom heen aan die kant en dan langzaam de pijp eruit trekken, totdat alle kabels mooi in de 25mm doorsnede kous zitten. Ziet er prima uit en voor 15e voor de kous en 4e voor de pijp is het geen geld.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik al goede kabels had. Weet niet wat de kwaliteit van die pedalsnake-kabels is.

Succes!

Hell's Engl
27 december 2007, 10:56
Ik heb 'n pedalsnake en dat werk goed! Je hebt verschillende soorten.. daar gaat alles doorheen... midi, signaal, voedingen...
Check de site van Max Guitars of neem contact op met Robbert van Max Guitars. Die heeft mij daar uitstekend mee geholpen.

Joost

peter_heijnen
27 december 2007, 11:40
Afgelopen week zo'n flexibele plastic geweven kous gekocht bij de electronica zaak om de hoek, 5m. Die kous opgestroopt rond een pvc rioolpijp van 35mm doorsnede en 2 m lengte. Aan beide zijden vast getaped. Alle kabels erdoorheen getrokken (ik heb signaal en voeding gescheiden gehouden), toen tape los aan 1 kant, tie-wrap erom heen aan die kant en dan langzaam de pijp eruit trekken, totdat alle kabels mooi in de 25mm doorsnede kous zitten. Ziet er prima uit en voor 15e voor de kous en 4e voor de pijp is het geen geld.
Geweldig idee! :)