PDA

View Full Version : Nieuwe versterker



SelkiesJS
25 december 2007, 01:00
Ik ben nu al een tijdje aan het spelen (zo'n vier jaar) en ben dan nu ook echt toe aan een nieuwe versterker. Voor nu gebruik ik namelijk nog een practice amp van 15 watt. :roll:

Helaas ben ik een totale nieuweling op t gebied van amps dusss.. dit leek mij de prima plek om wat vraagjes te stellen. ik kan namelijk door de versterkers de versterkers niet meer zien.

Natuurlijk moet ik dan eerst de zo vaak gestelde vraag stellen: buizen of transistor. Ik weet dat buizen wel mooier klinkt enz maar is het echt de moeite waard om er zo veel geld aan uit te geven. Ik heb namelijk een versterker nodig voor mijn band en thuis. Dus vooral voor kleine zalen. Is de ene soort versterker daar geschikter voor dan de andere? En hoe zit dat met een combo tegen over stack? T liefst had ik een top met cab gehad.

Qua sound zou ik een amp willen die een zwaare distortion tevoorschijn kan toveren maar niet zo dat heb op een opgevoerde super metalzone bijennest gaat lijken. Als het even kan zou ik het geluid van john petrucci na kunnen bootsen. Hij heeft het naar mijn mening allemaal:P heavy rhytm, mooi shred geluid en een mooie clean. Helaas heb ik niet het geld om zelf een mesa boogie te kopen maar misschien een alternatief.

Ik speel zelf met een ibanez rg2620 prestige. Ik heb ongeveer 600 euro te besteden. De amps die ik gezien had waarvan ik dacht dat ze misschien oke waren zijn: -peavey valve king, - crate flexwave, -fame rockforce (iemand ervaring mee?)
Maarja dan moet ik wel zeggen dat ik met geen enkele ervaring heb en er absoluut geen verstand van heb.

Is er iemand die mij een beetje een advies kan geven wat ik zou kunnen aanschaffen want ik zou het zelf echt niet weten. :???:

ieme
25 december 2007, 01:07
een cube 15 misschien?

Rormo
25 december 2007, 01:39
Voor 700 kun je een London City Bulldog stack kopen (top + kast), dat voldoet absoluut an je muziekstijl. Is alleen voor thuis wel een beetje hard...

Verder goede verhalen gehoord over de valveking. Mare, ga eens testen in een grote winkel om je te orienteren.

LCH
25 december 2007, 12:04
Natuurlijk moet ik dan eerst de zo vaak gestelde vraag stellen: buizen of transistor. Ik weet dat buizen wel mooier klinkt enz maar is het echt de moeite waard om er zo veel geld aan uit te geven. Ik heb namelijk een versterker nodig voor mijn band en thuis. Dus vooral voor kleine zalen. Is de ene soort versterker daar geschikter voor dan de andere? En hoe zit dat met een combo tegen over stack? T liefst had ik een top met cab gehad.
Allemaal vooroordelen. Buizen is niet beter dan transistor, een top met cab is niet beter dan een combo. Als je weinig weet van versterkers zit er eigenlijk maar één ding op: ga naar de winkel en oriënteer je. De één zweert bij buizen, de ander bij modeling. Het één is heus niet beter dan het ander. Dat is allemaal persoonlijk. Misschien kick jij wel op buizen, misschien vind jij een Line6-modeler wel helemaal het einde.

Niet teveel problemen en drukte van maken. Gewoon naar de winkel gaan, verstand op nul en probeer maar wat uit. Dan ontdek je vanzelf wat je mooi vindt.