PDA

View Full Version : Mackie (modeling) gitaaramp



dml
24 december 2007, 10:19
Nu komt zelfs Mackie (o.a. bekend van (compacte) mixers) met een modeling-amp:

http://www.mackie.com/products/hotwire/index.html

http://www.mackie.com/home/showimage.html?u=/products/vt12/images/Hotwire_Front_slanted.jpg

peter_heijnen
24 december 2007, 11:43
Dat ziet er wel heel erg praktisch uit allemaal, soort van zwitsers zakmes. En als dit net zo'n knaller wordt als hun eerste zakmes wordt het een erg leuk ding.

Daemon
24 december 2007, 13:16
Jammer dat er geen soundsamples staan.

crapton
24 december 2007, 13:23
Wow heel mooi. Zoals ik het lees is het een 'tube' pre-amp die je kan schakelen met verschillende settings - misschien zoiets als de JVM410 van Marshall maar dan compacter. Daarnaast een DFX unit - zoals er zoveel bestaan. Eindtrap met switching mode power supply gekoppeld aan een MOSFET eindtrap en een neodymium magneet speaker.

Als geheel een leuke combinatie van verschillende technologie. Volgens mij dus geen 'modelling' amp. Of de eindtrap distortion dezelfde 'feel' heeft als een echte tube amp is te bezien, testen zal het leren. Ben wel benieuwd hoeveel dit uitmaakt - ik denk bij 20-40W tube amps heb je vast wel eindtrap distortion, maar bij zo'n zware 100W head??

Ik vind dit dus wel een heel innovatieve en praktische combinatie, bovendien ziet dit ding er leuk uit en is niet eens zwaar. Ik zou m zeker eens willen proberen...

Heb in een andere post al eens gezegd: Line6 zou bij hun SpiderValve die lousy 2.0 POD technologie eruit moeten gooien en dan concept zoals Mackie erin. Of die amp modelling als optie, dus naar keuze full-tube of modelling+tube eindtrap. Voor alle amp bouwers - gebruik eens vaker wat van die slimme dingen zoals Mackie uitdenkt... Basis basic full-tube maar FX of modelling erin als optie - mono & stereo.

peter_heijnen
24 december 2007, 13:32
Volgens mij dus geen 'modelling' amp.
Ze noemen het dus "mode switching amp".

Ze willen natuurlijk graag benadrukken dat hun manier de "echte" sound oplevert ipv een gemodeleerde versie daarvan, wie weet....

Voor wanneer staat ie gepland en wat mag het kosten?

bass blom
24 december 2007, 13:50
dat ziet er heel cool uit ja :D

Puerco
24 december 2007, 14:42
Ziet er prachtig uit, geweldige opties maar wat ik zo vaag vind is dat ze beweren dat het een echte buizenamp is maar nergens vermelden wat voor soort buisjes dat ding dan wel heeft.....
Zou toch niet zo een buizen pre amp ding zijn met transistor eindtrap ofzo???

peter_heijnen
24 december 2007, 14:58
Zou toch niet zo een buizen pre amp ding zijn met transistor eindtrap ofzo???
Transistoreindtrap iig volgens de tekst, en als je de foto's mag geloven ook met voorbuisjes, hoewel daar met geen woord over wordt gerept.

Rinze
24 december 2007, 15:57
Eerst maar eens kijken hoe de tests gaan uitvallen in de bladen en zelf luisteren natuurlijk. Twee belangrijke dingen staat er niet bij: de prijs en of er nou buizen in zitten of niet. Op de foto van de achterkant lijken twee buisjes te zien te zijn, ingepakte voorversterkerbuizen zo te zien...

peter_heijnen
24 december 2007, 16:28
en of er nou buizen in zitten of niet. Op de foto van de achterkant lijken twee buisjes te zien te zijn, ingepakte voorversterkerbuizen zo te zien...

Dit lijkt er tekstueel ook wel op bij nadere beschouwing:

Fully-configurable vacuum tube circuitry with 12 distinct wiring modes including, UK I, UK II, USA I, USA II, CLASS A, HI GAIN I, HI GAIN II, ACOUSTIC, HI FI, JAZZ, BLUES and LINE IN.

dml
24 december 2007, 16:33
Eerst maar eens kijken hoe de tests gaan uitvallen in de bladen en zelf luisteren natuurlijk. Twee belangrijke dingen staat er niet bij: de prijs en of er nou buizen in zitten of niet. Op de foto van de achterkant lijken twee buisjes te zien te zijn, ingepakte voorversterkerbuizen zo te zien...

Inderdaad, eerst maar eens luisteren. Anno 2007-2008 is het (bij dit soort versterkers) toch echt niet meer belangrijk of er wel of geen buizen in zitten?
Of wordt een versterker bij voorbaat al afgeschoten dankzij het gemis van buizen? Net als met pedalen: als het niet True Bypass is, dan kan het niet wat zijn :hippie:

Rinze
24 december 2007, 16:58
Dit lijkt er tekstueel ook wel op bij nadere beschouwing:

Fully-configurable vacuum tube circuitry with 12 distinct wiring modes including, UK I, UK II, USA I, USA II, CLASS A, HI GAIN I, HI GAIN II, ACOUSTIC, HI FI, JAZZ, BLUES and LINE IN.

Je zou het haast zeggen he, er zit niet een of ander "tube"-achtig woordje in dat er op lijkt maar het niet is :satisfie: