PDA

View Full Version : POD XT- marshall 8080



HUESSEN
23 december 2007, 12:38
hallo, ik heb zojuist een pod xt aangeschaft (wat een mooi apparaat, had ik veel eerder moeten doen) maar krijg een slecht geluid via de effectloop van de versterker.Wie kan mij helpen met een eventuele instelling hiervoor?

Robin.ke
23 december 2007, 18:33
Je moet hem niet gebruiken via de effect loop, maar gitaar in de POD en dan naar de Return van je loop.
Welkom trouwens.

Rhulshof
23 december 2007, 21:20
dat is de mooiste manier van aansluiten inderdaad direct op de Return van de effect Loop.

je kan hem ook op de input aansluitn dan moet je je uitgang veranderen van direct naar Combo front of naar stack front.

dat doe je door 1 x op tuner drukken dan met de select knop draaien tot je in het menu komt " what are you connected to " dan kan je de instelling aanpassen met de effect tweak knop.

Veel succes met de POD XT denk er trouwens aan dat je eventueel de cab functie moet uitschakelen voor een beter geluid

Groeten Ronnie

HUESSEN
23 december 2007, 21:33
bedankt voor de goeie tips. Maar als ik aan de tweakknop draai kan ik de connecting niet wijzigen (er gebeurd niks). Heb wel het een en ander zitten updaten en toevoegen via internet. Ben daardoor de instellingen die erinzaten kwijt.Hiervoor kon ik wel met de tweakknop wijzigingen instellen. Moet ik de xt terugzetten naar fabrieksinstelling ofzo? zoja hoe doe ik dat?Heb ook een Ned.talig gebruiksaanwijzing gedownload maar kan het er niet in vinden.

Rhulshof
24 december 2007, 09:45
Het zou kunnen dat je de hoofdtelefoon aansluiting in gebruik hebt dan kan je inderdaad geen andere keuze maken dan "direct"
Als dat niet zo is kan het zijn dat je de fabrieks instellingen moet resetten dat kan je doen door middel van de POD aansluiten op de PC.

Dan monkey opstarten en firmware update draaien dan vraagt hij of je alles wil resetten dat antwoorden met YES. dan wachten en klaar.

Ik weet niet wat je hebt gedaan met de POD maar dit hoef je eigenlijk nooit te doen alleen als er nieuwe firmware is of dat de update niet goed is verlopen.

Groet Ronnie

HUESSEN
24 december 2007, 10:55
met het verwijderen van de hoofdtelefoon is het probleem idd opgelost.heb wel wat voorgeprogrameerde instellingen erin gezet maar kan met AMP models en EFFECTS niets meer afzonderljik selecteren of moet ik daarvoor terug naar fabrieks instellingen dmv resetten?heb de POD nu 2 dagen er valt dus een hele boel te leren en ontdekken maar hoop dmv vragen hier eerder achter te komen

Rhulshof
24 december 2007, 11:16
hoe bedoel je dit ?

Kan met AMP models en EFFECTS niets meer afzonderljik selecteren.

gr.R

HUESSEN
24 december 2007, 13:06
voordat ik het en en ander via line 6 monkey had geupdate kon ik verschillende amp models en afzonderlijke effecten selecteren met de betreffende knoppen.als ik een gedownloade instelling met de selectknop selecteer en aan de amp knop draai staat er "amp d:no amp". kon dus voor de wijziging kiezen met deze knop ;amp 1t/m 32 ofzo

Rhulshof
24 december 2007, 13:19
Ik denk dat je update niet goed is verlopen.

even opnieuw doen dan hoor ik het wel weer :)

HUESSEN
24 december 2007, 13:37
heb het opnieuw geupdate flash memory 3.01 , maar er niks gewijzigd heb dus nog steeds geen keuze in amp models

HUESSEN
24 december 2007, 13:43
als ik via giutarport werk kan ik via de amps model keuze op het scherm van de pc wel veranderen van amp en geeft dat ook weer op de pod xt

Rhulshof
24 december 2007, 13:49
kan jij via de edit knop wel amps veranderen ? per stuk

Welke firmware versie stond op je POD als die van jou net nieuw is lijkt mij dat de nieuwste versie al op je POD stond.

Volgens mij kan je ook oudere versies van de firmware via de site op je POD zetten probeer dat anders eens of kijk bij LINE 6 even op de site bij vaq daar mailen met LINE 6 gaat ook wel aardig ik heb tot nu toe twee keer een vraag gehad naar hun en binnen 24 uur had ik mail terug.

gr.R

HUESSEN
24 december 2007, 14:08
als ik via guitarport een amp wijzig en deze dat ook op de pod weergeeft ,druk ik op de edit knop dan zegt deze "amp d: no amp". heb deze pod 2e hands gekocht en deze functie heeft wel gewerkt.

HUESSEN
24 december 2007, 14:29
gelukt!!! ben met de updates terug gegaan naar versie 2.01 , kan nu weer vanalles selecteren en heb 64 presets en 64 blanco user presets.kan hem dan zeker niet hoger updaten?

Rhulshof
24 december 2007, 14:38
Beter dan werkt dat ook weer kan je weer aan het spelen aan
misschien kan je op de site lezen wat er anders was tussen de updates.

Het kan geen kwaad dat je de update niet hebt maar goed die komt niet voor niets dus even lezen wat het verschil is en anders contact opnemen met LINE6.

Gr.R