PDA

View Full Version : fcb 1010 wn roland gt pro



pmusic
23 december 2007, 21:53
Wie kan mij helpen om mijn fcb 1010 en mijn gtpro goed te laten werken.
Krijg de expressie pedalen niet werkend en ook krijg ik maar 10 banks te zien in plaats van alle 40 die op de gt pro zitten.

VanBiLL.com
23 december 2007, 23:42
FCB-1010 as is staat standaard in een modus dat deze zal kunnen communiceren met apparatuur van Behringer zoals een V-amp 2 e.d. Andere apparatuur zoals jou GT-pro maar ook een POD XT hebben een andere MIDI tabel met CC en PC commands. De Sysex van de FCB-1010 zal je dus moeten herprogrammeren om dus samen te werken met de GT-pro. Lijkt moeilijk maar dat is het niet, het is alleen even veel werk en gepuzzel.

Ga naar Yahoo daar is een FCB-1010 usergroup http://tech.groups.yahoo.com/group/fcb1010/ , registreer, daar zal je heel veel antwoorden op je vragen vinden. Via deze usergroup kan je een programma downloaden welke FCB1010 PC Editor heet. Met deze erg gemakkelijke grafisch programma kan je (als je de FCB-1010 zowel met MIDI in als OUT aan je PC hebt gehangen uitlezen. Het mooie is dat je de FCB hiermee ook volledig kan herprogrammeren. Als je dit gedaan hebt, de FCB-1010 in global config zetten en op Sysex recive en enteren en de FCB zal met jou GT-pro samenwerken zoals jij wilt.

Ik zou adviseren, zoek even rond op het internet voor een Sysex om de FCB-1010 samen te laten werken met de GT-pro, geheid dat iemand anders op deze aardkloot hetzelfde probleem al eens aan de hand heeft gehad en een volledige sysex heeft geschreven voor de FCB (zie user group bij Yahoo).

Even puzzelen maar je komt er uiteindelijk wel aan uit.

Hopelijk kan je hier iets mee?