PDA

View Full Version : semi- akoestisch probleem



*AcousticGuitarMan*
24 december 2007, 18:09
Hallo. Soryy dat ik zoveel post maar ik heb een probleem. Ik hem op de zijkant van de klankkast zo'n ding waar de de tonen en andere dingen mee kan regelen (classic 4). Maar doet het niet. Moet er nog een ander ding in mijn gitaar geplaatst worden ofzo???:???:

Harald
24 december 2007, 18:23
Even alle open deuren intrappen, maar euhme...

Kabel, versterker, batterij allemaal aanwezig op de juiste plek?

*AcousticGuitarMan*
24 december 2007, 18:25
Kabel, Versterker?????

Harald
24 december 2007, 18:31
Kabel, Versterker????? You're having me on!? toch?

*AcousticGuitarMan*
24 december 2007, 19:24
Het is een semi-akoustische. Ik dacht dat het dan niet nodig was. Sorry:nervous::nervous:

Mr.Fingers
24 december 2007, 19:34
dat ding aan de zijkant is een voorversterking, dus om je akoestische gitaar over een versterker te spelen, dit is om op te treden, zonder dat je een micro voor je gitaar moet zetten... dus je moet een versterker & kabel hebben om van deze functie gebruik te kunnen maken! (van een electrische gitaar bvb)

Harald
24 december 2007, 19:40
Qua versterker trouwens liefst een voor akoestische gitaar. Dat klinkt toch wel anders. Maar via een versterker voor elektrische werkt het ook wel. Je kunt de gitaar evt. ook rechtstreeks op een zanginstallatie of PA inprikken. Dan kan het zonder amp.

*AcousticGuitarMan*
24 december 2007, 19:47
dat ding aan de zijkant is een voorversterking, dus om je akoestische gitaar over een versterker te spelen, dit is om op te treden, zonder dat je een micro voor je gitaar moet zetten... dus je moet een versterker & kabel hebben om van deze functie gebruik te kunnen maken! (van een electrische gitaar bvb)

ik snap het dikke niet echt

*AcousticGuitarMan*
24 december 2007, 19:52
en hoe moet ik de kabel bevestigen aan de gitaar?????????????????:???::???:

remcol
24 december 2007, 19:57
waarschijnlijk zit er aan de onderkant een plug? (gewoon een rond gat)

Deze kun je aan sluiten op een 'kastje' (gitaar versterker) om je geluid te versterken. Zodat je bijvoorbeeld in een grotere zaal kunt spelen of om een band te overstemmen.

Deze bijvoorbeeld: http://www.musicarius.com/catalog/images/aer_compact_60.jpg

*AcousticGuitarMan*
24 december 2007, 20:01
Nee zit er niet. Alleen de classic 4

Mr.Fingers
24 december 2007, 20:06
En je je strapbutton achteraan niet hol??? en zoja, heeft die een gat met een doormeter van 3.5mm? zoja, is dat je "jack", waar je je kabel in moet steken, en dan gewoon naar de versterker...


Dat vetgedrukte... Als je nu de ArenA wil gaan platspelen, kom je er niet met alleen maar het volume dat je uit de klankkast van je gitaar krijgt, dus moet je op de een of de andere manier de klank gaan uitvergroten, luider maken,... Dit doe je door je geluid om te vormen in een elektrisch signaal, en dat door een (joekel van) een versterker te sturen, zodat je ECHT LUID GAAT!!! Je kan dit doen door een micro ervoor te zetten, met als nadeel dat je dan heel de tijd moet stilstaan voor die micro, of nu, zoals bij jouw, zit die "micro", in de vorm van een piezoelement onder je zadel, al ingebouwd in je gitaar, zodat je kan rondspringen op het podium... Dat ding aan de zijkant dient om de "micro" te bedienen...

Duidelijk???

EDIT... als je "unplugged" speelt (dus zonder kabel in je gitaar, en zonder externe versterker), doet dat ding niets aan je geluid...

dadgad
24 december 2007, 20:07
Hallo,

Knoop hem maar met een mooie strik om het smalste deel van de kast !!!!!!!!!!!
!!!!!! (sorry, uitroeptekens zijn op :))

Nee, effe serieus - aan het achtereind, waar je de draagband aan vast maakt,
daar zou een gat in moeten zitten waar precies een jackplug in past. Voor de
rest, als het een nieuwe gitaar is die in de winkel niet versterkt geprobeerd is,
dan zou ik ook even checken of er een batterij in zit (meestal zo'n 9V blok).
Bij de meeste Fishmans zit die onder een klepje in het voorversterker deel.
Sommige modellen kun je openklappen, en dan zit 'ie aan de onderkant. Bij
veel andere merken zit de batterij in een klemmetje tegen het halsblok.

