PDA

View Full Version : Eiersnijer



rickert
23 december 2007, 23:53
Hoi,

Ik ben Rick en ik speel eiersnijer. Zijn er nog meer mensen die dit spelen? De eerste weken zagen m'n vingers er niet uit, de snaren waren nog wat scherp. Maar na 2 dagen voel je dat al niet meer. Hij ontstemt wel vaak, en ik denk dat ik die van mij een holle topbuis ga geven. Graag jullie ervaringen.

Doedoei!

Rick

hendrix2
23 december 2007, 23:56
Beste Rick, dit is een serieus subforum en wij houden niet van onzin, daarvoor is er offtopic. Je kan een PM verwachten!
Deze gaat op slot!

hendrix2
15 augustus 2008, 22:59
Op algemeen verzoek terug geopend!

Wel ontopic blijven heren!!!

grayfink
15 augustus 2008, 23:03
Wij hebben thuis ook een eiersnijder die ik wel eens bespeel, maar de stemming is niet geheel zuiver en ik mis stemmechanieken. Zijn er duurdere modellen die je wel kunt stemmen? :???:

beruk
15 augustus 2008, 23:03
Doe je finger picking? Ik met een plectrum, een dunnetje, slijten als de ziekte.

TimmU
15 augustus 2008, 23:22
eiersnijer speel je dan ook met een zwitsers zakmes. Ik zal morgen is een demonstratiefilmpje plaatsen op youtube.

Wisten jullie dat Eddie van Halen een beroemde eiersnijer is?

Je moet ook is een eiersnijer door een Tubescreamer gooien, dat snijdt door de mix heen!


Hendrix 2 is trouwens mijn all-time held.Serieus! Als je een keer op een meeting komt waar ik ook ben dan krijg je een zakje zoutjes, of een mega-mindy T-Shirt.

Thundermane
15 augustus 2008, 23:23
Op het moment speel ik alleen maar open akkoorden met mijn eiersnijder, kan iemand mij helpen met benoemen van technieken en waar ik die eventueel kan leren?

Fender75
15 augustus 2008, 23:25
Tijdens het spelen nooit, maar dan ook nooit, de eiersnijder dichtklappen. Werkt als een killswitch, ook voor je vingers...

TimmU
15 augustus 2008, 23:26
Op het moment speel ik alleen maar open akkoorden met mijn eiersnijder, kan iemand mij helpen met benoemen van technieken en waar ik die eventueel kan leren?
Ja natuurlijk. Je kunt je eiersnijer natuurlijjk in verschillende posities houden, je moet maar even kijken wat voor jou fijn is.Scoor een goed zakmes, en zorg dat je het zakmes ferm in je rechterhand houdt. De echte pro's spelen met het zwitsers zakmes tussen wijsvinger en middelvinger,maar dat is nog ietsje te ingewikkeld.

Probeer vooral te oefenen op tappen, dat gaat erg goed. En natuurlijk kun je altijd ook de toonladders bijwerken op je eiersnijer,daar heb je apparaatjes voor.


ik raad trouwens wel chickenhead knoppen aan op je eiersnijer.

Blend
15 augustus 2008, 23:26
ey gastuh, klinkt zon eiursnijur goe met un piezo siesteem? kdenk erover om n niuewe topkam me toonkamrs dr op te zette

Thundermane
15 augustus 2008, 23:34
Ja natuurlijk. Je kunt je eiersnijer natuurlijjk in verschillende posities houden, je moet maar even kijken wat voor jou fijn is.Scoor een goed zakmes, en zorg dat je het zakmes ferm in je rechterhand houdt. De echte pro's spelen met het zwitsers zakmes tussen wijsvinger en middelvinger,maar dat is nog ietsje te ingewikkeld.

