PDA

View Full Version : in de maak: dikke vette pedalcase



dePerik
24 december 2007, 23:27
Weken, maanden heb ik er op zitten broeden. Niet dat het ontwerp nou zo enorm origineel is, maar meer of ik het wel moest doen. En ik kwam maar tot één conclusie: ja het moest.
Dus naar de bouwmarkt en naar de Nijmeegse muziekboer Eigenhuizen (en nóg niet genoeg latjes en profiel damn!).
Anyway, aanschouw hier fase één, d'r komt uiteraard nog een deksel op. Ik hou m'n hart vast voor de afwerking met sluitprofiel, dat zal hoogstwaarschijnlijk niet helemaal gaan lukke zoals ik het wil, maar ja, ik ben dan ook geen flightcasebouwer.
Op het stuk karton zie je de layout. Uiteindelijk moet er het volgende in:
- One spot met daisychain (voeding en dergelijke weggewerkt on de de verhoging)
- FCB1010 (voor m'n Intellifex)
- Cry Baby
- A/B switcher
- tuner
- CS-2
- TS9
- Acoustic simulator
- MXR booster

Afmetingen van het ding: lengte 86, diepte 42, hoogte 17,5 cm
Ik hoop dat ie nog te tillen is straks....
http://i156.photobucket.com/albums/t35/dePerik/P1010087.jpg

Riky
25 december 2007, 10:32
Ik hoop dat ie nog te tillen is straks....



Haha dat was ook het eerste waaraan ik dacht:D

Anyway... Ziet er al wel strak uit!
Op het eerste gezicht dacht ik dat het wel wat compacter kon, maar volgens mij is dat niet echt het geval:)

Weet je al hoe je de pedaaltjes gaat bevestigen? En ga je hem afwerken met tapijt?? of heb je iets anders in gedachten?

Succes ermee :rockon:

JeroenSchaaf
25 december 2007, 11:52
OEwhhh die gaat zwaar worden!

Ik ben ook benieuwd hoe je hem gaat afwerken! ik heb de mijne gedaan met Rose Velour!! YEahh :hippie:

VanBiLL.com
25 december 2007, 12:43
Die gaat zeker zwaar worden. Ik heb een vergelijkbare setup en mijn effectbak weet ongeveer 18kg (8mm MDF en 98x55cm):

Zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1513057&postcount=3969

Success met de bouw: kost even wat tijd maar dan heb je ook wat!

Chroxy
25 december 2007, 13:10
damn zeg: wat een pedalenboards:
ik heb alleen een FCB1010 met wah en dat vind ik al MEGAgroot (ook om incubusgeluiden te krijgen ;)).. TS? Waarom doe je niet je pedalen in een rackje zetten bij je intellifex: veel makkelijker lijkt me?

Nielsje
25 december 2007, 13:38
Ik zou als ik jou was de patchbox wat ruimer dimensioneren. Dan kan je er ook een Powercon aansluiting in wegwerken. Ik weet niet wat voor stekkers je gebruikt, maar sommige haakse pluggen zijn groter dan anderen. En als je van die neutrik inbouw chassisdelen neemt, die zijn ook wat groter etc...

succes!

dePerik
25 december 2007, 23:51
Eerste kerstdag; niets gedaan (tenzij je flink koken, flink eten en flink drinken niets noemt nounou dat wat hard werken :stop: )

Morgen weer verder dan maar. Ik zit echt er over te denken om de deksel met sluitprofielen te popnagelen, niet te schroeven. Ik heb dat nog nooit gedaan en weet niet wat ik tegen gan komen, maar het is me een experiment waard. Kost me wel wat meer maar ik ga ervanuit dat het eindresultaat er een stuk mooier en beter van wordt.
Over de vragen:
Weet je al hoe je de pedaaltjes gaat bevestigen? En ga je hem afwerken met tapijt?? of heb je iets anders in gedachten?
- Het hele ding gaat straks strak in de zwarte lak, de pedalen gaan vast met Velcro, de FCB en de Cry Baby ga ik schroeven.

Waarom doe je niet je pedalen in een rackje zetten bij je intellifex: veel makkelijker lijkt me?


