PDA

View Full Version : AAAH, Ben van m'n geloof aan t vallen!



Raffel
4 februari 2003, 09:34
Er speelt de hele tijd de volgende gedachte door mijn hoofd: 'EEj Raffel, als je die ESP KH-2 nu eens verkoopt en daar een mooie RG2120X voor bestelt in Japan, dan hou je geld over, kan je dan mooi een G-Major voor kopen, en je hebt NOG een gitaar met piezo, want je bent toch piezo verslaafd he?'

HELP!!!

Ibanez RuleZ
4 februari 2003, 11:37
als ik die KH zou verkopen (wat ik zeker zou doen :wink:), dan zou ik OF een J Custom kopen met neck through of een jackson. In ieder geval niets met piezo, daar heb je een acoustische gitaar voor. Maar als ik je een half jaar geleden verteld zou hebben dat je er over dacht je KH weg te doen, dan zou je me voor gek versleten hebben :grin:

Harrald

zZoRgO
4 februari 2003, 12:01
waarom zou je in japan bestellen?
is dat goedkoper dan?
hoe zit dat met die invoerkosten?

sash
4 februari 2003, 14:10
Ik zou die KH2 gewoon houden. Je krijgt er vast spijt van als je hem wegdoet. Wacht je gewoon nog een poosje met die G Major.

Raffel
4 februari 2003, 14:21
nou, in japan kost de RG2120x (de 6-snarige versie van wat ik nu heb, en die bevalt ZO ontZETTEND goed) rond de 800 euro, hier betaal je er ruim 1500 euro voor. En ik ga er vanuit dat ze mij de belasting en invoerrechten dan weer niet in rekening brengen. Die J-customs zijn ook leuk, maar ik hoef niet per se neck-thru te hebben. Bolt-on bevalt me goed. En de pickups kan ik later vervangen door dimarzio. Maar ik denk dat ik idd iig even wacht tot ik de powerball heb. Misschien denk ik er icm dat ding weer anders over...

Ibanez RuleZ
4 februari 2003, 14:49
de enige reden voor neck through is wat mij betreft de berijkbaarheid van de hogere frets, dan heb je geen last van die hoge heel.

Harrald

Bas
4 februari 2003, 16:43
Invoerrechten en belasting betaal je dus wel. Dat gaat als volgt te werk:

Je koopt dat ding voor 800.
Transport/verzekering is iets van 150 via UPS, = 950
Daar komt 3.5% invoer overheen, = 983.25
Daar komt 19% btw over heen, = 1170.07

Al met al komt er dus bijna 50% boven op..

Raffel
4 februari 2003, 16:50
nee hoor! :grin:

Bas
4 februari 2003, 16:56
Dude, echt wel :smile: Als je zooi gaat importeren van buiten de EU betaal je invoerrechten en BTW. Binnen de EU hoeft dat dus niet..

dus je kan beter een goedkope zoeken in Italie of Engeland ofzo.. (als het daar echt goedkoper is).

hugo
4 februari 2003, 17:51
In principe moet je aangeven als je producten buiten de EU hebt gekocht en moet dan vervolgens btw en douanerecht betalen, maarja of je dat ook gaat doen moet je zelf weten. Soms pikken ze wel eens een pakketje eruit en dan moet je het sowieso betalen maar meestal niet.

hugo
4 februari 2003, 17:54
Raffel,

Waar koop je ze in Japan, heb je een website?

gerrekat
4 februari 2003, 18:19
PAS op alles wat per DHL, FEDEX, UPS etc. verzonden wordt, wordt AUTOMATISCH aangegeven door die betreffende company zelf dat zijn ze namelijk verplicht!!!!!!!

Gitaren inclusief case zijn te groot om door de japanse post verzonden te worden (normale post wordt namelijk in principe niet aangegeven), vanwege MAAT RESTRICTIES!!!

de Douane gaat meeestal uit van de opgegeven waarde die op de verzendbon vermeld staat, daar kun je nogwel eens mee sjoemelen, MAAR PAS OP, er wordt veel gefraudeerd met gitaren, en de duoane is daarvan op de hoogte en heft ZGN produkt experts in diest die regelmatig dat soort pakktjes checken op WERKELIJKE WAARDE, en als ze echt kwaad willen kun je daar HEEL ERG mee in de problemen komen (belastingontduiking noemen ze dat!!!)

geloof me ik heb ervaring!

hugo
4 februari 2003, 19:40
een gitaar is inderdaad vrij groot om er doorheen te komen.

Ic3gl0vE
4 februari 2003, 20:39
ja maar dan nog
1170 euro uit japan tov 1500 in nederland
laat je 'm toch lekker overkomen?
je bent al met al nog steeds 1500-1170=330 euro goedkoper uit

Raffel
5 februari 2003, 10:16
@ bas: NEE HOOR!!! Ik had mijn RG2127x ingescheept voor rond de 700 euro. Daar betaal je hier dus mooi 1500 euro voor als ze hem in die tijd hier uberhaupt hadden gehad. Laat ze maar lekker controleren, ben ik nog goedkoper uit.

kijk eens op ishibashi-music.com of ishibashi.co.jp

wel voornamelijk ibanez daar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raffel op 2003-02-05 10:18 ]</font>