Probeer vooral te oefenen op tappen, dat gaat erg goed. En natuurlijk kun je altijd ook de toonladders bijwerken op je eiersnijer,daar heb je apparaatjes voor.


ik raad trouwens wel chickenhead knoppen aan op je eiersnijer.
Thx voor de tips!
Ik heb helaas ff geen zwitsers mes, wel een roestig zakmes.
Waar kan ik die chickenhead knoppen krijgen dan?
Misschien dat ik ook maar een houten body moet hebben inplaats van plastic wat ik nu heb :(
En misschien dat ik een hardcase kan knutselen :)

Oh trouwens welke houtsoort vinden jullie het lekkerst erbij?

beruk
15 augustus 2008, 23:37
welk hout gebruiken jullie voor eronder? Ik ben zelf erg tevreden over grenen. Op glas klinktie trouwens goed in de blue grass. Wel altijd helemaal metalen.
Ik gas momenteel op een Leifheit

TimmU
15 augustus 2008, 23:38
ik heb ontzettend gas voor een echte jan des bouvries eiersnijer. Het klinkt ook te gek op maple trouwens. Piezo systeem moet je ZEKER doen, dat klinkt écht te gek.

Blend
15 augustus 2008, 23:43
Dank je! Weet je wat, in plaats van een zwitsers zakmes kan je ook een leeg deo flesje gebruiken, dan krijg je een soort van bluegrass geluid! echt heel tof, zeker proberen!

Thundermane
15 augustus 2008, 23:45
Tsja we weten allemaal dat eiersnijders niet verder komen dan akoestisch of semi-akoestisch, maar ik wil het misschien brengen naar een nieuw level, ik wil misschien overgaan op een solid-body eiersnijder.
Denken jullie dat het gaat werken?

TimmU
15 augustus 2008, 23:48
ja man, dat moet je zeker doen! in zo een Fee vorrem , net zoals van de BC ritcH!!!

Blend
15 augustus 2008, 23:48
jawel, maaar, pas op, de invloeden van luchtvochtigheid zijn dan heel sterk. Probeer er eens een setje Dimarzio Trembuckers erin te gooien, dan krijg je een heerlijke crunch over dat ding.

'66 special
15 augustus 2008, 23:49
Zeker weten:
http://img170.imageshack.us/img170/117/eiersnijdered5.jpg
Net nog even lekker geTOKkeld.

Blend
15 augustus 2008, 23:49
:seriousf:

TimmU, waar háál je het vandaan kerel?

Thundermane
15 augustus 2008, 23:50
Zeker weten:
http://img170.imageshack.us/img170/117/eiersnijdered5.jpg
Net nog even lekker geTOKkeld.
Wow ik heb exact de zelfde!
Alleen is mijne puur akoestisch :(
Welk jaar is de jouwe?

'66 special
15 augustus 2008, 23:53
Wow ik heb exact de zelfde!
Alleen is mijne puur akoestisch :(
Welk jaar is de jouwe?
Het is een model van 2007. Blijft niet best op stemming, maar klinkt wel tof.

Thundermane
15 augustus 2008, 23:56
Het is een model van 2007. Blijft niet best op stemming, maar klinkt wel tof.
Ah vandaar, 2007 is dan ook geen goed jaar voor de eiersnijders.
Mijne blijft echter de hele tijd ontstemd.
Maarja kan niet wachten om mijn solidbody te krijgen.


heeft zin om nu te gaan knutselen aan een echte :D

TimmU
15 augustus 2008, 23:57
ja maar die zijn ookgoed ! je moet echt van die stemknoppen erop zetten, dan gaat het nog beter.van een echte gitaar. Gave uitvoering de jouwe trouwens.






Heeft iemand al is een relic eiersnijer gehad?

ik weet alleen dat Fender een SRV Reissue eiersnijer uitbrengt.

'66 special
15 augustus 2008, 23:59
ik weet alleen dat Fender een SRV Reissue eiersnijer uitbrengt.
Een RVS SRV signature?

TimmU
16 augustus 2008, 00:05
keihard maple man , prachtig. Met 0.12 snijers. Klinkt heel vol.

Thundermane
16 augustus 2008, 00:05
Ik ga eens kijken in m'n local store of ze nog pickups verkopen, misschien dat ik ff zelf een solid-body elektrischer eiersnijder ga knutselen... oh wacht dan heb ik natuurlijk nog meer dingetjes nodig :/

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 00:12
Vandaag 'n teamrebuilt custom snob eiersnijder met fluit rosé en DiMario's gescoord. Pinched harmonics gaan behoorlijk goed maar tappen lukt me nog niet helemaal...

