PDA

View Full Version : Speakerkast met veel laag ???????



alhambra
4 februari 2003, 12:18
Ik ben bezig met een speaker kast aan het maken met daarin een 15 inch speaker (ja gewoon voor gitaar) en wil dus veel laag hebben, hoe kan ik dat het beste verkrijgen. Wat is van invloed, diepte van de kast en dat soort dingen maar b.v. ook wel/geen isolatie en dan wat voor isolatie enz enz.

FNaRK
4 februari 2003, 12:21
gaat Alhambra Nu-Metal spelen ??
andere gitarist uit de band heeft ook een zelfbouwkast met een monsterlijk laag geluid. Ligt in zijn geval aan het gebruikte hout: belachelijk dikke MDF platen
Nadeel: loodzwaar !

FragDaddy
4 februari 2003, 12:44
berekenen/opvragen hoeveel inhoud die kast moet hebben om optimaal samen te werken met de speaker. en dan een kast bouwen van exact die inhoud en alles luchtdicht maken (kitten)

Harry
4 februari 2003, 14:05
en basreflexpijpen of een glijbaan of zoiets?

maarten
4 februari 2003, 15:00
dik hout helpt idd

Rectifier
4 februari 2003, 17:18
Het gaat om het geheel.

Mooiste is:
2 baspoorten
dik hout 25-30mm.
goede dikke speaker kabels.

Maar waarom een 15"??? Dat klinkt niet mooi.
Kijk eens naar de betere bascombo's. Daar zitten 10" inchers in en die hebben onwijs veel laag.
Een 15" gaat zo flobberen vind ik.

Maar goed, jou keuze.

Chiel
5 februari 2003, 17:11
idd, 15" is clean eruuuuuuuug mooi maar bij een beetje scheur klinkt het als een bij in een potje. Speaker is te lomp en te traag om lekker strak te klinken. (daarom klinkt zo'n 10" cabinetje ook zo lekker fel en strak). Meer laag krijg je alleen door meer lucht te laten trillen. In jou geval dus twee 12" speakers gebruiken. Maar toch, het blijft jou keuze...

BLOK182
5 februari 2003, 18:55
Een paar dikke 2x12" in een gesloten kast lijken me laag zat.