PDA

View Full Version : Help!! Koch Multitone 2, Engl, of ??? buizenbak



Willie McRoy
22 december 2007, 19:14
Hoi,

Ik wil een nieuwe buizenbak gaan kopen.

Speel nu met een PRS Custom24 over Fender The Twin "red knob".
Ik speel in een coverband met een hoog Arrow classic rock gehalte, ook soul en blues maar niet het echte heavy werk.
Om een "derde" kanaal te creeëren speel ik veel met een TS9 over mijn cleane kanaal. Verder gebruik ik alleen nog een TC Electronics Chorus/Flanger en een WahWah.

Hoewel ik weet dat een versterker kopen puur persoonlijk is wil ik graag extra ondersteuning voordat ik mijn beslissing neem.

Persoonlijk wil ik gaan voor de Koch Multitone II 50W i.v.m. veelzijdigheid en 3 kanalen.
Echter ik sjouw al 13 jaar met die zware Twin en wil eigenlijk iets lichters dan valt de MT af want die weegt nog zwaarder.

Graag jullie mening over:
Engl Screamer
Vox AC30
Mesa F50
?????? andere alternatieve combo's icm mijn gear

Bernd Veenema
22 december 2007, 19:41
De AC30 met 2 speakers is ook erg zwaar, net als de multitone. Dus als je lichter wilt, vallen die 2 al af. Als je voor de multitone wilt gaan zou ik hem een aantal keren testen. Ik vond hem de eerste keer toen ik hem testte erg goed, terwijl hij me de tweede keer erg tegenviel. Weet niet precies wat het is, maar test hem dus goed.

Rormo
22 december 2007, 19:43
Engl en Mesa zijn veel moderner qua geluid. Dat is absoluut geen Arrow classic rock muziek. Ik speel die muziek ook en vind dan Marshall toch echt het beste. Ik speel over een Marshall DSL, maar ik heb hele goede verhalen gehoord over de Marshall JVM. Die is nog veelzijdiger dan de Multitone. Vox AC30 moet ook wel wat zijn voor je.

boss
22 december 2007, 19:52
Ik speel zelf in een pop-rock coverband. En de Multitone II is daarbij een prima versterker.
Maar zoals je wellicht al wel vaker hebt gelezen is het geluid van een Koch een persoonlijke keuze. De één vindt het prachtig, de ander heeft er niets mee.
Het enige wat daarbij helpt is zelf uittesten.
Mijn ervaring: het cleane kanaal is erg goed voor pop, funk etc..
Het crunch kanaal is mijn favoriet, geweldig geluid, veelzijdig.
Het lead kanaal vindt ik zelf het minste, heeft een ander karakter dan de andere twee. Meer moderne klanken, terwijl clean en crunch veel meer vintage klinken.
In combinatie met pedaaltjes is het echter een geweldige versterker voor een coverband, je kan er zo wat alles mee doen.
Maar het gewicht.... Nee, licht is die versterker zeer zeker niet!

lampz
23 december 2007, 00:21
Overweeg de keuze van een top + 2x12 kast eens... Scheelt heel erg met sjouwen omdat het in delen makkelijker gaat! Een goed tilbare 2x12-combo is namelijk bijna onmogelijk te vinden...

Willie McRoy
23 december 2007, 12:03
Heeft één van jullie ervaring met de Studiotone.

Lees hierover toch veel goeie recencies, daarnaast treden wij op in niet al te grote café's en zaaltjes.

JohnLord
23 december 2007, 12:50
De Studiotone heb ik getest en het is een prima allround versterker met erg goed geluid. Misschien iets te krap vermogen voor optredens. Wel duur voor een 20watter, nieuw 890 euro. Tweedehands nauwelijks te vinden. Een Twintone I is volgens mij een goed alternatief, kost tweedehands plm. 700-750 euro. vermogen 50 (full tube, dus meer dan genoeg) watt en een bruikbare powersoak om thuis op 25 watt te spelen. Gescheiden toonregeling. Het gewicht valt alleszins mee.

Kochs hebben vind ik alleen het nadeel dat het bedieningspaneel er uit ziet als het broodrooster van mijn oma! Maar goed, de looks doen er niet zo toe.

ErikE
23 december 2007, 13:59
De Twintone head is inderdaad een aanrader, weegt bijna niks, mooie clean, en als je de gain van ch. 2 op de helft zet en mid en presence wat verder open heb je een lekkere aanslaggevoelige classic rock sound. Met een tubescreamer ervoor kun je dan van clean een lichte crunch maken en tegelijk van ch. 2 lead... Ik doe mijne weg omdat ik zonodig 3 volledig gescheiden kanalen wilde, maar moet je bekennen dat ik elke keer als ik m'n Mesa optil flink loop te vloeken! :(

Mr.Bluesbreaker
23 december 2007, 15:37
Hoi Willie,

bekend "euvel" met de redknob twin, niet makkelijk om bruikbaar OD geluid uit te halen, ook niet met boostpedalen.
Gewicht: zoals inderdaad wordt gezegd, neem geen 2*12 buizencombo.
Losse top en 2*12 is nog goed te doen, of 2 losse 1*12 kasten.

Met een multitone 50 top haalde ik al best leuke resultaten in het gebied dat je noemt, helemaal op een set G12H30 speakers. Met V30 types werd het wel erg modern voor "arrow-rock". (mooie term trouwens, houden we erin)

Engl Screamer zou ik niet doen. Ik doe hem zelf weg op het moment, dus voila een anti spamtip. Gewoon niet echt gemaakt om dat opbreekniveau lekker te laten klinken. Erg lang heel clean, erg veel scheur maar het tussengebied wil niet mooi naar mijn mening.