Tips?

grayfink
16 augustus 2008, 00:30
Volgens mij wordt er nu weer een grapje van gemaakt.:stop:

mikeyaxeman
16 augustus 2008, 00:33
Zeker weten:
http://img170.imageshack.us/img170/117/eiersnijdered5.jpg
Net nog even lekker geTOKkeld.

Zow... da's een mooie!
heb je die ook in een Sunburst uitvoering daar zou ik namelijk serieus GAS voor hebben!
Een dubbele eiersnijder lijkt me ook gaaf...

Thundermane
16 augustus 2008, 01:39
Tsja blijft mooi systeem, 3 snaren over elkaar wat zorgt voor een directe mute.
Waarom palm muten als het er al bij kan zitten?

vulvasonic
16 augustus 2008, 03:35
Ik speel al jaren met veel plezier op een acoustische eiersnijder. Het voordeel daarvan is dat je het ding volume moet geven door het apparaat direct tegen het reukorgaan te plaatsen, waardoor de neusgaten dienen als klankgat. Middels subtiele bewegingen met de neusvleugels kun je de toon van het instrument extra karakter geven en bovendien corrigeren, indien nodig.
Om het ding electronisch uit te versterken sluit ik een Sure SM 57 aan, welke ik (snoer eerst) een flink eind in m'n gok duw, totdat de bol zich ergens in de voorhoofdsholte vast weet te zetten.

Een echte aanrader!

Orgasmocaster
16 augustus 2008, 04:15
Ik zie dat jullie allemaal Chinese en Koreaanse eiersnijders hebben.. dat vind ik dus helemaal niks! die van mij is Made in USA... door Kipson :chicken:

Orgasmocaster
16 augustus 2008, 04:18
vergat te zeggen... als je nog een goede lawsuit eiersnijder van Eibanez uit de jaren 70 tegenkomt, dan moet je hem zeker kopen! Tokei schijnt ook wel ok te zijn...









he bah wat flauw... bei voorbaat sorry :confused:

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 11:30
Zijn Tokkiecasters goeie versnijers?

stonerdaf
16 augustus 2008, 12:05
:seriousf: Net dit hele topic gelezen, ik kom haast niet meer bij...

hendrix2
16 augustus 2008, 12:06
:seriousf: Net dit hele topic gelezen, ik kom haast niet meer bij...
Graag ontopic blijven, da's de vereiste om dit topic open te houden

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 12:18
g*dv*rd*g*dv*r, m'n eiersnijersnaar is gesprongen. Ik was aan het oefenen op het chickenpicken toen ineens de snaar knapte... Weet iemand waar ik aan een nieuwe snaar kan geraken? Ook zou ik graag m'n topbuis wat bijvijlen, ik heb last van een klemmende snaar. Ook een tremolo zou leuk zijn, een Bigsbei of een Floyd?

'66 special
16 augustus 2008, 12:18
De enige echte Bigsby eiersnijder:
http://img520.imageshack.us/img520/3695/126152mu8.jpg
Volledig met de hand gemaakt van aluminium, te gekke sustain.

Rocketman
16 augustus 2008, 12:24
Ik heb een Leifheit Egg Slicer. Vreselijk vintage echt een prachtding. Witte vintage instrumenten zijn echt geil. :rockon:

http://www.chefgadget.com/images/P26700.jpg

Weet iemand een goeie technicus in de omgeving Breda die hem een knappe afstelbeurt kan geven?

Wat zou de mijne waard zijn? Niet dat ik m kwijt wil; ik heb m op zolder gevonden bij mijn opa. Hij is in goeie conditie je zou haast niet zeggen dat ie erg oud is. Weet iemand waar je het serienummer kan vinden op eiersnijders van Leifheit? Ik ben benieuwd wat het bouwjaar is.

Check ook mijn topic over de flightcase die ik aan het bouwen ben voor mijn Leifheit Egg Slicer.

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 12:29
Weet iemand een goeie technicus in de omgeving Breda die hem een knappe afstelbeurt kan geven?



Mr. Eggman
Walrusstraat 4
Magical Oeteldonk

Thundermane
16 augustus 2008, 12:32
Geil ding die leifheit van jou Rocketman, maar wel echt alleen besteed aan de mensen die ermee om kunnen gaan, echt een specialiteit dingetje.
Respect! :hippie:

'66 special
16 augustus 2008, 12:39
Custom shop kleurtjes!!!!! :rockon:
http://www.oudebos.com/upload/shopmodule/subgroepen/halveeuro/foto%2010.jpg

Zjef
16 augustus 2008, 12:44
Check ook mijn topic over de flightcase die ik aan het bouwen ben voor mijn Leifheit Egg Slicer.

Link?

Weet trouwens iemand waar ik goede eiersnijer zelfbouwpaketten kan vinden? Bouwplannen zijn ook welkom.

Rocketman
16 augustus 2008, 12:50
Oh ik was vergeten ik had er nog geen topic over geopend, maar ik ben iig deze aan het bouwen; http://www.rjshop.nl/resize/width40/height40/data/product/5169/250x250_Flightcase.jpg

Een beetje "wear" op mijn egg slicer is niet erg maar het hoeft geen "relic" te worden.

Thundermane
16 augustus 2008, 13:29
Custom shop kleurtjes!!!!! :rockon:
http://www.oudebos.com/upload/shopmodule/subgroepen/halveeuro/foto%2010.jpg
:stop: wat een goedkope eiersnijders, met name hun brug vind ik maar klote.

allochthomas
16 augustus 2008, 13:55
mijn opa heeft nog een vintage eiersnijder liggen nog geheel gemaakt van hout en paarde haar. iemand enig idee hoeveel hij waard is?

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 13:57
mijn opa heeft nog een vintage eiersnijder liggen nog geheel gemaakt van hout en paarde haar. iemand enig idee hoeveel hij waard is?

Pre- of post Blokker?

allochthomas
16 augustus 2008, 13:59
volgens mij pre, maar weet niet zeker. serie nummer geeft weinig duidelijkheid.

Zjef
16 augustus 2008, 14:07
http://www.chefgadget.com/images/P26700.jpg


OOooh! Mooie archtop! :chicken:

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 14:20
Farmer komt eindelijk met Henkip Signature modellen; 1 tje met psychedelische paashaasbeschildering (EasternEggCaster) en 1tje à là gebakken MonterEI Eggcaster (BakedEggCaster)!

Tom Kruid v/d custom snob bouwt de eerste serie.

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 14:21
VET!!! Wat moeten die kosten, en waar kan ik er eentje bestellen?

arjanb01
16 augustus 2008, 14:37
Ik heb nog een eisnijder uit de Bart Smit periode, kleur zwart/wit. Wat is daarvan de vintage waarde tegenwoordig ? Die uitvoering met 2 ton/volume pots en de ingang haaks op de body van de eisnijder.
:hippie:

RUIS
16 augustus 2008, 14:44
Gebruiken jullie ook Klutz kabels?

stonerdaf
16 augustus 2008, 14:46
Ja, maar dan de eerste reeks, nog gemaakt door ome Let.

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 15:16
VET!!! Wat moeten die kosten, en waar kan ik er eentje bestellen?

Eitje gewoon!

Kwak prijs 'n beetje te vergelijken met de Kipson Flying C(hicken)s, ik zal even aan m'n chickie vragen waar ze die andere kippetjes had gezien.

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 15:30
Ik heb nog een eisnijder uit de Bart Smit periode, kleur zwart/wit. Wat is daarvan de vintage waarde tegenwoordig ? Die uitvoering met 2 ton/volume pots en de ingang haaks op de body van de eisnijder.
:hippie:

Als de originele kippenboerenleren case er bij zit: you got PM!

RUIS
16 augustus 2008, 17:18
De mijne zijn hotrodded. Ze gaan nu tot 11 plakjes ipv 10.

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 17:25
De mijne zijn hotrodded. Ze gaan nu tot 11 plakjes ipv 10.

COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!!

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 18:29
Ik heb net een eiersnijer besteld bij Tokmann in Duitsland, omdat ze daar veel goedkoper zijn. Blijkt DPD de doos te hebben laten vallen, en nu sluit m'n eiersnijer niet meer. Ook blijkt de tremolo kapot... Ik ben zoooooo ongelukkig :(. Is er een winkel waar ik m'n eiersnijer kan laten repareren?

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 18:41
EggRepair.Be

Rue du Cocque
11 KIP Brussels

Ps Waarom niet gekocht bij tokkiproduktiv? Veel goedkoperder!

mikeyaxeman
16 augustus 2008, 19:31
Ik heb nog een foto gevonden van een mooie vintage eiersnijder.
Kan iemand me vertellen wat het merk en het type is? :chicken:


http://writing.upenn.edu/epc/meaning/02/ligoranoandreese/eggslicer2.jpg

Zjef
16 augustus 2008, 20:59
Ik heb nog een foto gevonden van een mooie vintage eiersnijder.
Kan iemand me vertellen wat het merk en het type is? :chicken:


http://writing.upenn.edu/epc/meaning/02/ligoranoandreese/eggslicer2.jpg

Die ziet eruit als van voor de eirerrevolutie in 1986...

Hellsbellsnl
16 augustus 2008, 21:16
http://www.chefgadget.com/images/P26700.jpg


Wat zou de mijne waard zijn? Niet dat ik m kwijt wil; ik heb m op zolder gevonden bij mijn opa. Hij is in goeie conditie je zou haast niet zeggen dat ie erg oud is. Weet iemand waar je het serienummer kan vinden op eiersnijders van Leifheit? Ik ben benieuwd wat het bouwjaar is.
.
Tsjek HARMONEI CENTRAL eens voor een goede indicatie van de dagwaarde.

pavanie
16 augustus 2008, 23:16
Ik heb nog een foto gevonden van een mooie vintage eiersnijder.
Kan iemand me vertellen wat het merk en het type is? :chicken:


http://writing.upenn.edu/epc/meaning/02/ligoranoandreese/eggslicer2.jpg

Merk en type weet ik niet, maar ik vind em wel geil !! :rockon:

Heeft er trouwes al iemand ervaring met de Vareix eisneider van Ei 6?

Lijkt me wel wat: kan je met een draai aan het knopje zomaar eventjes verandere van een kipson naar een fendeir!

én je kunt hem aansluite op je keukenrobot, voor nog oneindig veel meer mogelijkheden!!

BamBuFan1
17 augustus 2008, 00:23
Heeft iemand enig idee op welk type eiersnijder deze gast (http://video.google.com/videoplay?docid=-8902402783468151745&ei=nESnSNqwDYiCiwK3mMiBDA&q=egg+slicer) speelt?!

(Dat het een Kipson is zie ik ook wel, maar welke? En Japans, Amerikaans, Chinees??)

Zjef
17 augustus 2008, 10:18
Heeft iemand enig idee op welk type eiersnijder deze gast (http://video.google.com/videoplay?docid=-8902402783468151745&ei=nESnSNqwDYiCiwK3mMiBDA&q=egg+slicer) speelt?!

(Dat het een Kipson is zie ik ook wel, maar welke? En Japans, Amerikaans, Chinees??)

Klinkt amerikaans, maar het kan ook aan de kwaliteit van het filmpje liggen.

arjanb01
17 augustus 2008, 11:58
Zit er bij die kit ook een Floyd C(hicken) ? Dit tegen ontstemmen ?
Anders wordt het een duur grapje om de topkam te reviseren. :hippie:

flappie
17 augustus 2008, 13:29
ik zag op marktplaats voor het eerst een resonator eiersnijer.
het geheel bestond uit een standaard snijer met een halve eierschaal die onder de body was bevestigd met over die schaal de bodem van een conservenblik. Volgens de beschrijving kwam het geluid erg overeen met het geluid van de legger van een ei. Het merk is KFC.

nu is mijn vraag zal ik hem kopen of niet? de vraagprijs is € 150, volgens mij is dat niet duur voor een snijer uit 1935

alvast bedankt!!

arjanb01
17 augustus 2008, 13:47
Dat is echt de max, lijkt me. En dan alleen als deze KFC inclusief originele Hard(Egg-shell) case uit 1935 is. Anders niet doen die deal, of nog iets proberen af te dingen.

JER00N
17 augustus 2008, 13:55
Mijn nieuwe double-cut eiersnijder:

http://www.kitchencontraptions.com/images/f_103067.jpg

bassej
17 augustus 2008, 16:48
Mijn nieuwe double-cut eiersnijder:

http://www.kitchencontraptions.com/images/f_103067.jpg

hoe is de bespeelbaarheid, constructie ziet er een beetje chinees , verder is de afwerking wel van hoge kwaliteit.

bagheera
17 augustus 2008, 16:52
Mijn nieuwe double-cut eiersnijder:

http://www.kitchencontraptions.com/images/f_103067.jpg

Dat ziet er dus mooi uit he maar ik koop toch liever een minder ver uitgewerkt model dan kan ik er zelf nog aan customizen misschien een bigsby opgooien.

Rocketman
17 augustus 2008, 19:49
Walgelijk; echt de Ibanez onder de eiersnijers.

Dj_Tuning
17 augustus 2008, 19:52
Walgelijk; echt de Ibanez onder de eiersnijers.

Maar mét snelle hals :D

flappie
17 augustus 2008, 20:26
zojuist gespot;
de transfer eiersnijer. deze snijer is als bas en als bariton te besnaren.
de setup op de foto is de bariton variant. het bespelen vond ik ff wennen maar de snaren geven een lekker fel kletterend geluid als ze elkaar raken
http://lh3.ggpht.com/_y7UsnAcvnzo/SHI_srieq9I/AAAAAAAADKo/BZIipCIJAoM/38c.JPG

spirit
17 augustus 2008, 21:16
Ik gebruik meestal een e(gg)bow als ik mijn eiersnijer bespeel.
(Heb trouwens wel de strat. knoppen vervangen door chickenheads, zal dit de waarde van mijn eiersnijer negatief beïnvloeden?)

CowGuitar
17 augustus 2008, 23:04
Sinds ik een gitaar heb ligt mijn eiersnijer te verstoffen.

Wel komt hij erg handig van pas bij het garneren met gekookte eieren. Alhoewel ik weet dattie hiervoor niet bedoeld is vraag ik me af of meer mensen dit doen.

RUIS
17 augustus 2008, 23:33
Ik speel bas-eiersnijer. Die geeft minder plakjes, maar wel dikkere.

bagheera
17 augustus 2008, 23:41
Sinds ik een gitaar heb ligt mijn eiersnijer te verstoffen.

Wel komt hij erg handig van pas bij het garneren met gekookte eieren. Alhoewel ik weet dattie hiervoor niet bedoeld is vraag ik me af of meer mensen dit doen.
dat doe ik heel soms dan snij ik eitjes met mijn fritson eiersnijder en dan leg ik die eitjes op mijn gitaar voor als ik honger krijg tijdens het spelen fo tijdens een benifit concert voor mensen zonder eten idpv plectums in het publiek te spijten smijt ik eierschijfjes het publiek in.
Dan zie je mensen pas uit hun dak gaan :rockon:

CowGuitar
17 augustus 2008, 23:55
Grote pit zeker?

Minda
18 augustus 2008, 10:18
Ik weet niet zeker of ik dit hier moet posten, want het gaat over zelfbouw, maar hier lijkt de eggspertise aanwezig. Ik wil graag zelf een custom eiersnijer gaan maken, maar ik kan on-line geen tekeningen vinden, en ook geen beschrijvingen. Liefst een ouderwetse, geen electrische, zoiets als deze:
http://content.answers.com/main/content/wp/en-commons/thumb/f/f6/200px-Eierschneider.jpg

Ik vind de retro snijder met de moderne kunststof basis echt stoer.

beruk
18 augustus 2008, 10:27
Ik ga over op deze 6 string, 10 is me te complex :B
http://sc.sbcommerce.nl/prodimg/Images2/Images3/12040_1_hr.jpg

Anti
18 augustus 2008, 10:58
Ik weet niet zeker of ik dit hier moet posten, want het gaat over zelfbouw, maar hier lijkt de eggspertise aanwezig. Ik wil graag zelf een custom eiersnijer gaan maken, maar ik kan on-line geen tekeningen vinden, en ook geen beschrijvingen. Liefst een ouderwetse, geen electrische, zoiets als deze:
http://content.answers.com/main/content/wp/en-commons/thumb/f/f6/200px-Eierschneider.jpg

Ik vind de retro snijder met de moderne kunststof basis echt stoer.
Misschien dit (http://www.freepatentsonline.com/D0510507-0-large.jpg)

grayfink
22 augustus 2008, 21:26
Wat is trouwens het beste merk? Fender of Gibson?
Ik zeg: Fender, want echte kerels spelen tele, Les Pauls zijn voor lelijke homo's.

