PDA

View Full Version : National



batsblues
24 december 2007, 17:53
Waar hebben ze national resonatie gitaren? Liefst in oost nederland of net over de grens in duitsland

'66 special
24 december 2007, 18:05
Ze worden geïmporteerd door Palm Guitars in Amsterdam.
http://www.palmguitars.nl/distri_page.php?dist=national
Misschien dat zij je kunnen vertellen of er bij jou in de buurt een verkooppunt is.

jplm
25 december 2007, 00:31
Waar hebben ze national resonatie gitaren? Liefst in oost nederland of net over de grens in duitsland

Hallo.

Inderdaad bij Palm Guitars in Amsterdam. Toen ik er twee weken geleden was had hij een zwarte Delphi (ong. 1650 euro) en een Trovador (ong. 2250 euro). Normaalgesproken krijgt hij meen ik twee nieuwe per twee maanden binnen, en ze moeten 6 maanden van tevoren besteld worden. Voor wat betreft Duitsland geef ik je niet zoveel kans; de Duitsers komen van honderden kilometers ver naar Amsterdam, zoals ik begrepen heb omdat de Nationals hier tot 500 euro goedkoper zijn dan in "Die Heimat" :-).

Groet, Jan.

Fengib
12 mei 2008, 18:37
National maakt prima resonators. Maar vraagt daar wel de hoofdprijs voor.

Doe je ogen eens dicht en speel op de Fender FR50 BLACK (dus niet die bruine!! Die hebben totaal geen sound.)
Maar die zwarte zijn supergoed. Geweldige neck en prachtige diepe warmte rond het metaal. Hij wordt gemaakt in China.
Alleen de levering door de Europese Fender importeur is absoluut WAARDELOOS. Koop dus toch maar die National.