- En dan een midiswitcher? Nee, ik wilde juist zoveel mogelijk graag de flexibiliteit van sound on the fly houden, gecombineerd met een kwalitatief goede timeshifteffect processor. dit lijkt me een ideale setup.

Wat betreft die Powercon aansluitingen; Die patchbox laat ik vervallen, toch maar. Ik dacht eigenlijk meer aan een soort luikje waar ik de kabels (vier in totaal: voeding, chanelswitch, midi, gitaarsignaal) doorheen douw. Hoe minder aansluitingen hoe beter en uiteindelijk maakt het qua gemak ook niet heel veel uit. dacht ik zo.... :satisfie:

edit: vanBill, wat gebruik jij om jouw case dicht te houden? Ik zie nergens sluitingen?

VanBiLL.com
26 december 2007, 00:50
edit: vanBill, wat gebruik jij om jouw case dicht te houden? Ik zie nergens sluitingen?

Klopt, die kun je op de foto's niet zien. Op de onderkant van de effectkist zitten aan de zijkant twee stalen platen die iets uitsteken. In de zijkant van het deksel zitten vlindersluitingen die met hun haken om de stalen platen vallen en de zaak aantrekken. In het deksel zit een rand die op de rand van de effectbak komt en trek je de zaak stevig aan en het is dicht. Ik heb echter sinds de maak geen zin/tijd/motivatie gehad om er ook nog hengsels aan te maken. Misschien een dezer dagen, ben toch vrij van werk en het weer is ook niet al te best - hele dag gitaarspelen zullen met de kerst de buren ook niet zo fijn vinden...

Deze afsluiters gebruik ik: http://www.thomann.de/nl/adam_hall_17342_overlatch_butterfly.htm
Met deze platen op de bodem: http://www.thomann.de/nl/adam_hall_1632keep.htm

Snap je een beetje het idee?

dePerik
30 december 2007, 22:48
Even een kleine update: de baterijen van m'n camera zijn op en ik heb geen nieuwe :eek: Wát een lame kutsnmoes uh?
Anyway, eergisteren de sluitprofielen op maat gemaakt, gisteren de boel in de lak gezet, voor de buitenkant moet het zeker nog een keer. Morgen de profielen popnagelen, ben benieuwd of het gaat. Iemand nog goeie tips wat dat betreft? Ik heb het nog nooit gedaan.

En dan nu wél een leuke anecdote: gisteren ook met 145 op de klok naar Jukebox in Boekel om daar wat hardewaar in te slaan:
2 meter George L kabel, 14 haakse jacks... 'hey ze hebben hier ook een daisychain', nou doe die er dan ook maar bij, mevrouw (leuke mevrouw trouwens met mooie blauwe ogen), dan heeft u zeker ook een 1spot adapter?'
'Nee, ze zouden er wel moeten zijn, twee nog maar ze hangen niet meer in het rek...' was haar antwoord. 'Oh', zei ik wat beteuterd. 'We hebben er nog wel twee achterin de testruimte, die zijn van ons zelf....' Dus ik: 'Nou als u daar een tweedehandsprijsje van wil maken zou u mij een groot plezier doen, ziet u, ik kom uit Lent en ik kom dus niet één twee drie hier weer langs...'
'Dan doe ik er wel 10% vanaf', zegt ze en ze stuurt iemand naar achteren die na een tijdje met een prima 1spotje op de proppen komt. Van 22,- voor 19,80.
Kijk, dát vind ik nou aardig!
Toch nog een dure grap trouwens, dat hele boeltje past zo in je binnenzak maar je kan er ook twee weken van eten :stop:

Nielsje
31 december 2007, 00:20
je kan er ook twee weken van eten :stop:

Ik vond je al zo mager :)

VanBiLL.com
1 januari 2008, 19:25
de baterijen van m'n camera zijn op en ik heb geen nieuwe Wát een lame kutsnmoes uh?