Thundermane
23 augustus 2008, 00:15
Wat is trouwens het beste merk? Fender of Gibson?
Ik zeg: Fender, want echte kerels spelen tele, Les Pauls zijn voor lelijke homo's.
Het is andersom?

B_2_the_a
23 augustus 2008, 06:17
Ik ga over op deze 6 string, 10 is me te complex :B
http://sc.sbcommerce.nl/prodimg/Images2/Images3/12040_1_hr.jpg

da's een 3 snaar

ik heb vanmiddag een mooie eiersnijer gekocht:

http://garritan.com/RK/Ch1_files/harp.jpg
moet alleen nog de juiste flightcase ervoor vinden

net ff getest: je kan er 26 eieren tegelijkertijd mee snijden en met 10 man tegelijk er muziek op maken

Meikel
23 augustus 2008, 09:34
Wat is trouwens het beste merk? Fender of Gibson?
Ik zeg: Fender, want echte kerels spelen tele, Les Pauls zijn voor lelijke homo's.

Tele? Les Paul?

We hebben het hier over de eiercaster. Ik denk dat ik me er binnenkort ook eentje ga kopen als ik genoeg geld bij elkaar heb gespaard. Lijkt me gaaf om um te rellicen!

hendrix2
23 augustus 2008, 12:53
Het is nu wel mooi geweest en de grap is er ook af.

Thundermane
24 augustus 2008, 13:12
Het is nu wel mooi geweest en de grap is er ook af.
Dat bepalen wij wel!

on-topic, les paul? o.O KFC!

hendrix2
24 augustus 2008, 13:36
Ik vraag nog een keer vriendelijk om niet meer te reageren in dit onderwerp. Het was een leuk grapje, maar voor leuke grapjes kan je in offtopic terecht.

Vragen?/Opmerkingen --> via PM
Hendrix2

soup
24 augustus 2008, 14:00
Waar gaat dit dan serieus over ... ??!

hendrix2
24 augustus 2008, 14:27
Waar gaat dit dan serieus over ... ??!
Het gaat nergens over, ik bedoel gewoon dat het genoeg is geweest. Het was voor even een leuk topic maar hij moet niet steeds gekicked worden. Voor humor kan je in offtopic terecht. Ik heb het hier even getolereerd zeg maar, maar het is niet omdat er erg weinig in overige snaarinstrumenten wordt gepost dat het daarom toegestaan is om onzin te blijven posten.

Dat snap je wss wel :)

grayfink
24 augustus 2008, 14:33
Tijd voor een slotje Kenneth!





:chicken:




:p (muhahahaaaa...)

nevyn292
24 augustus 2008, 15:23
even serieus, wat zou er gebeuren als je een rail pick-up bij een eiersneier houdt terwijl je aanslaat? denk dat je met een beetje distortion nog best leuke (lees experimentele) geluiden kan krijgen

Meikel
24 augustus 2008, 16:49
Grap of niet, het heeft me wel op 't spoor gezet om iets nieuws te proberen. Met een tele neckpickup en een output jack die ik nog had liggen een eiersnijder aan mn effecten en amp gehangen :-).

Jammer dat die snaren niet helemaal in tune zijn, maar je haalt er inderdaad zoals nevyn292 al suggesteerd best experimenterende klanken uit. Hoewel de distortion niet heel erg aansloeg deed de echo en chorus 't best aardig. Na wat gespeel had ik er bijna kerk-klokken uit :-)

http://meikel.serveblog.net/~troep/DSC00184.JPG

Rocketman
24 augustus 2008, 16:55
Mooie eiersnijer! Leifheit?

nevyn292
24 augustus 2008, 17:05
Grap of niet, het heeft me wel op 't spoor gezet om iets nieuws te proberen. Met een tele neckpickup en een output jack die ik nog had liggen een eiersnijder aan mn effecten en amp gehangen :-).