Studiotone heb ik alleen in combovorm uitgetest. Het lijkt me een goeie amp voor je stijl op een closed back 2*12, maar met z'n eigen 1*12 mist ik heel veel body en druk. Probeer eens een top ervan uit met een losse cab.

Verder denk ik aan de nieuwe AC30 CC serie, hoewel de lichtste ook al tegen de 30 kilo aanzit, zelfs als als combo met 1 speaker. In head lijkt me het tof, alleen die kanalen kan je geloof ik niet met de voet schakelen, bummer voor live. Is ook niet zo enorme zeikerd met overdrive pedalen als de redknob twin, dat heeft ie net wel nodig.

Edit: tip van de kok: de nieuwe Laney Lionheart 20 watter en de Fender Supersonic. (laatste wel wat prijzig) Beste nieuwe amps op de markt die ik heb getest de laatste tijd naar mijn idee.

Willie McRoy
23 december 2007, 18:49
Tjee,
Zie door de bomen het bos niet meer. Alhoewel....

Mijn gedachte na een dag surfen door het forum en na het lezen van de reacties:
Het wordt
of Koch ben nog niet uit over top of combo en dan,
Twintone of Multitone evt. + Koch 2x12 TS212HC

of Marshall JVM100 2x12 combo of top + Koch 2x12 TS212HC of andere 2x12 voor ongeveer dezelfde prijs.

Budget ligt rond de 1800 euri daarom nog twijfel voor combo of top.

Wat is jullie idee???

En ja ik ga deze week is naar Feedback voor te proberen.

Baker
23 december 2007, 19:47
heb de multitone combo gehad. Heb nu een JVM
zijn toch wel twee totaal verschillende amps hoor.....
Hoewel ze beide wel erg veelzijdig zijn.

En oh ja, een marshall op koch speakers vind ik niet echt fijn klinken.
die koch cabs werken prima op koch amps, maar voor marshall werkt het niet.
(mijn mening dan he)

Willie McRoy
25 december 2007, 15:52
Waarom zo weinig reacties? Moet ik mezelf Vera of Anouk noemen??

Graag "feedback"

Jimwoud
25 december 2007, 16:20
Waarom zo weinig reacties? Moet ik mezelf Vera of Anouk noemen??

Graag "feedback"
Willemien is ook wel leuk

Willie McRoy
26 december 2007, 12:10
ok dan
ik ga de MTII en de JVM testen.

Weet iemand of die boxen 8 of 16 ohm zijn.
Ik heb nl. nog een 16 ohm loadbox van Koch die ik wil gebruiken.

Jimwoud
26 december 2007, 12:42
ok dan
ik ga de MTII en de JVM testen.

Weet iemand of die boxen 8 of 16 ohm zijn.
Ik heb nl. nog een 16 ohm loadbox van Koch die ik wil gebruiken.
Geintje moet kunnen baas.

Maar heb je het nu over de combo of de top. Als het om de top gaat die kunnen beide waarschijnlijk op 4-8-16 ohm draaien, dus dan hangt het er vanaf wat voor cabinet je eraan hangt. dan zou je dus naar een 16 ohm cabinet moeten kijken.

ben vanhoof
26 december 2007, 12:58
16 ohm 2x12 speakercabinet ga je niet makkelijk vinden, omdat de meeste speakers in standaard cabinets 16 ohm zijn (2 speakers in serie : 32 ohm of in parallel : 8 ohm) tenzij je een cabinet vindt met 8 ohm speakers. Of je speelt maar over 1 vd 2 speakers.

arjanb01
26 december 2007, 13:27
Ik hoorde hier ook al studiotone (top/combo) plus 2x12 speakerkast voorbijkomen. Prima met een closed back speakerkast. Veel druk en lekkere geluiden ook clean nooit modderig.
Ook het testen waard dacht ik zo.

Baker
27 december 2007, 09:34
studiotone is een prima ding.
Maar komt qua veelzijdigheid niet in de buurt van de MTII of JVM.....

Baker
27 december 2007, 09:40
en qua sound komt zo'n studiotje al helemáál niet in de buurt van een JVM :D
Maar dat is -uiteraard- een kwestie van smaak.

arjanb01
27 december 2007, 09:45
Dat weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat ik ooit een Powertone ga kopen :D
Eerst maar es een nieuwe auto !

Willie McRoy
29 december 2007, 17:36
Bedankt voor de ondersteuning muziekvrienden.

Het wordt een Multitone II 50 watt top met een Koch 2x12 horizontaal cabinet.

Nog even wachten tot half januari en dan yessssssssssssss let's play.

Baker
29 december 2007, 17:54
hoezo??
Heb je em besteld?

Zo ja: feli feli feli!

Vertel ook ff hoe je tot je keuze bent gekomen.
(ben ik erg benieuwd naar als oud multitone bezitter)

Willie McRoy
12 januari 2008, 17:39
Jippie ik heb mijn Koch Multitone en 2x12 cabinetje binnen.

Ik heb voor deze combinatie gekozen om de veelzijdigheid icm mijn PRS Custum 24.

Great sound. :) :) :)

Lexvandoef
12 januari 2008, 18:06
Cool, gefeliciteerd!

JohnLord
12 januari 2008, 20:26
Koch rules!!

























ENGL trouwens ook.