PDA

View Full Version : een oude boss distortion



Antonio48
23 december 2007, 13:33
Hallo iedereen die dit lezen wil.
Ik ben dus nieuw hier,en natuurlijk heb ik vragen.
Heeft er iemand ervaring met de stompbox van Boss de heavy metal HM 2.
Deze kreeg ik bij mijn gitaar die ik van mijn collega kreeg.
Krijg het geluid niet erg mooi vind ik.
Ik volg via internet een curcus electriche gitaar,en deze man heeft een vervormer plus een Distortion in een,moet zeggen dat dit geluid erg mooi blijft.een MX of zo iets je heb ook de blue box van dit merk,dus vast wel iemand die hem herkend.
Ik hoop op een leuke reactie.


Muzikale groet Antonio48

Wickerman
23 december 2007, 14:10
Er is een subforum dat over effecten handelt, stel je vraag daar eens.
a

robert-gitarist
23 december 2007, 14:16
Eh ik snap er niet veel van.
Wat is nou exact je vraag en wat wil je graag weten? Ik heb ervaring met de HM-2. Ding een rotschop geven en nooit meer na omkijken. Ik vind het 10 keer niks maar er zijn volksstammen die er wel een fatsoenlijk geluid uit krijgen voor hun ding.

MX=MXR. Blue box is een pedaal met vervorming (overdrive/distortion) met een octaaf na beneden om maar een beetje simpel te zeggen :roll:

hendrix2
23 december 2007, 16:48
Welk genre wil je gaan spelen? Dan kunnen we je misschien wat aanwijzingen geven voor een leuke distortion. Ik heb zelf ook geen al te beste ervaringen met die metalpedaaltjes van boss. Je krijgt er wel een degelijk geluid uit, maar het is lang zoeken en naar mijn mening blijft het geluid wat te zwaar.

robert-gitarist
23 december 2007, 19:02
nja als je dan toch een metal distortion zoekt van Boss dan raad ik je de nieuwe aan, de metalcore. Die is wel heel vet en klinkt al stukken beter als de heavy metal en de metalzone.

shredneck
23 december 2007, 21:13
Hallo iedereen die dit lezen wil.
Ik ben dus nieuw hier,en natuurlijk heb ik vragen.
Heeft er iemand ervaring met de stompbox van Boss de heavy metal HM 2.
Deze kreeg ik bij mijn gitaar die ik van mijn collega kreeg.
Krijg het geluid niet erg mooi vind ik.
Ik volg via internet een curcus electriche gitaar,en deze man heeft een vervormer plus een Distortion in een,moet zeggen dat dit geluid erg mooi blijft.een MX of zo iets je heb ook de blue box van dit merk,dus vast wel iemand die hem herkend.
Ik hoop op een leuke reactie.


Muzikale groet Antonio48

Je doelt op het merk MI Audio denk ik, of misschien ook niet omdat je een alles in 1 apparaat bedoelt? Even googlen dus. Koop een tweedehands POD van Line 6. Heb je ook alles in 1 en leer je een hoop van. Zitten best goede sounds in. De goedkopere variant is de V-amp van Behringer, die kun je beter nieuw kopen.

Succes

Antonio48
23 december 2007, 21:14
Bedankt voor de reactie s.
Ik ben nu bezig met rock,maar ik krijg ook nog de Santana muziek.
Moet zeggen dat ik dat heerlijke muziek vind.
Er zijn zoveel stompboxen,je ziet soms door de bomen het bos niet meer.
Trouwens leuke filmpjes man.
Groetjes Antonio48

Antonio48
23 december 2007, 21:44
Je doelt op het merk MI Audio denk ik, of misschien ook niet omdat je een alles in 1 apparaat bedoelt? Even googlen dus. Koop een tweedehands POD van Line 6. Heb je ook alles in 1 en leer je een hoop van. Zitten best goede sounds in. De goedkopere variant is de V-amp van Behringer, die kun je beter nieuw kopen.

Succes Hallo Shredneck.

