PDA

View Full Version : Combo AMP full tube



Syndicate
23 december 2007, 17:24
Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker. Enkele aspecten die ik verwacht :
*Buizen
*40 watt tot 100 watt
Ik speel zo genre Punk revival (indie punk) tot hardcore en alles daartussen (Bv. Billy Talent, Iron Maiden, Sum41, Rise against, ...) dus is het de bedoeling dat er een vette distortion bijzit. Ik speel zelf nog maar 2jaar gitaar en heb niet veel ervaring met AMP's dus dacht ik hier wat meningen te vragen over de volgende AMP's :
- Marshall AVT
100 x : 660 €
50 x : 490 €
- Peavey valve king 212 : 485€
Of 112 :435€
- Randall RG 100 G3 : 500€
- Randall RG 50 TC : 580€
- Vox AD 100 VT : 550 €
- Marshall JCM 900 : 650€

Ik heb momenteel een Peavey Transtube studio pro 112 maar ik ben helemaal niet tevreden over de distortion die erin zit daarmee dat ik twijfel aan de peavet valve king. Heeft de marshall AVT en JCM trefelijke distortion ? En ik heb al veel goed gehoord over de kwaliteit van Randall en Vox waardoor dat ze in mijn lijstje staan.
Daarmee, ik reken op jullie ervaring en meningen over deze versterkers en welke raden jullie zeker aan ?
Suggesties zijn altijd welkom.

Bedankt !
Syn.

casper innosence
23 december 2007, 17:39
hey,

Ik zie in je rijtje zoiezo een aantal NIET buizen amps staan, zoals de Marshall AVT, de Randall RG 100 G3 en volgens mij ook die VOX ad100 VT.

zjanke
23 december 2007, 17:45
Je wil perse buizen en noemt vervolgens een aantal modellen op die alleen een buis in de voortrap hebben. De invloed daarvan op het geluid is anders dan dat je een volledige buizenbak hebt of een buizeneindtrap.

Waarom wil je buizen en waarom perse tussen 40 en 100 watt?

Heb je de VOX en Randall zelf gehoord of heb je erover gehoord? Je zult zelf moeten gaan testen en kijken wat voor jou het beste klinkt. Een JCM900 kan erg goed zijn voor jouw stijl, maar dan moet je wel even kijken naar de juiste uitvoering, er zitten nogal wat verschillen in en ook is de prijs die je noemt hoger dan het gemiddelde.

Syndicate
23 december 2007, 18:05
AVT is hybrid amp zeker ?
Wat is het verschil dan tussen volledige buizen en buizeneindtrap ?

Awel ja, ik ga een van deze dagen naar piens eens gaan kijken en testen.
Hmm enige suggesties van AMP's ? En ja ik ben niet tevreden van de amp dak nu heb, zonder buizen, en kheb al een paar mensen bezig gehoord die buizen hebben dusja.. En de watt ja, isda ni logisch da et daar moet tussen liggen ? 50watt is al meer dan genoeg eh maar het leek mij logisch 1 tussen de 40 en 100 te kiezen.

Danieldg
23 december 2007, 18:20
De valveking heeft een leuke distortion hoor, ik zou deze ook zeker testen.

Wat soundsamples:
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=785801

zjanke
23 december 2007, 18:23
AVT, Randal en Vox zijn hybride, Peavey en de JCM900 zijn full tube al is er wat discussie rond de laatste, deze haalt zijn oversturing niet (helemaal) uit de voorbuizen, maar gebruikt diodeclipping. Het is een technisch verhaal, maar waar het om gaat is dat het goed klinkt, dus ik zou gaan testen.
Mocht je gaan zoeken naar een JCM, zoek dan een SLX, die wordt toch wel gezien als de beste. Een Peavey kun je nieuw krijgen en is dus simpeler om ergens te testen en is ook nog wat goedkoper.

Syndicate
23 december 2007, 18:26
@ danieldg : Nice sound ! is da zuiver (zonder de EQ) de distortion van de peavey ?

@Zjanke : Thanks ik hou er zeker rekening mee !

Eko
23 december 2007, 18:46
Sindycate,
Een amp heeft een voorversterker en een eindversterker. Heel simpel. Je hebt transistor versterkers ( solid state) , hybrid met of een buizenvoorversterker of een buizen eindversterker , en je hebt volbuizen. Voor en eindversterker zijn dan met buizen.
Je hebt meestal buizen in de voorversterker om het vervormde gedeelte te regelen ( de distortion of drive). Vox heeft er zo een paar. De kosten van de voedingen maken een hoop versterkers duur en dus , als het niet per se nodig is , proberen ze een eindtrap van transistor te verkopen. Zeker op slaapkamerniveau is zo`n versterker goed genoeg.
Probeer trouwens gewoon eens een volbuizen Peavey Valveking uit. Mooi 2 x 12 inch speakers en zat ballen om mee op te treden. Ook nog in je prijsniveau.

Danieldg
23 december 2007, 18:54
@ danieldg : Nice sound ! is da zuiver (zonder de EQ) de distortion van de peavey ?
Ja, de distortion blijft bij alle soundsamples dezelfde, tenzij de gain boost = lead kanaal opstaat. Met de equalizer heb ik het geluid alleen maar verfijnd. (meer laag en hoog, en de mids nog verder teruggeschroefd)

Syndicate
23 december 2007, 18:56
Kort en krachtig uitgelegd ^^ Hartelijk bedank !

Syndicate
23 december 2007, 23:27
Om even door te gaan over die JCM 900 SLX, moet je die 2e hands kopen want die verkoopt marshall zeker niet meer ?