PDA

View Full Version : Floorpod tips



Hendriks
24 december 2007, 19:49
Ik gebruik voor repetities en optredens een combo met een mic. voor de speaker om praktische redenen (minder gesleep ) ga ik nu rechstreeks via de mixer op de PA spelen. Ik heb daarom een Floorpod gekocht (ik krijg hem de komende week).
Zijn er nog zaken waarop ik moet letten en zijn er nog meer gebruikers die goede tips hebben.
IK kan hem goedkoop krijgen , wou eigenlijk een Tonelab (veel goede dingen over gelezen) , maar deze zijn mij op dit moment nog te duur 2dehands.
Speel hoofdzakelijk clean met een beetje reverb en soms met een beetje overdrive.

Rhulshof
28 december 2007, 08:21
hoi Hendriks,

tip1.

Kijk of je uitgang modus goed staat dus op direct uit of als je via een amp speelt op de juiste manier van aansluiten anders klinkt het echt slecht probeer i.p.v. direct ook eens die stand voor de bose die klinkt bij mij thuis beter en bij de band speel ik op direct.

tip2.

Check de Custometone.com site eens om wat geluiden te kunnen proberen misschien zit er iets tussen.

tip3.

Neem de tijd om alle geluiden van de versterkers en effecten eens te beluisteren.

tip4.

Waarschijnlijk ga jij het zelfde beleven als de meeste POD gebruikers.
Veel zijdig maar wel met een line6 tone.
Het lijkt of er een bepaald geluid "eq,compressor" over het totaal heen wordt gedrukt en dat zorgt ervoor dat je geluid een beetje vlak wordt.
dus hou daar rekening mee als je een aparte preset wilt maken voor solo's.

tip5.

Er zal er een grote kans zijn dat je helemaal vanaf nul moet beginnen om je "eigen" sound te gaan maken want de presets van de POD vindt ik niet heel erg spannend en zeker niet maximaal wat er uit te halen is.

Ik gebruik nu zelf al een jaar of twee de POD XT met een apart floorboard direct op de mixer en klaar.
Binnen kort hoop ik over te stappen naar een Tonelab LE maar de POD blijft zeker voor thuis lekker makkelijk en tijdens het oefenen voor de afwisseling ;)

stop er veel tijd in en probeer goed alles uit dan komt het zeker wel goed overstappen kan altijd nog ;)

website : www.wijzijnhieper.nl

Hendriks
28 december 2007, 10:56
Bedankt voor je reacrie , wat bedoel je met de "bose" stand.?

Rhulshof
28 december 2007, 11:48
als je de POD hebt kan je op de uitgang diverse dingen instellen
1. direct uit
2. pre amp van een combo dus op de gitaar in van een combo
3. pre amp van een stack dus op de gitaar in van een stack/Top
4. Post amp in van een combo dus op de effects return van een combo
5. Post amp in van een stack dus op de effect return van een stack
en dan als laatste een 6. Bose die stand is gemaakt om direct in een Bose L-1 systeem te kunnen.

dit zijn allemaal "eq presets" en amp / cab instellingen die veranderen op het totaal geluid.

1. is zoals je het instelt 1op1 en bij de 2.t/m5. speciale fiters en cab uitgeschakelt volgens mij en bij 6. is het net als bij 1. maar dan met een eq

groeten Ronnie

ps. heb je de POD al

Hendriks
28 december 2007, 13:01
Ik heb hem al .Ik kan kiezen uit 2 standen : amp en direct , die laatste gebruik ik om over de PA te spelen..
Met koptelefoon vond ik het allemaal niet meevallen , maar dat kan met de instellingen te maken hebben.

Rhulshof
28 december 2007, 13:26
okeej ik weet niet zeker of die van jou meer uit gangen zou moeten kunnen weergeven want jij hebt die live uitvoering.

maar goed bij het aansluiten van de koptelefoon kan die alleen op direct staan gebeurd automatisch.

vindt je van de geluiden tot nu toe ??