Nouja, kan gebeuren hé? Maar nu je die batterijen weer opgeladen hebt met die mooie 2e hands 1-spot, foto's van je vorderingen?

toneblo
1 januari 2008, 21:02
zal je band blij mee zijn............. als ie verplaats moet worden door 10 man!!:sneaky:

JohnLord
1 januari 2008, 22:04
Ik ben reuze benieuwd hoe het popnagelen je vergaat, ik had zelf namelijk ook het plan opgevat om mijn zelfbouwcases de popnagelen ipv schroeven.

zjanke
1 januari 2008, 22:49
'Dan doe ik er wel 10% vanaf', zegt ze en ze stuurt iemand naar achteren die na een tijdje met een prima 1spotje op de proppen komt. Van 22,- voor 19,80.
Kijk, dát vind ik nou aardig!


Bij mijn LC Comet kreeg ik ongevraagd vette korting op een Ritter hoes en bij mijn George L's mocht ik een keer gratis in de plectrumbak graaien. Inderdaad een prima zaak en erg klantvriendelijk...

Tipje voor het popnagelen, opletten dat je niet door en door boort (niet netjes en het is net effe wat steviger als je het goed doet) en gebruik de juiste popnagels. Als je gladde gebruikt flikkert volgend jaar je case uit elkaar, je moet de uitvoering met de geribbelde kop hebben.

dePerik
1 januari 2008, 23:06
Tipje voor het popnagelen, opletten dat je niet door en door boort (niet netjes en het is net effe wat steviger als je het goed doet) en gebruik de juiste popnagels. Als je gladde gebruikt flikkert volgend jaar je case uit elkaar, je moet de uitvoering met de geribbelde kop hebben.

Euh, niet door en door? Ik moet toch echt wel een gat boren, wat bedoel je dan met door en door? En popnagels met geribbelde kop die heb ik volgens mij nog nooit gezien.
Ik heb ze van dit merk, de 5 mm versie:
http://www.interempresas.net/FotosArtProductos/P28678.jpg

zjanke
1 januari 2008, 23:13
Als je 9 mm triplex gebruikt en je schuift je sluitprofielen eroverheen dan moet je net diep genoeg boren om de kop van de popnagel erin te laten verdwijnen. Door de constructie van het profiel met de gleuf werk je namelijk erg dicht op de rand. Buiten dat is het gewoon netter.

Ik bedoel deze. (http://www.verkoop.licht-geluid.nl/ProductInfo.aspx?productid=CC91514G) (Ze hoeven natuurlijk niet van deze leverancier te zijn). Als je ze gewoon popt zie je dat ze zich anders zetten.

http://img.photobucket.com/albums/v12/Dorien/gitaarnet/PICT1017.jpg

Edit: Ik heb er even twee gepopt en een foto gemaakt. De linker is geribbeld en de rechter is een gladde. Je ziet dat het draagvlak van een geribbelde veel groter blijft en dus langer zal houden.

Sorry voor de crappy foto's, maar mijn nieuwe canon komt morgen of overmorgen pas binnen :sssh:

dePerik
1 januari 2008, 23:36
http://i156.photobucket.com/albums/t35/dePerik/P1010090.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t35/dePerik/P1010089.jpg

Zo, de camara weer opgeladen en maar even twee shots gemaakt van de vorderingen. De case als geheel is ietwat ruim, er zou overal wel twee centimeter vanaf kunnen, maar what de hek. Jammergenoeg moest ik de lak rollen, ik had liever gespoten maar de weersomstandigheden waren nou niet je dat om die klus in de buitenlucht te doen. Aan de buitenzijde twee lagen, het is nu mooi gedekt. Ik heb veel zin in het doen van de profielen, dat maakt 'm echt af. Overmorgen komt m'n wah binnen, die moet ik dan nog een extra voetje geven; eerst wilde ik 'm schroeven maar ik probeer het nu toch met velcro. Daarna de kabelzooi aansluiten. De pedalen en de FBC1010 passen iig mooi volgens plan.
In eerste instantie wilde ik een patchbox maken, daarna weer niet en nu toch maar weer wel. Alleen komt die wat later.

dePerik
1 januari 2008, 23:42
http://img.photobucket.com/albums/v12/Dorien/gitaarnet/PICT1017.jpg

Edit: Ik heb er even twee gepopt en een foto gemaakt. De linker is geribbeld en de rechter is een gladde. Je ziet dat het draagvlak van een geribbelde veel groter blijft en dus langer zal houden.

