PDA

View Full Version : (Boormachine)accu voor pedalboard



rebulie
25 december 2007, 18:51
Heeft iemand al eens geexperimenteerd met 9,6 Volt accu's (je weet wel van je accuboormachine) om als voeding te gebruiken voor effectpedaal/pedalboard?

http://static.vergelijk.nl/fotos/128x128/hitachi_WR12DMR_88792.jpg

Chris Winsemius
25 december 2007, 19:27
Ik voorzie nieuwe podium-acts!

Ik ga het binnenkort 'ns probeer qua fx-voeding, accuboormachine geeft zowiezo leuke resultaten op elementen (hoewel qua magnetisme/etc. niet goed waarschijnlijk) tijdens het spelen.

johantipker
25 december 2007, 19:41
tis briljant voor de betere straatmuzikant....

jacky
25 december 2007, 22:33
Ja heb ik recent iets over gelezen

http://www.ampforum.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1197974352

suc7

rebulie
25 december 2007, 22:49
Ja heb ik recent iets over gelezen

http://www.ampforum.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1197974352

suc7

Gelukkig een fatsoenlijke reaktie. Het gaat er hier op dit forum soms vreemd toe hoor.....(niet in dit onderwerp hoor)

Bedankt voor de tip. Zo één maak ik dus binnenkort ook:p vr.gr. Roel

Nielsje
25 december 2007, 23:28
Wat zou het voordeel zijn van zo'n oplossing? Goeie accu's zijn duurder dan een one-spot.

johantipker
25 december 2007, 23:33
Gelukkig een fatsoenlijke reaktie. Het gaat er hier op dit forum soms vreemd toe hoor.....(niet in dit onderwerp hoor)

Bedankt voor de tip. Zo één maak ik dus binnenkort ook:p vr.gr. Roel

Ho even... ik bedoelde het eigenlijk niet verkeerd... op een beetje podium heb je toch stroom?
Zodat je met een gestabiliseerde voeding naar je pedaaltjes kunt?
Alleen zorgen dat het allemaal een beetje roadproof is...

die accu's lijken mij dan echt ideaal voor plekken waar geen stroom is, dus bijv tbv de straatmuzikant... met een paar van die accu's kun je toch wel een versterkertje voeden?

rebulie
25 december 2007, 23:45
Ho even... ik bedoelde het eigenlijk niet verkeerd...

sorry, maar ik doelde eigenlijk op een ander postje van mij.
In dit onderwerp ging alles heel gemoedelijk.
Helaas is dat op dit forum niet altijd het geval.

Prettig vervolg van de feestdagen allemaal en groeten uit mooi Noordbroek:seriousf:

Mitch
26 december 2007, 11:58
Hartstikke leuk, een accu, maar als je stroomvreters als een delay gaat gebruiken die ook graag van een goed constante spanning houden zie ik er niet het voordeel van in. 't Is natuurlijk wel leuk als je houdt van zelf iets fabriceren óf op wilt vallen.

Thoon_Loque
27 december 2007, 17:20
Nou zonder dat ik er erg veel verstand van heb zie ik er toch een voordeel in.

Ik heb namenlijk ergens op dit forum eens gelezen dat je van AC naar DC omzetting altijd wat rest produkt hebt, en dat dit op sommige effecten een nadelig gevolg kan hebben. en dat daarom batterijen eigenlijk beter zijn omdat die van zichzelf dus al 9 volt dc hebben.
Dat moet met dit ding dus ook lukken, én je zou er een hele rits effecten mee kunnen voeden.

Groetjes,
Anthony

Mitch
27 december 2007, 17:30
Nou zonder dat ik er erg veel verstand van heb zie ik er toch een voordeel in.

Ik heb namenlijk ergens op dit forum eens gelezen dat je van AC naar DC omzetting altijd wat rest produkt hebt
Restproduct ? Het is geen raffinaderij hoor :D
Met een batterij zul je niet zo snel een brommetje hebben, bedoel je dat ?

Thoon_Loque
27 december 2007, 18:34
idd.

Ik weet niet meer wie het schreef maar het zal ongeveer een ruime maand geleden zijn.

Als je van wisselstroom naar gelijkstroom gaat, blijft er altijd wat rotzooi over die toch met je gelijkstroom mee gaat......

Maar ik zeg al, ik ben geen techneut maar ik heb het op dit forum gelezen...

Nielsje
27 december 2007, 20:55
Toch lijkt het me niet handig. Leuk idee, maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.

rebulie
8 januari 2008, 20:05
Toch lijkt het me niet handig. Leuk idee, maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.

Ik heb een voeding van Boss, best wel een goede zou ik dan dus denken.
Als ik mijn gitaar stem maakt mijn Korg DT10 vaak een zacht vreemd bromgeluid als ik een snaar aansla en het is heel moeilijk om een snaar zo te stemmen dat de alleen de groene LED brandt. Als ik echter de voeding uit mijn tuner trek en er een batterij instop gaat het perfect. Een batterij of een accu is een absoluut gestabiliseerde voeding en zo'n boormachineaccu houdt het ook een mooi tijdje vol, dusss

amon
8 januari 2008, 20:16
die opmerking van die straatmuzikant is helemaal niet zo vreemd. In de Metro van Madrid stond een heuse straatmuzikant die gebruik maakte van een accu-tje. Hij had een van zichzelf al felle akoestische gitaar en hoefde die niet uit te versterken, maar zn stem versterkte die wel met een mic en speaker.