PDA

View Full Version : Welke set zouden jullie kiezen?



Bernd Veenema
24 december 2007, 23:06
Hoi,

In mijn zoektocht naar de perfecte versterkerset (2 combo's, 1 voor op mijn studentenkamer en 1 voor in de oefenruimte en voor bij mijn ouders), zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zoek 2 versterkers die elkaar goed aanvullen. Mijn probleem is dat ik in mijn enthousiasme al een aantal keren nogal zeker was van een versterker, terwijl het bij nader inzien toch niet zo leuk was als een andere versterker die ik dan weer super vond. Ik heb nu een prachtig lijstje gemaakt en ik wil graag weten wat jullie er van vinden.
De versterkers moeten elkaar dus een beetje aanvullen. Verder moeten ze goed met pedalen om kunnen gaan. Graag jullie stem met wat toelichting.
Hier komt de lijst:

Hoofdamp
- VHT Pitbull 50/ST
- Bogner Shiva
- Vox AC30 Heritage Edition (Die mooie witte)

Versterker voor op mijn kamer (moet op lage volumes ook goed klinken)
- Koch Studiotone
- Vox AC15CC1X
- H&K Edition Tube 20th Anniversary
- Peavey 5150 (Als VH Fan moet hij toch op het lijstje staan toch)
- Rivera Chubster 40
- Koch Twintone 1x12

Ik speel eigenlijk alles behalve metal. Dus van Jazz tot Hardrock!

ieme
25 december 2007, 01:09
- VHT Pitbull 50/ST
- Bogner Shiva
- Vox AC30 Heritage Edition (Die mooie witte)

raar dat je als "hoofdamp" 3 totaal verschillende amps kiest.. zowel qua opties als sound....

Bernd Veenema
25 december 2007, 10:51
Klopt.
De AC30 is eigenlijk al een beetje afgevallen als hoofdamp, nadat ik de Bogner Shiva had gehoord. De VHT spreekt mij heel erg aan, ook vanwege de vele opties (Graf. EQ, Reverb en Class A,A/B switch), maar ik moet hem nog testen. Weet dus niet precies wat ik er soundwise van moet verwachten.
Op Harmony Central zijn ze er erg positief over en wordt het een zeer veelzijdige amp genoemd en dat zoek ik dus ook. Volgende week heb ik de kans om de Bogner Shiva en de VHT te A-B'en, dus dan kan ik de keuze maken. Het gaat dus vooral om de amp die erbij moet.

ColourofFire
25 december 2007, 11:07
Ik zou voor mezelf de Vox en de Rivera kiezen...