PDA

View Full Version : dimarzio x2n in combi met inf 2??



damon183
23 december 2007, 18:58
he string masters.

hier weer een vraag.

ik heb een ibanez s 320 ( ben ik erg blij mee )

nu heb ik een dimarzio x2n gekocht als brug element.

in de hals laat ik voorlopig de orginele inf 2 zitten ( geld he..... :( )

maar kan dit?

de x2n is een high output pu en de inf 2 niet.....

nu weet ik dat aktief en passief niet samen gaan ( ik dacht vanwege de high output van aktief )

marter544
23 december 2007, 19:00
Het gaat wel, maar waarschijnlijk zit er een groot verschil in volume en de hoeveelheid scheur als je van pup wisselt.

damon183
23 december 2007, 19:05
hmmm dus gaat wel ok maar als je in 1 nummer gaat switchen heb e waarscheinlijk een probleem met je vol..... das minder prettig.

wat zou een goeie combi zijn voor die x2n?

nevyn292
23 december 2007, 19:27
een andere X2N natuurlijk! :cheerup:

nee, dan heb je wel heel erg veel power,

zou voor een (air)Norton of een Paf pro gaan, dan is hij nog wel een klein beetje uit balans maar dan kan je weer een beetje zowel blues als metal spelen, je kan eventueel ook een Evo ofzo in je hals gooien, maar dat maakt je gitaar wat minder veelzijdig ;)

damon183
23 december 2007, 19:33
ik speelvoornamelijk metal en hardrock dus hij mag zeker wel veel power hebben ..... maar hij moet ook mooi clean en soepel kunnen.

(is leuk...clean intro beetje chorus....ff aanhouden....en dan..... :blast: )

maar er moet dan niet te veel verschil in volume zitten.

die evo lijkt me ok wel wat......maar ja.....$$$$

nevyn292
23 december 2007, 19:38
dan zou ik zeker voor een Paf PRO of een air norton gaan, want met een andere X2N gaat je clean niet mooi klinken.

voor een dubbele X2N kan je altijd zoeken op Buckethead, die heeft in zijn gitaren een dubbele X2N.

mijn advies: ga voor de Paf Pro of de Norton, lekker clean spelen met een mooi geluid ;) en daarna knopje omgooien en herrie maken :blast:

damon183
23 december 2007, 20:09
die air norton lijkt me wel wat :p

maarja voor lopig eerst ff inf 2 ( kl*ten $$$$$ altijd )


he thanx voor de snelle reacties ;)

minoin
23 december 2007, 22:51
Ik heb momenteel een X2N in mijn Jackson, waar wel tevreden mee ben, maar ik wil toch een minder aggresieve hum, dus je hebt een PM :)

interessander
23 december 2007, 22:53
Ik vond de X2N uiteindelijk niet zo in mijn ibanez maar voor een goede clean sound kun je hem ook prima splitten.

damon183
24 december 2007, 07:51
Ik vond de X2N uiteindelijk niet zo in mijn ibanez maar voor een goede clean sound kun je hem ook prima splitten.

dat is wel een goed plan.....heb toch een 5 way switch. (split de inf 1 ook )

thanx for idea :)

damon183
4 januari 2008, 20:14
nou heb ik die x2n er in zitten... ik krijg er alleen bijna geen pinched harmonics uit.

kan dit te maken hebben met de manier van aansluiten?

ik heb hem hetzelfde geinstaleerd als de inf die er in zat.

waar kan dit aan liggen?

ben al aan het kl*ten geweest met de hoogte van de pu maar nix helpt.

nevyn292
4 januari 2008, 20:17
hmm, zit ie in de brug of in de hals?(neem aaan brug)

misschien element wat omhoog schroeven? ik zou kijken naar het schema van dimarzio, niet naar dat van je eigen ibanez, kan zijn dat er net 2 draadjes verkeerd zitten :chicken:

damon183
4 januari 2008, 20:22
nee is't ook niet.

heb het schema van dimarzio erbij gehad maar is (op de 5way switch na ) het zelfde.

het opschroeven van de pu werkt ook niet ( sterke magneet...trekt aan de snaren als hij te dicht bij komt )

hij zit idd inde brug.

zou het temaken kunne hebben met die switch?

iwamoto
4 januari 2008, 20:32
mischien ligt het ook aan je techniek, m.a.w, dat het nu wat moeilijker gaat, je moet het ook gewoon clean kunnen he ;)

wat ik wel zeg..neem een Air norton, power en toch ook goed voor clean, ik vind de air norton vooral een heel tembaar element, je kunt er snel aan wennen :)

nevyn292
4 januari 2008, 20:34
ach, kan aan de switch liggen, maar ook aan het feit dat het nieuwe element gewoon even wennen is. klinkt het wel vetter en bruter dan die eerste die je erin had of niet?

zoniet, dan ligt het zeker aan je switch, en anders aan je techniek inderdaad

damon183
4 januari 2008, 20:36
[QUOTE=iwamoto]mischien ligt het ook aan je techniek, m.a.w, dat het nu wat moeilijker gaat, je moet het ook gewoon clean kunnen he ;)

is't ook niet :satisfie:

op de inf 1 in de hals kan het wel.....en op dei inf2 kon het ook.

ik dacht ook dat ik wel een vet verschil in overdrive en volume zou horen tussen de brug en hals.

maar veel verschil is er niet.

Lord Abortion
4 januari 2008, 20:59
Ik vond de X2N wel makkelijk om pinched harmonics uit te halen eigenlijk ... maar zelfs als je die verkeerd aangesloten hebt zou dat nog moeten lukken hoor, tenzij je er helemaal geen geluid uit krijgt.

Voor combinatie, ik had de X2N samen met een Super2 zitten, en dat was vet! De gitaar was dan superbruut, maar met de Super2 aan de hals kon ze echt mooi zingen. Wel allebei serieus wat output, dus niet echt ideaal om veel clean mee te doen, al ging het op mijn amps wel redelijk, als de gain van het clean bijna dicht stond.

Orpheo
5 januari 2008, 00:27
ik vond dat de x2n ook niet echt lekkere pinches leverde. teveel mid en power denk ik. Liever de JB, Duncan distortion, of de superdistortion oid.

damon183
5 januari 2008, 08:14
hmmm....

zou het aan die switch kunnen liggen ? ? ? ?

of idd aan't element.

ik vind hem ook idd niet veel vetter dan mijn org inf.....

denk dat ik die swicht maar om gooi..(en de pots?)

Orpheo
5 januari 2008, 11:07
nee, ik had 500k ohm pots en switchcraft switches. het element zelf is gewoon 'donker' gevoiced. Ik houd wel van donker hoor, maar het modderde teveel. Het miste wat sprankel, wat openheid wanneer ik gain of 'gitaarvolume' terugdraaide. de air norton was, raar maar waar, precies dat wat ik zocht. Ik had 'm gekocht ooit voor de halspositie, maar ik had dringend voor die gitaar eerst een brugpup nodig,omdat de superdistortion voor de brug er nog niet wat. Air norton erin, en hij ging er nooit meer uit (nja, ging in een andere gitaar, waar ie nu al anderhalf, nee, bijna 2 jaar zit).