PDA

View Full Version : Keuze beginnersversterker



Den Joe
23 december 2007, 00:36
Hoi ;)

Ik heb nu zo'n 300€ om uit te geven aan een nieuwe versterker maar ik weet niet goed welke te nemen.
Ik kom van een Ibanez Toneblaster 15W die nogal microfonisch is. :sssh:
Het zal eigenlijk enkel voor thuisgebruik zijn.

Ik heb m'n zinnen op deze gezet :
-Vox AD30VT
Of kan ik beter de XL versie nemen?Deze heeft nl. een 12" speaker, maar dan zit ik natuurlijk wel met die metal sounds. :p
Weet iemand of het veel verschil maakt 10 of 12"?

-Laney LC15
Hiermee heb ik een lampenversterkertje en het geluid vind ik erg warm , iets wat ik zoek.
Maar ik heb het gevoel dat ik met de Vox meer mogelijkheden heb?

Wat denken jullie?Een transistorbak of toch maar een lampenversterker in huis nemen?

Groetjes

allochthomas
23 december 2007, 01:11
tja de roland cubes zijn natuurlijk heel erg goed, erg veel mogelijkheden, mocht je een buizenbak willen dan kan je misschien effe doorsparen voor een peavey valveking die gaan wel nieuw voor rond de 450 euro's, echt prima versterker voor je geld.

maar het beste advies is toch om naar je locale muziek winkel te gaan en eens wat versterkers te gaan testen.

Rhulshof
24 december 2007, 13:17
Verschil tussen 10" en 12" is dat de beweging snelheid van de speaker.

De 12" is langzamer en dus ook voller qua sound meer lage tonen de 10" is sneller dus meestal ook iets scheller qua klank.

Gitaar speakers zijn over het algemeen richting gebonden dus recht voor uit gaat die hard en hoe meer je draait zonder de afstand werkelijk te veranderen word het zachter.

Dit effect is bij 10" meer aanwezig dan bij de 12".

In combinatie van 2x 10" of 12" of 4x komt er ook nog een stukje andere theorie bij kijken namelijk het fase draaien maar goed dat was niet je vraag ;)

Rormo
24 december 2007, 14:02
Die VOX AD serie is zeker mooi. Roland Cube vind ik persoonlijk iets beter.

Zoals gezegd kun je ook iets doorsparen en voor 450 euro een Peavey Valveking kopen. Dan heb je een echte buizenamp. Dat is nog wel een heel stuk beter dan zo'n Roland Cube of Vox.

Den Joe
9 januari 2008, 13:39
Ik heb bij een vriend van me op zijn Vox Valvetronix 30w gespeeld en ik vond het best aardig klinken.

Nu kan ik ook nog een gebruikte Vox Cambridge 15W scoren..
Wat denken jullie dat best is?
De Valvetronix of de Cambridge?
En kun je daar ook een pedaaltje voorhangen? :)



Greetz! :hippie:

zeppo
9 januari 2008, 14:31
Mij lijkt de nieuwe Peavey Windsor Studio wel wat:

http://www.chitarrablog.it/wp-content/uploads/2007/09/peavey_windsor1.jpg

Met ingebouwde powersoak:

http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0010497-000_2_images400.jpg

Bij onze vrienden over de grens maar 299 Euri.