PDA

View Full Version : verschil tussen MARSHALL jcm 2000 TSL 100 en 6100 30th ANNIV



diengeman
4 februari 2003, 14:40
wat is het verschil tussen de marshall toppen jcm 2000 tsl 100 en de 30th anniversary? vooral het geluid, mogelijkheden. en welke klinkt er het cleanst op het cleane kanaal met de volume open? en als je de gain van de tsl 100 bijna dichtdraaid, blijft het volume dan wel hetzelfde?
ik wil er namelijk 1 van de 2 kopen.

Negative K3 fan
4 februari 2003, 16:28
Ik weet zelf niet precies uit mn hoofd wat de verschillend zijn, maar ik zou voor een blauwe (met el34s) 30th anniversairy gaan omdat ik die beter vind klinken (ik heb op harmony ceentral wat samples gehoord) en omdat hij leukere functies heeft, maar welke weet ik niet meer :smile:

guitar
4 februari 2003, 16:33
6100 heeft midi, TSL niet.
6100 volledig gescheiden kanalen, niet alle TSL modellen hebben dit.
crunch-kanaal 6100 drie standen, leadkanaal met gainboost.

en vast nog meer verschillen die ik nu niet weet.

Ik zou voor de 6100 gaan

McCloud
4 februari 2003, 19:46
Ik heb zelf de 30th Anniversary (blauw, met EL34's). Ik vind het clean meer Marshall clean dan de TSL. Een meer 'glassy' JTM achtig clean (luister maar eens naar 'The Wind Cries Mary' van Jimi Hendrix. Dat clean geluid heeft een 30th Anniversary ongeveer).

Zoals al gezegd heeft het crunch kanaal veel meer mogelijkheden dan de TSL. Ook dit kanaal vind ik op de 30th Anniversary meer vintage klinken dan op de TSL (zeker op de standen A en B, stand C op het crunch kanaal is een beetje een high gain JCM900 achtig geluid).

Het gain kanaal. Ja, eigenlijk weinig verschil tussen de 30th Anniversary en TSL. Gewoon heel veel gain.

Mijn keuze tussen de TSL en 30th Anniversary was vooral gebaseerd op het clean kanaal. Deze vond ik op de 30th Anniversary veel mooier. Je kan er een vreselijk gave Hendrix sound uithalen (het is geen Plexi, maar het komt in de buurt). Vooral als je een attenuator tussen je top en speakerkast zet en de eindbuizen laat oversturen.