Hendriks
28 december 2007, 15:08
Ik ga vanavond wat experimenteren via de PA, ik hoef eigenlijk alleen wat cleane geluiden zoals de Vox en Fender amps. Beeje reverb en zo nu en dan wat tremelo en chorus. Ik hoef dus geen highgain. Waarschijnlijk moet ik met de eq spelen om tot goede resultaten te komen.

Rhulshof
28 december 2007, 15:27
je moet zorgen dat je uitgang op direct uit staat en dan lekker gaan spelen.

tipje. de vox amp models willen nog wel eens beter klinken als je de Cab model uit zet ligt een beetje aan je gain maar is leuk om te proberen.

ik wens je veel succes met het jammen vanavond

ps. om solo's er nog een beetje te kunnen laten knallen doe ik na een tip te hebben gekregen hier op het forum je expression pedaal op een minimaal 60 % zetten dat is dan je basis volume dan heb je nog een 40% om extra GAS te geven als dat nodig is.

Groeten Ronnie

Hendriks
28 december 2007, 15:28
Thanks dat van het voetpedaal is een goede tip.

Rhulshof
28 december 2007, 15:30
we doen ons best he :)

laat even weten hoe het is verlopen vanavond.

misschien heb ik nog wel een paar tips ik zie wel als je nog vragen hebt.

groeten Ronnie

Hendriks
28 december 2007, 15:51
Zal ik zeker doen.

Hendriks
29 december 2007, 10:08
we doen ons best he :)

laat even weten hoe het is verlopen vanavond.

misschien heb ik nog wel een paar tips ik zie wel als je nog vragen hebt.

groeten Ronnie

Viel mij niet tegen , maar moet nog er nog wel even voor gaan zitten .Even een goed geluid zoeken tijdens de repetitie valt tegen.
Ga vandaag met de koptelefoon op zitten pielen. Het is wel practisch , , geen gezeul , gewoon inprikken en spelen. Natuurlijk klinken de amps niet zoals de Real Thing. maar toch.

Rhulshof
29 december 2007, 18:38
Hendriks

wat denk je goed te gebruiken ? live situatie

groeten Ronnie

Hendriks
29 december 2007, 18:43
Ik ga hem live en met de repetitie gebruiken met mijn coverband (Blues, stones,ccr ,etc) , ik heb een paar goede cleane presets en wil nu nog een paar maken met wat overdrive (lichte rock sound).

Rhulshof
29 december 2007, 19:48
gaaf man dat die bevalt ik sta zelf in twijfel of ik een VOX tonelab of een LINE 6 POD x3 Live wil gaan kopen.

dus dit wordt een leuke uitdaging maar vandaar dat ik benieuwd ben naar jou bevindingen.

kan je jou presets eens door sturen als je een paar mooie hebt ? kan ik die hier eens installen en beluisteren ?

groeten Ronnie

wanneer denk je die live te gaan gebruiken ?
en hoe ga je dan de aansluiting maken Direct of via een gitaar versterker

Hendriks
29 december 2007, 20:25
Ik ga gebruik maken van de amp model ,dus direct naar de mixer.
Ik zal je op de hoogte houden.

Rhulshof
12 februari 2008, 08:02
en ben je nog zo tevreden over de POD ??

ik ben wel benieuwd of je nu al een keer live hebt gestaan met je pod live

Hendriks
12 februari 2008, 14:26
De Pod is inmiddels vervangen door een Boss GT-6 , ik vond de Pod goed klinken maar het schakelen tussen de presets vond ik lastig . De Boss gebruik ik alleen in "manual"mode , ik zoek een amp model en kies daar de effecten ,overdrive bij , je hebt dan als het ware 6 pedalen. Ik hiervan een aantal presets gemaakt met verschillende amps en drives.
Het is wel een tijdje puzzelen en zoeken totdat je de goede geluiden hebt , vooral de EQ is even goed zoeken , maar dan heb je een zeer acceptabel geluid wat goed bruikbaar is.
Als er weer wat cash is ga ik mischien nog eens kijken naar een Vox tonelab.