PDA

View Full Version : Flamenco stukje solea



Pais
25 december 2007, 17:57
Ik heb dit clipje opgenomen omdat ik me verveel en om family in syrie te laten horen wat ik met mn gitaar doe.

Het is beroerde kwaliteit, met cassettespeler opgenomen. En omdat ik mn flamencogitaar en capo nu niet thuis heb liggen, is het capo-loos en op een cheapo gitaar gespeeld.
Ik speel nu sinds februari flamenco, dus ik moet nog héél veel leren natuurlijk en het stikt van de fouten.
Maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
http://www.youtube.com/watch?v=PLEmyHhg1KU

VHsologitarist
27 december 2007, 12:12
Idd geluid is erg slecht, maar kan horen dat je sommige herkenbare solea falseta's erin hebt gestopt! Nice!

Olé

Don Capo
29 december 2007, 15:23
Hey Paisssssy! Goed man!


Vind het eigenlijk wel "charming" die krakende geluidskwaliteit. Herkendbare solea stukjes, leuk om te horen. Erg rustig en netjes gespeeld. Big thumbs up!!:cheerup:

Pais
29 december 2007, 16:48
Thnx Fer en Don!

Vind het eigenlijk wel "charming" die krakende geluidskwaliteit.
Vind ik bij de oude flamencoplaatjes ook atlijd! :)
Bij dit stukje niet, maar misschien komt dat omdat ik sowieso mn billen samenknijp uit schaamte als ik mn rasgueado's hoor, ruis of niet :)

Don Capo
29 december 2007, 17:12
joh dat heeft bijna iedereen, niet te druk over maken, de stemming die je probeert over te brengen komt goed aan, een niet perfecte rasguedos is dan, voor mij in ieder geval, veel minder belangrijk. Komt vanzelf (blijf ik ook tegen mezelf zeggen ;) )

Rinze
29 december 2007, 17:54
Goed gedaan Pais, volgens mij ga je wel lekker met die akoestische gitaar, of niet dan? Klinkt lekker en voor mijn oortjes behoorlijk authentiek.

VHsologitarist
30 december 2007, 00:35
even terugkomend op de rasgueado:

ik wilde deze altijd schietend uitvoeren ( a la tomatito), maar zelf vind ik bij de solea die toch al wat minder van tempo is niet het schietende passen. Het geeft veel meer charme om de rasgueado als ware denkbeeldig door de snaren heen te drukken i.p.v. te schieten. Dit heb ik ook dankzij mijn leraar.
Ohja... nu was ik bezig met de tangos.. die vind ik schietend dus weer veel mooier klinken.. je hoort het wel als ik m opneem.

Grtz
Fer

Pais
30 december 2007, 17:14
Bedoel je met schieten de rasgueados met weerstand achter de duim?
Dat doe ik alleen bij rasgueados in 4en (zonder pink) bij alegria en solea por buleria. Beide speel ik eigenlijk maar heel weinig van.
Ik gebruik de rasgueados eigenlijk niet heel bewust en probeer zo goed mogelijk vanuit het compas te denken. Dan krijg je ook je eigen stijl. Por Tangos kom ik deze vaak tegen - i omhoog, a omlaag, i omlaag. Maar ik kan er niet aan wennen. Later misschien.


Hier nog een stukje tangos van mij, met een tientos-achtig intro. Ik stuikel bij tangos nog heel veel over techniek en ritme, nog erger dan bij Solea. Maar mn familie in syrie is niet zo kritisch dus ik heb het toch maar geupload :)
http://www.youtube.com/watch?v=bobmbZqj2JU

VHsologitarist
30 december 2007, 18:59
Schieten bedoel ik idd weerstand met de duim.

tangos klinkt mooi hoor.
Je hoort wel dat je qua techniek nog een hoop mist.
Betreft compas zit je af en toe er wel even naast.
Zijn dit falseta's die jezelf aan elkaar hebt geknoopt d.m.v. de remate? of hoe heb je ze gedaan?

grtz
fer

Pais
30 december 2007, 19:28
Ik heb inderdaad maar wat falsetta's aan elkaar geknoopt. Van les of op gehoor uitgezocht van youtubers.
Dit is technisch idd nog heeeeel wankel. Alle falsetta's die ik speel, kan ik solid spelen - als ik ze 20 keer achter elkaar speel :chicken: Maak ik er 1 stuk van, dan stuikel ik heel vaak. Al helemaal bij de stukjes picado

Rinze
30 december 2007, 19:32
Als je hier nog maar tien maanden mee bezig bent dan zou ik zeggen dat je aardig wat hebt geleerd. Heb je les?

Pais
30 december 2007, 19:37
Als je hier nog maar tien maanden mee bezig bent dan zou ik zeggen dat je aardig wat hebt geleerd. Heb je les?
Thnx Rinze. Vind het ook erg leuk om te weten wat men ervan vind die verder niets met flamenco heeft, maar zoals wel vaker wordt op dit soort clipjes binnen sounds maar weinig gereageerd.
Ik speel nu anderhalfjaar gitaar en sinds maart vorig jaar heb ik les in flamenco, met een timeout van 4 maanden wegens een blessure van mn docent.

hendrix2
30 december 2007, 19:48
Ik vind het op zich wel goed. Als er iets is dat ik ooit nog op gitaar wil leren is het wel flamenco. Heb nu zowat alles gespeeld van Klassiek tot Metal maar flamenco heb ik me nog nooit aan gewaagd.

Ik doe het je zeker niet na ook! De timing hapert soms wat, maar het stoort niet echt. Ik vind de Tangos wel mooier dan dat eerste stukje dat je postte. Gewoon verder blijven doen en meer sounds posten. :hippie:

meul
31 december 2007, 10:56
vind het best knap! lijkt me lastige zooi, alleen klinkt je gitaar wel beetje vals gestemd