Haal de battery (als er al een in zit) er even uit om zeker te weten dat er
geen plastic tussen de batterij en de contacten zit - dat doen ze soms om
leeglopen van de batterij te voorkomen.

Voor de rest is inpluggen (volume op 0 !), volume regelen en gaan met die banaan !

Greetz,

Han.

*AcousticGuitarMan*
24 december 2007, 20:37
Oh wat dom van me!!!!!!!!!!! Echt bedankt weer jullie

nevyn292
24 december 2007, 21:35
niet om iemand af te zeiken, maar ik heb wel aardig in een deuk gelegen ja toen ik dit las :hippie:

(nogmaals, totaal niet negatief bedoeld)

*AcousticGuitarMan*
28 december 2007, 13:10
maar hoe versterk je zonder versterker. Sterren hebben ook niet zo'n draad aan de gitaar hangen :???:

Gitaar4LifeDude
28 december 2007, 13:13
hahahahaahaha, GENIAAL XD
met een microfoon ervoor word vaak versterkt

hendrix2
28 december 2007, 13:17
"Sterren" gebruiken heel vaak een wireless system. Dan heb je geen draad nodig, maar hangt er een zendertje aan je gitaar en die zendt het signaal dan naar een ontvanger waar je versterker op aangesloten is.

Andere "sterren" versterken hun gitaar liever uit met een micro ervoor. Ik doe dit zelf ook het liefst, maar het beperkt je beweginsruimte wel. En ik ben geen ster, al heb ik wel de allures ;)

Je kan niet verwachten dat een giganstisch volume in een Stadion ofzo gewoon door een gitaar geproduceerd wordt, iets moet het geluid versterken.

Snap je het al wat? Als je nog volop aan het leren bent, is het eignelijk helemaal niet belangrijk dat je een versterker koopt ofzo. Ik zelf gebruik het versterkingssysteem van mijn semi-akoest nooit, enkel maar als ik eens moet optreden. Als ik wil opnemen gebruik ik micro's.

*AcousticGuitarMan*
28 december 2007, 13:39
Nee. Ik koop voorlopig ook niets

Harald
28 december 2007, 13:45
Draadloos zit er nog steeds een kort kabeltje aan de gitaar trouwens, of zo'n bug, waar de zender aan de plug vastzit. Voor thuis oefenen zou ik me idd voorlopig helemaal niet druk maken over een versterker (en, zonder uiteraard te weten hoe AGM speelt, dat is voor de buren waarschijnlijk ook wel zo prettig...), laat staan een draadloos systeem. Dat is echt pas leuk als je vaker op het podium staat. (En ik gebruik het zelf alleen bij bandoptredens, niet voor mijn solo-optredens) Als de topicstarter kennissen/vrienden heeft die zelf ook (elektrisch of akoestisch) spelen, is het misschien het handigst als die eens bij hem langskomen, of omgedraaid. Toch altijd lastig op afstand te helpen. Het element kan voorlopig misschien wel nut bewijzen als middel om de gitaar snel op te nemen, al klinkt een microfoon al snel beter. Moet je de gitaar natuurlijk wel aan de computer kunnen hangen. En die opnames hoeven niet voor anderen te zijn, maar vooral om zelf te kunnen luisteren hoe je speelt. Dat zal je spel enorm helpen.

hendrix2
28 december 2007, 13:51
Dat klopt wel wat Harald zegt. Koop je misschien gewoon een kabeltje (15 euro ofz) en dan kan je het aan je computer hangen. Met een gratis programma als Audacity kan je dan opnemen, de opnames zullen niet heel mooi klinken, maar zo kan je jezelf horen, en kan je horen wat je moet verbeteren.

*AcousticGuitarMan*
28 december 2007, 14:27
ok thanks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 :strat: :strat: :strat:

Laser
28 december 2007, 14:54
Zo. Nu heb ik ook nog eens wat bijgeleerd.
;)

Pais
28 december 2007, 15:24
Om verwarring te voorkomen - semi-akoestische gitaren zijn eigenlijk het type hollowbody en de akoestische gitaren met element heten eigenlijk elektro-akoestisch, al worden ze heel vaak semi-akoestisch genoemd.

Boom-chick-Franky
28 december 2007, 16:58
:???:
Om verwarring te voorkomen - semi-akoestische gitaren zijn eigenlijk het type hollowbody en de akoestische gitaren met element heten eigenlijk elektro-akoestisch, al worden ze heel vaak semi-akoestisch genoemd.

Ja hallo!!!!!!!!!!

Nu snapte ik het eindenlijk,. :dance: ...................... komt zij weer :roll:

(sorry ik kon het niet laten ;) )

*AcousticGuitarMan*
28 december 2007, 17:00
Ik wist ook dat De ECHTE semi-akoestische zo heette maar dach dat bij deze ook. Dank je!! :D