PDA

View Full Version : Nog een akoestische kerstgroet



Harald
23 december 2007, 12:05
Prettige feestdagen allemaal!

http://nl.youtube.com/watch?v=sJG4eRR10bA

Link naar tab staat in het commentaar

Tho
23 december 2007, 14:10
wat gááf! Enorm goed gespeeld ook. Jij ook een fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar :)

Boom-chick-Franky
23 december 2007, 15:41
Te Gek Harald! :dance:

Mooi gespeeld en leuk arrangement!

Nog geen little Martin aangeschaft voor de You-tube opname`s ??

Ook fijne feestdagen toegewenst voor iedereen! :cheerup:

Frank

hendrix2
23 december 2007, 16:44
Wederom mooi Harald! Je geeft heel wat gevoel mee aan het nummer.

Picker
23 december 2007, 18:04
Een echte, duidelijk herkenbare, Koll-versie Harald! Mooi gespeeld. En volgens mij heb jij zelfs nog een ECHTE kerstboom! Van hout en zo gemaakt, die lekker ruikt. Ook net een gitaar dus eigenlijk... ;)

Fijne feestdagen!

Harald
23 december 2007, 18:06
Bedankt!

@Boomchickfranky: Gezien de manier waarop ik die filmpjes maak en bewerk (noodgedwongen met mijn fotocamera zolang deze pc nog niet genoeg irritatie oplevert om vervangen te worden (met videocamera wil mijn pc niet echt, barst van dropouts bij het overzetten. Dermate erg, dat ik me rot erger aan de timing die je dan overhoudt...)) maakt de gitaar waar ik mee opneem eigenlijk heel weinig uit. En een Martin is ook vooral een stuk jeugdsentiment dan, ken dat dan van mensen als Sacksioni, Steve Howe, en Rory Gallagher, van toen ik begon te spelen. Eerste wat er bij komt is waarschijnlijk eerder een resonator. Dat geeft me echt weer een heel andere sound om mee te spelen.

@Picker, yes, een echte vintage kerstboom van hout :) Maar je kent onze kamer, dat worden wel hele kleine gitaartjes die je van die stam kunt maken... En zoals je ziet heb ik nu ook een speciaal aangepaste gitaarkruk van de Ikkeja. Dat zit een stuk fijner, die kinderhoogte. Moet alleen nog eens zo'n zwarte bekleding maken, maar in mijn kamer staat de houtkleur wel mooi. Goed idee.

Tho
23 december 2007, 18:24
Een echte, duidelijk herkenbare, Koll-versie Harald! Mooi gespeeld. En volgens mij heb jij zelfs nog een ECHTE kerstboom! Van hout en zo gemaakt, die lekker ruikt. Ook net een gitaar dus eigenlijk... ;)

Fijne feestdagen!

en maak jij er ook weer een dit jaar? Die van vorig jaar heb ik echt vaak bekeken/geluisterd ;)

Harald
23 december 2007, 18:27
Tho, even in de achteruitkijkspiegel van het forum kijken:
http://gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=101780

@Picker, Trouwens, betreffende Koll versie... Heb dit arrangement een jaar of 2 geleden vlak voor Kerst gemaakt, en ging ergens in de daaropvolgende januari naar een concert van Tommy Emmanuel in Dortmund, waar hij ook nog even Silent Night speelde... toen heb ik besloten maar even naar wat andere mensen te gaan luisteren. Had hem het nooit horen spelen toen ik mijn arrangement maakte, maar Tommy's versie leek er wel verdacht veel op... Zal zo'n 80 tot 90% hetzelfde zijn geweest. Maar goed, dat verschijnsel ken jij ook!
http://smile.smilies.nl/672.gif

3chordman
24 december 2007, 11:55
Mooi arrangement en prima gespeeld Harald! En tof van je om de tab erbij te geven!

Prettige feestdagen!

Groet,
3chordman

*AcousticGuitarMan*
24 december 2007, 12:23
Ik Vindt het erg mooi!!!!!!!!!!! :)

peter_heijnen
24 december 2007, 12:31
Mooi Harald!

Blend
24 december 2007, 13:49
gaaf man! goed gespeeld!

Harald
24 december 2007, 18:29
Bedankt!

Hans, je mag het gebruiken wanneer je wilt ;) Heb dit nummer zelfs wel eens 's zomers buiten gespeeld bij een openluchtconcert... Wel leuk om dan naar de voorbijrijdende auto's te kijken :D Bleek toen iemand in het publiek te zitten die in Australie gewoond had (Nee, niet Tommy), vertelde me dat ze daar rond die tijd vaak kerstavonden gingen vieren omdat er dan wel sneeuw lag, in tegenstelling tot December. Hoe dan ook, vind dit een van de weinige kerstliederen die kerst niet nodig hebben om leuk te zijn. Is eigenlijk best wel een mooi stuk, als je de overtollige poedersneeuw en zoetjes die blijkbaar bij kerstmuziek hoort weglaat. En een echte classic, ergens uit de 16e eeuw als ik me niet vergis.