Sorry voor de crappy foto's, maar mijn nieuwe canon komt morgen of overmorgen pas binnen :sssh:

Bedankt voor de info! Wat ik op je foto zie, lijken wel 1cm popnagels? Wellicht dat het beeld vertekent...
En denk de dat 5mm misschien teveel is, dat ik beter 3mm nemen zou?

zjanke
1 januari 2008, 23:44
Beeld vertekent, ze liggen op de achterkant van een kinderstoeltje...:seriousf: Het is 5 mm, dat is ook wat ik altijd gebruik.

VanBiLL.com
2 januari 2008, 00:18
In eerste instantie wilde ik een patchbox maken, daarna weer niet en nu toch maar weer wel. Alleen komt die wat later.
Ik zou zeker een patchbox maken. Hoef je nooit meer binnen je effectlus te klooien, bak op de grond, gitaar inpluggen, wet signaal naar de amp, 220 in het stopkontakt en spelen maar....

Ziet er al goed uit hoor!

dePerik
2 januari 2008, 15:53
:D ...heb ik nog een rackje met daarin de Intellifex die dus de loop ingaat...

VanBiLL.com
2 januari 2008, 21:21
Wat voor amp heb je eigenlijk er achter hangen (gewoon ff nieuwsgierig...)

dePerik
2 januari 2008, 23:05
http://i156.photobucket.com/albums/t35/dePerik/popnagelheaven.jpg

Goed, gisteren nieuwe baterijen in de camera gedaan en vandaag zijn ze alweer léég! Daar klopt toch iets niet. Met veel gedoe toch nog een foto kunnen maken van vandaags arbeid.

Het popnagelen ging goed! Hoera! Niet zo mooi en netjes als de profi's (sorry Zjanke, ik moést wel er dwars doorheen boren). Maar kijkt toch eens aan. Zoals de geoefende kijker ziet, is mijn ontwerp niet geheel volgens de regels van het flightcase bouwen maar dat zal me een dikke reet schelen. Het zit goed, het sluit ook nog eens redelijk als je niet op een millimeter verloop kijkt en het belangrijkste: het is gelukt zoals ik het wilde. En dat het zou lukken was de afgelopen dagen heel vaak helemaal niet zeker. Die twee lichte stukjes hout gaan nog weg. De halfscharniersluitingen aan de achterkant komen van een oud kistje dat ik 18 jaar geleden gemaakt heb voor mijn GP8 destijds. Ook de profielen aan de zijkant heb ik er gewoon vanaf gehaald en opnieuw gebruikt. Beetje uit nostalgie maar ach het scheelt ook weer wat.
En nu ben ik door mijn popnagels heen! Morgen snel nieuwe halen en verder!!!

@vanBiLL, 'k heb op dit moment een Laney AOR series II 100 watt top (Laney's antwoord op de gecustomisde en gehotrodde JCM 800's eind jaren 80) , met 'n 412 cabinet loaded met Eminence Governors (16 ohm, 60W).

VanBiLL.com
2 januari 2008, 23:23
@vanBiLL, 'k heb op dit moment een Laney AOR series II 100 watt top (Laney's antwoord op de gecustomisde en gehotrodde JCM 800's eind jaren 80) , met 'n 412 cabinet loaded met Eminence Governors (16 ohm, 60W).

Haha, daar zullen je buren blij mee zijn!!!

Kist begint er al goed uit te zien. Istie nog een beetje te tillen?

dePerik
2 januari 2008, 23:30
De amp staat in de oefenruimte gelukkig, heen en weer sjouwen doe je niet voor je lol....
Enneh, thanx, ben zelf ook wel tevreden tot nu toe :D. Hioj is niet té zwaar, heb 5mm multiplex gebruikt. Maar als alles er in zit zal ie toch al snel en kilo of twaalf wel wegen schat ik zo.

VanBiLL.com
2 januari 2008, 23:41
Ik heb die van mij uit 9mm MDF gemaakt (de zijkanten uit 6mm) en alleen de kist zonder effecten is al niet echt te tillen, laat staan met de hele reutemeteut erin...Gelukkig hoef ik hem niet heel vaak te versjouwen...