Ik ben in het bezit van een Zoom A2.U1 bakje,deze is voor mijn steelstring gitaar.Vond het wel een erg leuk ding,en er zit een drum computer in,dus kan lekker spelen,zo speel je nooit alleen he :dance: Ik zag trouwens ook van Zoom bakjes maar die was voor de bas gitaar.
Pod heb ik wel van gezien,en ook dingen over gelezen.
Trouwens mijn versterker dat is een Vox DA15 zitten ook effecten aan boord zoals chrunch of hoe je dat ook schrijft hahhaha,pas nog een schakel kastje gekocht zodat je van clean naar een effect kan schakelen.
Maar op line 6 terug tekomen is die beter dan v amp?. ik hoor het wel van je.

groetjes Antonio48

Dirk_Hendrik
23 december 2007, 22:48
Beetje ongenuanceerd maar ik ga met Robert-gitarist mee in de mening om een HM2 een ongelofelijke rotschop te geven.; Een absoluut pokkeding waar ik weinig tot geen goede bewoordingen voor over heb.

shredneck
24 december 2007, 00:57
Hallo Shredneck.

Ik ben in het bezit van een Zoom A2.U1 bakje,deze is voor mijn steelstring gitaar.Vond het wel een erg leuk ding,en er zit een drum computer in,dus kan lekker spelen,zo speel je nooit alleen he :dance: Ik zag trouwens ook van Zoom bakjes maar die was voor de bas gitaar.
Pod heb ik wel van gezien,en ook dingen over gelezen.
Trouwens mijn versterker dat is een Vox DA15 zitten ook effecten aan boord zoals chrunch of hoe je dat ook schrijft hahhaha,pas nog een schakel kastje gekocht zodat je van clean naar een effect kan schakelen.
Maar op line 6 terug tekomen is die beter dan v amp?. ik hoor het wel van je.

groetjes Antonio48

Hey man. Volgens mij kun je het beste gewoon in je Vox inpluggen, daar zit alles al in! Als je nog wat extra vervorming wil is de beste investering een ts9 van ibanez. Dat is een leuke boost voor een leuk bedrag, krijg je wat meer vervorming zodat je makkelijk van rock naar metal achtige dingen kan. De rest gewoon uit de vox, daar een schakelkastje op en volgens mij heb je dan alle sounds die je nu nodig hebt.

Leuke tip: www.guitargeek.com

Site is niet actueel, maar staat wel vol informatie over het aansluiten van je spulletjes. Voor de rest, kom maar op met die vragen, daar zijn we voor hier!

WillemdaGuide
24 december 2007, 09:09
Ik heb ervaring met de HM-2. Ding een rotschop geven en nooit meer na omkijken.


met mijn bas klinkt die HM-2 best lekker

robert-gitarist
24 december 2007, 16:23
Je doelt op het merk MI Audio denk ik


Pssst, lees mijn eerste post eens goed door ;) Antwoord is al gegeven, hij bedoelt mxr want die hebben een blue box :D

Willem, zal best maar ik blijf het een kutpedaal vinden :D maar met de bas zal ie ongetwijfeld wel tof klinken. Lekker ronkend maar als stand alone distortion ofzo vind ik het waardeloos. Zowiezo distortion uit een pedaal vind ik niet geweldig maar als het toch moet dan zal ik persoonlijk naar andere merken kijken en Boss links laten liggen. (op de nieuwe metalcore na, die is wel erg tof!).

AntY
24 december 2007, 23:29
brute gitaar -> HM2 -> DS1 -> hi gain amp = sunlight studios zweeds death metal geluid

ik zou er idd geen rock mee spelen, vandaar dat ie heavy metal heet ;)

Antonio48
25 december 2007, 15:43
Hartelijke dank voor jullie lieve reactie s.
Ik weet dus dat ik er niks mee kan,dat ouwe ding,leuk voor in de kast.

Gr.Antonio48

Thom TK
25 december 2007, 16:07
Hartelijke dank voor jullie lieve reactie s.
Ik weet dus dat ik er niks mee kan,dat ouwe ding,leuk voor in de kast.

Gr.Antonio48

Misschien een antwoord waar je niet op zit te wachten, maar als je hem ruilt tegen een DS-1 heb je wél een leuk pedaal. Ook als stand-alone dist.

pol
25 december 2007, 18:44
idd, die boss heavy metal is redelijk extreem, en valt ook niet af te stellen voor een mooie crunch.

voor vettige extreme deathmetal wel te gek natuurlijk, zeker als je laag stemt.

Il_Falco
7 januari 2008, 10:18
ik gebruik mijn HM-2 als booster voor de high gain kanalen van m'n versterker.
er is idd niet veel beters uit te krijgen :satisfie: