PDA

View Full Version : Speelt een Ibanez GRG170DX makkelijker dan een les Paul ??



Student
23 december 2007, 01:13
Ik lees erg vaak dat een Ibanez GRG170Dx erg makkelijk speelt en dat de hals erg snel is.

Betekent dat dat dit een ideaale lesgitaar is?
Ik heb zelf een les paul custom copie.

Zou de Ibanez makkelijker spelen ??
Ik heb zelf namelijk flink problemen met Barre akkoorden.

iwamoto
23 december 2007, 02:10
hangt af van je handjes he, ik speel persoonlijk het liefste op een ibanez omdat de hals vrij vlak is, maar er zijn ook mensen die toch liever op de les paul hals spelen, hier geld maar een bekend gitaarnet advies

hey voorhuidindiaan, ga gewoon testen in de winkel

Acap
23 december 2007, 02:13
hangt af van je handjes he, ik speel persoonlijk het liefste op een ibanez omdat de hals vrij vlak is, maar er zijn ook mensen die toch liever op de les paul hals spelen, hier geld maar een bekend gitaarnet advies

hey voorhuidindiaan, ga gewoon testen in de winkel


en wat als deze persoon geen gitaar kan spelen !?? :P

iwamoto
23 december 2007, 02:17
dan zou ie geen dingen posten als

Ik oefen nu vaak zonder versterking of ik hang hem rechtstreeks aan me pc.
Voor het oefenen van toonladders, het soepel en sterk maken van me linkerhand en coordinatie heb je natuurlijk niet veel geluid nodig.


vervelende wijsneus!

Student
23 december 2007, 02:58
Ik oefen wel veel, maar gitaar spelen zou ik het nog niet noemen :)

Ik heb echt veel problemen met barre akkoorden en soepel toonladders spelen.
Maar ja ... ik lees dat van bijna iedere beginnende gitaar speler dus ik ga maar gewoon door. Gaat het vanzelf wel lukken. (hoop ik :))

Dus vroeg ik me af of er een soort universeel makkelijk spelende gitaar was.
Maar dat is dus een kwestie van naar de winkel en proberen ??

vulvasonic
23 december 2007, 05:45
Dus vroeg ik me af of er een soort universeel makkelijk spelende gitaar was.
Maar dat is dus een kwestie van naar de winkel en proberen ??

Eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit. Pas als je het gitaarspelen een beetje onder de knie begint te krijgen, kan er een gevoel ontstaan voor wat jij prettig vindt aan de vorm van de hals, de mensuur, het soort frets, de dikte van de snaren en de afstelling (hoogte van de snaren t.o.v. de hals).
Sommige gitaristen zijn daar heel precies in, anderen (zoals ikzelf) vinden het juist prettig om gitaren te hebben met een geheel andere 'feel'. Dit geldt uiteraard alleen als er sprake is van 'meerdere gitaren hebben'.

In het algemeen is het wel zo dat beginnende gitaristen baat hebben bij een gitaar met wat lichtere snaren en uiteraard moet de gitaar goed zijn afgesteld. Lichtere snaren zitten standaard op vrijwel iedere nieuwe gitaar die je in een muziekzaak ziet staan. En voor wat betreft de afstelling; 9 van de 10 muziekzaken zien het als een gratis service om voor jou de zojuist aangeschafte gitaar goed af te stellen, maar je moet er wel even om vragen!

Het type gitaar is in dit stadium niet van belang. Iedere hals zal een kwestie van wennen zijn. :)

Veel plezier en succes!

Student
23 december 2007, 12:58
Oke duidelijk !!!

Weer een beginnersvraag beantwoord :)

THX !!