Valoosj
3 januari 2008, 00:02
damn, ik moet de mijne nog bouwen, en ik vrees nu al voor het gewicht als ik hier al lees hoe zwaar die van jou is.
wel cool bakje trouwens

dePerik
3 januari 2008, 22:51
Zow, bloed, zweet en nog net geen tranen, maar hij is af, vlak voordat ik er schoongenoeg van had. Maar ik ben er blij mee en ik hoop vooral dat ie lang, héél lang z'n diensten zal bewijzen.
Kijkt en huivert:
http://i156.photobucket.com/albums/t35/dePerik/pedalcase1.jpg

Jammergenoeg sluit hij aan één zijde niet helemaal mooi. Rechtop in de regen laten staan is er dus niet bij, maar jee dat deed ik toch al nooit

http://i156.photobucket.com/albums/t35/dePerik/pedalcase2.jpg

http://i156.photobucket.com/albums/t35/dePerik/pedalcase3.jpg

dePerik
3 januari 2008, 22:52
http://i156.photobucket.com/albums/t35/dePerik/pedalcase4.jpg

Ja, helaas mét gaatjes aan de binnenzijde maar vooruit, niemand heeft er last van

http://i156.photobucket.com/albums/t35/dePerik/pedalcase5.jpg

Zo ongeveer gaat het worden, de Wah er nog in, George L kabels maken en de voedingen netjes onder de verhoging verstopt straks. Aan de rechterijde komt dan op termijn nog een patchbox.

In totaal heeft de case tegen de 65,- euri gekost, waarvan 20 voor de popnageltang! Met vriendelijke dank aan EIG die steeds de prijs van hun hoekprofiel niet wisten en me dus weer matsten. Honderd popnagels zitten er in; volgende keer eet ik wel eerst meer spinazie!
Het leuek voor mij is verder dat ik onderdelen van een ouwe case gebruikt heb die m nu al een gebruikte look geven. Zal jullie een worst zijn maar ah ja...

VanBiLL.com
3 januari 2008, 23:54
Ziet er heftig uit...nice job!

vulvasonic
3 januari 2008, 23:58
Sjeeses kè'l, ik wist niet dat je het in je had! :D

Ziet er bijzonder goed uit. En dat gewicht........, och één keer die van mij de trap op sjouwen en je klaagt er NOOIT meer over. :seriousf:

IK BEN TRRRRRROTS OP JE!!!!!

bij de weg; wat heb je een gewèldige mooie muts!

dePerik
4 januari 2008, 00:16
bij de weg; wat heb je een gewèldige mooie muts!

Ja hè? Ben ik minstens net zo trots op. Draag ik maar één dag in het jaar :D

dePerik
4 januari 2008, 00:18
Ziet er heftig uit...nice job!
Thanx :cooler:

vulvasonic
4 januari 2008, 00:26
Ja hè? Ben ik minstens net zo trots op. Draag ik maar één dag in het jaar :D

Jij..... jij..... :seriousf:

up-guitarman
4 januari 2008, 12:07
Het ziet er echt zéér netjes uit, ik zou het zelf zeker niet beter doen !!!

Riky
4 januari 2008, 13:24
Hij is echt mooi geworden!! Ziet er ook wel stevig uit moet ik zeggen! nice :cooler:

Hellsbellsnl
4 januari 2008, 15:04
http://i156.photobucket.com/albums/t35/dePerik/pedalcase5.jpg

Waar zijn de 2 houten klosjes voor aan de bovenzijde van de achterkant??
"just currious"
Per ongeluk te lange schroeven gebruikt??:seriousf:

zjanke
4 januari 2008, 16:42
Prima voor een eerste bouwsel! Al doende leert men en je 362ste case zal ongetwijfeld blinken van perfectie. Tot die tijd zitten je pedalen net zo goed en handig opgeborgen, het ziet er alleen wat eerder road-used uit. :seriousf:

dePerik
6 januari 2008, 00:14
Oké dan. Hij is klaar. In ieder geval voor gebruik; er moet in de nabije toekomst nog wel het één en ander iets mooier en zo maar hij is er dan toch maar mooi. En omdat ie nu welp ostenswaardig is in het grote post je eigen pedalcase topic, staat ie dus daar...