Jammer dat die snaren niet helemaal in tune zijn, maar je haalt er inderdaad zoals nevyn292 al suggesteerd best experimenterende klanken uit. Hoewel de distortion niet heel erg aansloeg deed de echo en chorus 't best aardig. Na wat gespeel had ik er bijna kerk-klokken uit :-)

http://meikel.serveblog.net/~troep/DSC00184.JPG


samples! :hippie:

RobertoL
25 augustus 2008, 11:57
Komen die snaren niet tegen de pickup aan? Ik neem aan dat je ze dicht bij de pickup moet houden voor een fasoenlijk geluid en sommige snaren zitten losser dan andere.

nevyn292
25 augustus 2008, 17:02
valt wel mee, de magneten in single coils zijn aardig sterk, aanzienlijk sterker dan die van humbuckers dus zo dichtbij hoeft hij niet.

Meikel
25 augustus 2008, 19:39
Wat de afstand betreft kun je er mee experimenteren. Ik hou ze op ongeveer 2 a 3 mm gok ik (hetzelfde als bij een gitaar).

Het klopt wel dat sommige losser zitten dan andere, dat is erg jammer. Ik heb een eijersnijer gebruikt die al op leeftijd is en hier al jaren in de keuken gebruikt werd ;-).

Misschien dat ik een nieuwe hiervoor koop en monteer op een houte plank met de pickup. Op dit moment heb ik nog geen opname mogelijkheid. Heb onlangs op 't werk gevraagd voor een usb/firewire interfaceje voor de gitaar/mic waarmee ik even kon spelen. Dus zodra die hier is zal ik proberen een opname te maken van mijn oh-zo-fantastisch spel :-),

Tho
25 augustus 2008, 21:23
Grap of niet, het heeft me wel op 't spoor gezet om iets nieuws te proberen. Met een tele neckpickup en een output jack die ik nog had liggen een eiersnijder aan mn effecten en amp gehangen :-).

Jammer dat die snaren niet helemaal in tune zijn, maar je haalt er inderdaad zoals nevyn292 al suggesteerd best experimenterende klanken uit. Hoewel de distortion niet heel erg aansloeg deed de echo en chorus 't best aardig. Na wat gespeel had ik er bijna kerk-klokken uit :-)

http://meikel.serveblog.net/~troep/DSC00184.JPG

wat een held!! :seriousf:

Hellsbellsnl
25 augustus 2008, 22:18
Er is hier een TV programma voor

klikkerdeklik (http://eevan.nl/)

:seriousf: maar wel een held ja dat klopt.

vulvasonic
26 augustus 2008, 01:17
Ik merk dat we een beetje voorbij gaan aan een van de belangrijkste aspecten in het totaalgeluid van de snijder. Al heb je nog zo'n goede snijder, gebruik je een slecht ei, dan gaat dat ten koste van je sound.

Om die reden gebruik ik alleen eieren van het hieronder staande type:
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/fun/paasei.jpg

In mijn optiek geeft dit type ei een extra dimensie aan het spel, dat niet te evenaren is met welk ander soort ei dan ook. Omdat dit ei 'meewerkt' ontstaat een heel levendig geluid.
Ik ga nooit de deur uit zonder minimaal twee ervan.
:cooler:

MattellicA
26 augustus 2008, 03:51
Lekker feriel zeker? :seriousf:

Henri H
26 augustus 2008, 10:31
De meine sneidt niet zo goed door de bandmix.
Wat kan ik daar aan doen?

Mitch
26 augustus 2008, 10:41
Ik vraag nog een keer vriendelijk om niet meer te reageren in dit onderwerp. Het was een leuk grapje, maar voor leuke grapjes kan je in offtopic terecht.

Vragen?/Opmerkingen --> via PM
Hendrix2
Problemen met lezen jongens? Het is al lullig genoeg dat na een kleine update hendix2's modrechten zijn komen te vervallen. Foutje, wordt aan gewerkt. Dit kan dus niet op slot gegooid worden dus bij deze de laatste oproep om hier niet meer te posten en het topic een stille dood te laten sterven.
Iedere mislukte grappenmaker die toch nog post krijgt drie dagen forumstraf.

Jdrokker
28 augustus 2008, 21:28
ik snap het niet helemaal? is dit een grap ofzo?>

hendrix2
28 augustus 2008, 21:44
ik snap het niet helemaal? is dit een grap ofzo?>
Ja dit is een grap en kan je bovenstaande opmerking niet lezen?

Opmerking?
Uitsluitend PM!!!!

En ik heb m'n macht terug...
DUS
SLOTJE