PDA

View Full Version : Even wat vraagjes over aan amp.



MichaelSS
23 december 2007, 21:08
Ik heb even een paar kleine vraagjes over deze amp.

http://media.zzounds.com/media/feed/large/PEVVKINGHS.jpg

Ik weet dat er al veel over verteld is hier op het forum. Heb ook al gezocht maar heb nog wat specifieke vragen.

* Hoe komt het dat deze versterker zo goedkoop is?? Voor 700 euro heb je deze hele set thuis staan.

* Waarom is het cabinet maar 299 euro? Is de kwaliteit zo matig van het cabinet? En welke speakers gebruiken ze?

* Wat is jullie mening over het cleane geluid + overdrive van deze set zoals op de foto (dus + cabinet).

Mijn versterker heb ik net vandaag verkocht. Toch maar kijken naar wat anders. Omdat ik volledig buizen wil en de prijs ook aantrekkelijk is leek mij dit wel wat.

Hoe staat deze versterker in vergelijking met de Line6 Valve (die bogner amp)? De line6 is 799 euro. Is hij dit waard of dan toch de Peavey??

Ik ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest deze amp (peavey) zelf uit te testen. Ik ga dat deze week wel doen, maar dan liever met wat voorkennis van hier.

interessander
23 december 2007, 21:14
Je hoeft natuurlijk niet de gehele set te kopen, voor dat geld zou je ook een 2x12 met V30 speakers kunnen kopen in duitsland bijvoorbeeld.
Verder zou ik eens wat op youtube gaan kijken voor een voorproefje op je testronde. http://www.youtube.com/results?search_query=valveking&search=Search

Danieldg
23 december 2007, 22:29
De reden waarom ie zo goedkoop is is omdat ie in china is gemaakt, dat is toch ook al snel min 300 ~500 euro ofzo (lagere lonen en transport kost bijna niets).
Spijtig genoeg heb ik de head nog niet in combinatie met de bijhorende cab gehoord/getest. Maar de meeste mensen schijnen wel positief over de cab te zijn (toch voor de prijs iig).

zjanke
23 december 2007, 22:35
De reden waarom ie zo goedkoop is is omdat ie in china is gemaakt, dat is toch ook al snel min 300 ~500 euro ofzo (lagere lonen en transport kost bijna niets).


Het probleem van de toekomst. Transport gaat niet met zeilboten, dus de winst daarvan zal echt wel meevallen.
Ik denk dat er ook vet op kwaliteit bezuinigd wordt.

ben vanhoof
23 december 2007, 22:41
Prijs is idd positief, maar over het cabinet ben ik niet echt te spreken. Heb een keer live over een fullstack gespeeld met die cabs en ik vond ze vrij waardeloos. Voor dat geld koop je beter een Harly Benton, Fame of iets in die aard.

MichaelSS
24 december 2007, 09:36
Ok. Jammer van het cabinet. Deze week ga ik de Vk100 testen. Misschien gelijk wel een cabinet erbij meenemen. En misschien ook wel de vk412.

Otje
24 december 2007, 10:41
Prijs is idd positief, maar over het cabinet ben ik niet echt te spreken. Heb een keer live over een fullstack gespeeld met die cabs en ik vond ze vrij waardeloos.Ik ben wel benieuwd wat je er niet goed aan vond.

Puerco
24 december 2007, 11:30
Ik wil geen reclame maken maar ik heb zojuist DEZE (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g412a_vintage.htm) besteld, kost 50 euro meer dan dat cabinet van peavey maar heeft 4 celestion vintage 30 speakers aan boord (zelfde speakers die o.a. Slash gebruikt).
Speakers kosten los €129 en er zitten er 4 in die kast die €348 kost.....
Kast is van multiplex gemaakt en weegt 10 kilo meer dan die van peavey.
De top waar ik hem voor besteld heb word op dit moment door Ceriatone gebouwd (handgebouwde JTM45 cloon met extra een effects loop, master volume, impedantie schakelaar en een externe bias optie :D) Voel me nu net als een kind dat op pakjesavond zit te wachten, spannend... :nervous:

MichaelSS
24 december 2007, 11:42
Ik heb zojuist even op een Randall geboden op marktplaats met 4 jaguar speakers.

Iemand hier ervaring mee?? En is hij beter dan de Peavey?

ben vanhoof
24 december 2007, 12:03
Ik ben wel benieuwd wat je er niet goed aan vond.

Het klonk dood, modderig, weinig mids en kwam totaal niet door de mix, voor zover ik het me kan herinneren. Tis dan ook al een jaar geleden.

almarvk
24 december 2007, 12:10
Ik heb de top en heb gespeeld over het cabinet. En ik ben het met Ben eens dat het een waardeloos ding is. Ik zou als ik jou was een andere kiezen.

MichaelSS
24 december 2007, 12:15
Ik neem aan dat je het nu over het cabinet hebt?
De top hoor ik veel goeds over.

almarvk
24 december 2007, 12:18
De top is een prima ding!

Rick trodat
24 december 2007, 12:18
Het is een buizending inderdaad ja, maar ik vind de amp veel te schel. Dun. Het geeft je niet een gevoel dat het een buizenamp is. Ik ken transistors die veel beter klinken.

Danieldg
24 december 2007, 12:32
Het is een buizending inderdaad ja, maar ik vind de amp veel te schel. Dun. Het geeft je niet een gevoel dat het een buizenamp is. Ik ken transistors die veel beter klinken.
Helemaal het tegenovergestelde van mijn bevindingen en anderen, ik vind de amp juist veel dynamiek hebben! (de headversie wel))

MichaelSS
24 december 2007, 20:51
Een beetje onnodig om hier een nieuw topic voor aan te maken;

Ik kan een Marshall JTM410 kopen. Deze beschikt over 4x Celestion Goldbacks. Mijn vraag;

Wat zijn de kenmerken van dit cabinet? Hoe is de cleane sound, en hoe gedraagt hij zich met de overdrive van de Vk100??

Het nadeel is dat er maar 10" speakers inzitten.
En is het verschil met de 412 en de JTM410 groot?

Otje
24 december 2007, 21:19
4x10" vind ik zelf ideaal, maar dat komt ook omdat ik geen metal meer speel. Voor wat ik doe (clean/randje/classic scheur) is 4x10" helemaal te gek. Ik heb jarenlang met een tweetal 4x10" buikkasten van Marshall rondgesjouwd en die had ik eigenlijk niet weg moeten doen. Maar ja.....

Of een Marshall 4x10" beter/slechter is hangt erg van je speelstijl af. Zelf vind ik Marshall meestal niet zo geslaagd voor echt mooi clean, maar anderen vinden het prima. Gewoon gaan luisteren. Bij twijfel niet doen.