PDA

View Full Version : Getting ready...



Acap
23 december 2007, 14:33
hello,

zoals je al had kunne lezen op deze forum is dat ik een nieuw gitaar en amp heb, en binnekort aan lessen begin. ik wil me graag klaarstomen voor die lessen en niet met technieken etc maar met theorie.

ik heb me zelf al tabs leren lezen, was niet al te moeilijk. maar ik heb geen idee wat ik nog meer moet kennen :S noten, akkoorden(wtf is dat :P ) en dat is alles qua naam ken :P kunnen jullie mij dus vertellen wat ik allemaal aan theorie kan leren voor een goed bassis om gitaar te spelen?

klinkt allemaal heel vaag, hoop dat jullie het begrijpen.

Acap

ps: even offtopic maar , een gitaar ophangen aan zijn hals, kan dat schade aanrichten aan het gitaar? en is dat engiste manier om hem optehangen. ik heb namelijk een redelijk lege muur aan een kant van me kamer :P

gorgasm
23 december 2007, 15:22
je kan een gitaar zonder probs aan de muur hangen. Over je andere vraag, lees jeroens lessen eens door. Want voor mij word het nogal moeilijk om je uitleg over een akkoord te geven als je nix kent.
Best leer je alle noten/tonen op je gitaar, zo heb je iets meer inzicht van akkoorden en toonladders. Leer wat een majeur/groot akkoord is en mineur/klein. Start daar mss eens mee, ga dan naar de septiem akkoorden, tot aan de 13akkoorden.

(een akkoord is (meestal)een opeenstapeling van tertsen, sommige trappen kunnen verlaagd of verhoogd zijn, hangt af van wat je speelt. Speel je pop dan ga je veel zeemerige/zoete akkoorden tegenkomen, ik kan nog uren doorgaan, maar dr typt wel een ander iets beter dan wat ik typ :))

http://www.all-guitar-chords.com/guitar_scales.php?qqq=FULL&scch=C&scchnam=Major&get2=Get
hierop vindt je akkoorden, toonladders en progressies. Stof zat voorlopig voor jou.

Acap
23 december 2007, 15:34
dank je, ik ga is ff rond kijken,lezen en leren ofc :)