PDA

View Full Version : vragen over mengpaneel



x19
22 december 2007, 21:15
hallo!
ik weet niet veel van mengpanelen maar ik wil me hier wel eens in gaan verdiepen.
ik zou een mengpaneel willen kopen.
het moeten aangesloten kunnen worden aan de pc want ik zou het willen gebruiken om een aantal liedjes op te nemen. liefst met heel goeie kwaliteit natuurlijk...
Dit mengpaneel heb ik op het oog, zou het hiermee lukken?
kool sound zs16-4 pro (http://users.telenet.be/outdoor-trend-shop/Mengpaneel_ZS_16-4_PRO.jpg)
als ik hier boxen aan aansluit en een micro, kan ik deze dan gebruiken als zanginstallatie voor tijdens de repetitie? of heb je daar meer voor nodig.
is een kleiner met minder kanalen mss voldoende?
enja, kunnen de kenners wat voor en nadelen geven over dit mengpaneel.
want ja, mss is kool sound de grootste rommel dat er is , ik ben volledig een leek :sssh:
danku!

harrie-beton
22 december 2007, 22:44
het moeten aangesloten kunnen worden aan de pc want ik zou het willen gebruiken om een aantal liedjes op te nemen. liefst met heel goeie kwaliteit natuurlijk...

ja dat kan. Verwacht geen studio kwaliteit


Dit mengpaneel heb ik op het oog, zou het hiermee lukken?


ja maar je kunt goedkoper en kleiner hoor.


als ik hier boxen aan aansluit en een micro, kan ik deze dan gebruiken als zanginstallatie voor tijdens de repetitie? of heb je daar meer voor nodig.
is een kleiner met minder kanalen mss voldoende?


Het moeten wel actieve boxen zijn of boxen met een versterker.
Als er 1 zanger is kun je meer veel kleiner mengtafeltje uit de voeten. Bijvoorbeelde de Xenix 502 van Behringer is 50 euro en erg geschikt.


enja, kunnen de kenners wat voor en nadelen geven over dit mengpaneel.
want ja, mss is kool sound de grootste rommel dat er is , ik ben volledig een


Het lijkt me een replica van behringer - ze zijn duurder dan behringer. Ik heb er nog nooit van gehoord. Het lijkt uit België te komen.

Ik zou niet zonder hem te horen zo veel geld uitgeven.

x19