PDA

View Full Version : wat kan er mis zijn met mijn marshall valvestate?



geertjan_83
26 december 2007, 15:10
Beste mensen,

Sinds vandaag heb ik het volgende probleem met mijn versterker: wanneer ik de cleane kanalen gebruik, hoor ik op de achtergrond een distorded, overstuurd geluid meekomen. Sinds iets langere tijd heb ik ook het idee dat de versterker snel overstuurd/ feedbackt/ rondzingt, ook bij lagere volume en gain settings.

Wie weet wat er mee aan de hand zou kunnen zijn? Zijn deze problemen makkelijk op te lossen?

TimmU
26 december 2007, 15:14
nieuw voorversterkerbuisje should do the work lijkt me?

Rinze
26 december 2007, 15:45
Ik dacht dat de buis in de Valvestates alleen bij de vervorming werd ingeschakeld, of is dat bij latere series niet meer zo?

Squier4ever
26 december 2007, 15:52
betwijfel of een nieuw buisje zal helpen hiero.

DeiDRagonas
26 december 2007, 17:19
Ik heb Valvestates gehad uit alle series.. zowel head als combo. Zijn mn favo versterkers namelijk. Met een beetje customizen een perfecte budget amp!

Welke valvestate heb je? Ik denk eerlijk gezegd ook aan een nieuw buisje.
(de buis werkt op zowel het cleane- als het scheurkanaal.. al vanaf het begin dat ze gemaakt werden. Waar de fabeltjes vandaan komen weet ik ook niet.)

grt Roy!

up-guitarman
26 december 2007, 18:27
Met een beetje customizen een perfecte budget amp!


Wat customize jij zoal aan een valvestate?

Wat bij de mijne indertijd ook problemen gaf met distorted achtergrondgeluid waren de pots... Die pots beginnen nogal snel te kraken en bij mij gaf dat regelmatig bijgeluiden...

DeiDRagonas
26 december 2007, 18:34
@ Up-Guitarman:

Van closed naar open-back, andere speaker, andere buisjes (meerdere amps.. meerdere buisjes... er zit maar 1 in een valvestate).
En zoals je zelf al aangeeft, na een tijdje nwe (betere) pots.

geertjan_83
27 december 2007, 10:48
Bedankt voor jullie reacties! Het is overigens een avt 275. Van de nieuwe series. Is het makkelijk om bij de valvestate de buis zelf te vervangen? Wat voor soort buis gaat erin?

RolandT
27 december 2007, 11:04
Wat voor soort buis gaat erin?Volgens de manual (http://marshallamps.com/downloads/files/AVT150X_275X%20hbk%20Eng.pdf) is het een ECC83 buis.

up-guitarman
27 december 2007, 13:22
Bedankt voor jullie reacties! Het is overigens een avt 275. Van de nieuwe series. Is het makkelijk om bij de valvestate de buis zelf te vervangen? Wat voor soort buis gaat erin?

Mja, het lastige bij een valvestate is dat dat buisje helemaal aan de binnenkant zit. Ik weet niet waar die juist zitten bij die AVT reeks, maar ik had er eentje van de allereerste serie (de head versie) en die moest ik helemaal uit mekaar halen om aan het buisje te kunnen. Op zich niet erg maar voorzichtig zijn dat je geen brokken maakt !!! ;)

DeiDRagonas
27 december 2007, 14:40
Het is maar wat je moeilijk vindt denk ik. Bij de meeste valvestates is t helemaal niet zo'n probleem om dat buisje te wisselen... Je schroeft de schroeven boven op de amp los en je kan zo dat chassis eruit schuiven. Even een nieuw buisje erin steken, chassis rustig terug plaatsen, en klaar.. (wel voorzichtig, want t buisje zit heel modern OP de printplaat gemonteerd). Is voor mij zo'n vijf minuten werk.

Maar als dat een Avt van de nieuwste serie is zit er vast nog garantie op, want zo snel gaat zo'n buisje er niet aan. Daar kun je wel tien jaar mee doen zelfs. Ik zou er gewoon even mee terug gaan en hem eens laten luisteren in de winkel.

Succes! Roy.