PDA

View Full Version : London City Bulldog!



Hardguitar
25 december 2007, 11:09
Hallo,

Sinds gister heb ik een London City Bulldog, ik heb hem 2de hands gekocht van Ben (ook op het forum aanwezig) maar hij ziet en klinkt nog als nieuw.

http://img411.imageshack.us/img411/6545/bild0260zo2.jpg

Na een uurtje rijden kwamen we weer thuis en hebben we de versterker meteen naar boven getild ( Speakerkast was toch best zwaar :p ).

Toen ben ik begonnen met instellen ik moet zeggen dat ik in een korte tijd al een lekkere sound eruit had gehaald, dus zeker een pluspunt.
En ook belangrijk: Op een laag volume klinkt hij ook zeker niet verkeerd en aangezien ik op het moment nog geen band heb is het toch wel een voordeel.

http://img508.imageshack.us/img508/7709/bild0261pj0.jpg
(De London City+Pod xt Live)

Al met al is het tot nu toe echt een Top versterker voor een Top prijs.
Binnenkort zal ik als het lukt soundsamples plaatsen!

ps. Wannneer ik alleen de effecten van mijn Pod XT Live wil gebruiken en niet de complete sounds die erop staan moet ik hem dan in de effect loop (zo ja hoe werkt die effect loop omdat je een send en return hebt?) plaatsen of gewoon in de gitaaringang?

ben vanhoof
25 december 2007, 11:28
Effecten zoals delay, reverb, chorus etc plaats je normaal altijd in de loop. Je gaat via de send naar de input van de pod, en via de output naar de return.

Hardguitar
25 december 2007, 13:26
Oke bedankt voor de reactie, ga het meteen uitproberen!

JeroenSchaaf
25 december 2007, 15:18
Gefelciteerd met je nieuwe versterker!

JimiDylan
25 december 2007, 17:26
Die wilde ik ook gaan halen,
Wat voor muziek speel je?

Kaïn
25 december 2007, 18:09
Die wilde ik ook gaan halen,
Wat voor muziek speel je?
Ik denk hard, just a tought :chicken:

Hardguitar
26 december 2007, 11:49
Die wilde ik ook gaan halen,
Wat voor muziek speel je?

Ik speel veel verschillende muzieksoorten maar toch hoofdzakelijk Heavy Metal/Thrash Metal etc;)

Moet ik wel zeggen dat ik van veel mensen heb gehoord dat je er heel veel verschillende sounds uit kunt halen dus het is niet zo dat de amp alleen voor metal geschikt is :)

takemyscars
25 mei 2008, 14:12
Nou is deze topic alweer een tijdje oud maar dat komt voor mij goed uit. Zijn er hier LC bulldog eigenaars die deze al een tijdje hebben en waarbij ie nogsteeds 100% goed werkt na (veel) giggen en/of gewoon heel veel spelen?

Ik wil hem namelijk ook misschien gaan halen maar heb uit verschillende richtingen gehoord dat ie nogal snel naar de klote kan gaan. Tell me your story :-)

alvast bedankt!

classicrooock
25 mei 2008, 14:18
het enige nadeel van uitzicht dat ik zie is het afschuwelijke logo. :sssh:

mijn mening:haal het er af.

Geoffrey
25 mei 2008, 14:36
het enige nadeel van uitzicht dat ik zie is het afschuwelijke logo. :sssh:

mijn mening:haal het er af.

Wat is er mis met dit logo..?

Mufftin
25 mei 2008, 15:09
Nou is deze topic alweer een tijdje oud maar dat komt voor mij goed uit. Zijn er hier LC bulldog eigenaars die deze al een tijdje hebben en waarbij ie nogsteeds 100% goed werkt na (veel) giggen en/of gewoon heel veel spelen?

Ik wil hem namelijk ook misschien gaan halen maar heb uit verschillende richtingen gehoord dat ie nogal snel naar de klote kan gaan. Tell me your story :-)

alvast bedankt!

ik heb wel de Hornett de 50 watt combo versie gehad en die was niet kapot te krijgen.

ben vanhoof
25 mei 2008, 16:47
Onze andere gitarist heeft de bulldog nu al bijna 2 jaar en er is nog niets aangekomen. We hebben er ongeveer 20 optredens mee gedaan, en er wordt wel wekelijks mee gespeeld. Die dingen zijn echt degelijk gemaakt en volgens mij niet sneller stuk te krijgen dan een doorsnee amp. Van problemen met de amp heb ik nog niets gehoord, waar heb jij die dingen gehoord?

De amp staat bij ons in de garage (ons repetitiekot) en ik speel er soms nog over. Hij klinkt gewoon erg ruig icm de emg85 in 1 van mn gitaren. Soms gebruik ik 'm ook om stereo te spelen met mn marshall jvm, wat erg goed gaat. Al klinkt de eindtrap van de bulldog iets scherper.

Robin.ke
25 mei 2008, 20:21
Ik wil hem namelijk ook misschien gaan halen maar heb uit verschillende richtingen gehoord dat ie nogal snel naar de klote kan gaan. Tell me your story :-)

alvast bedankt!
Van wie heb je dat gehoord dan ?? Toch niet van een paar betweters hier op het forum, die er zelf nooit 1 gehad hebben maar dit concluderen a.d.h.v. de prijs.
Ik ken qua betrouwbaarheid alleen maar positieve ervaringen. De mijne heb ik pas een paar maanden, maar krijgt wekelijks flink op de kloten en doet zijn werk zonder morren.
Voor de prijs een prima amp., dus als het geluid je aanstaat gewoon aanschaffen.
Hij is overigens onderhuids gewoon het zelfde als de Fame VSH2-100, zet ze maar eens naast elkaar. Waarschijnlijk dat deze nog goedkoper is.

classicrooock
25 mei 2008, 21:54
Wat is er mis met dit logo..?
ik vind het gewoon lelijk ik denk dat hij mooier is zonder (lijkt hij wat op een mesa :satisfie: )

takemyscars
25 mei 2008, 23:55
Van wie heb je dat gehoord dan ?? Toch niet van een paar betweters hier op het forum

Dat wel + een LC hornett die dood ging terwijl ik er op speelde bij een muziekzaak. Daarom was ik toch wel een beetje ongerust en ben blij dat ie schijnbaar toch goed overleeft. Thanks voor de reacties :-)