PDA

View Full Version : 1 kanaals buizen top



JvD.
22 december 2007, 22:51
ik ben opzoek naar allemaal 1 kanaals buize topjes, en ik zie door de bomen het bos niet meer. weet iemand een review site, of gewoon een lijst een overzicht van amps. kijk de marshalls die kennen we nu wel, maar dan duikt er opeens weer riviera op enzo. ik wil eigenlijk gewoon een lijstje maken en die af gaan en ontzettend veel amps testen.

anyone?

AART
22 december 2007, 23:23
Mesa Subway series(subway blues, rocket .44)
Mesa Mark I
Mesa Dual Rectifier Blue Angel
Mesa Haertbreaker
Mesa D180

Soldano Avenger
Soldano Lucky 13
Soldano Hot Rod 50(+/XL)

Bogner?

Etc etc, dat wordt echt lang hoor.....

Wat voor stijl wil je ermee spelen, welke sound zoek je?


Een lijst van alle 1 kanaals buizenbakken opstellen is zogoed als onmogelijk en zal daarom ook niet zo online staan.

casper innosence
22 december 2007, 23:30
Enkele uitvoeringen van de JCM 800.
VHT Deliverance

Zelf speel ik op een 1kanaals Soldano Avenger, over een Oranga kast, gaat niet meer weg!!

Maar inderdaad wat voor stijl speel je?

AART
22 december 2007, 23:37
Zelf speel ik op een 1kanaals Soldano Avenger, over een Oranga kast, gaat niet meer weg!!



Gevaarlijke uitspraak...

:seriousf:

JvD.
22 december 2007, 23:39
Ja, dat is een beetje het probleem. Ik speel ambient/shoegaze/pos-rock um..
anyway, ik ben opzoek naar een sprankelende clean. Ik speel over een ashdown bass versterker met 15" omdat die op hoog volume nog steeds mooi clean geeft.
Momenteel dus transistor en haal mijn scheur uit de pedaaltjes. mijn 15" speaker compenseert daardoor ook de grind en schelheid die ik altijd lelijk vind aan distortion.

ik wil gewoon een mooi clean basis gelui dat met een pedaaltje transformeert in van die echte Amerikaanse metal; veel low.

ik ben ontzettend te spreken over mijn sound, ik vind het echt genieten om te spelen. maar als je dan ergens anders over een buizen amp speelt en je komt thuis. dan mis je toch iets.
ik kan ontzettend slecht tegen het grinderige geluid dat distortion met zich mee brengt daarom denk ik dat ik die top toch weer door een 15" speaker loods. ik heb al een cab op 't oog.

casper innosence
23 december 2007, 01:23
Gevaarlijke uitspraak...

:seriousf:
valt mee.. denk dat ik eerder de soldano zou laten modden dan dat ie dr uit gaat..en tja de orange.. die is gewoon zoo gaaf, en zo'n mooie heldere/strakke combi met de Soldano...