PDA

View Full Version : Boss Tu-2



Highway49
22 december 2007, 11:38
Hallo,

ik hebs sinds bijna 2 weken de BOSS TU-2 chromatic tuner in pedaalvorm. Ik heb m slechts enkele keren gebruikt, maar die 9V batterij is nu al leeg...Zolang je 'm wanneer je niet speelt niet ingetrapt hebt staan maar wel ingeplugged hebt zou ie toch geen batterijen moeten verbruiken?

Heeft iemand ervaring met dit pedaal? En is het écht noodzakelijk om een BOSS-adapter te gebruiken? Dat zei die verkoper, dat er alléén een BOSS adapter op kan. Fijn is dat want hij zei ook dat hij alleen batterijen verbruikt wanneer je daadwerkelijk aan het stemmen bent...

Iemand kennis hiervan?

Danieldg
22 december 2007, 11:39
Van zodra er een kabel in je pedaal is ingeplugd verbruikt hij batterij.

Nielsje
22 december 2007, 11:49
Als je batterijen gebruikt: Altijd je snoer uit de input halen als je niet speelt, anders gaat ie inderdaad leeg.

Adapter: Grote kul dat je er alleen boss adapter op kan zetten. Bij welke winkel was dat? Er zijn tig adapters die er op kunnen, de beste voor het geld is ongetwijfeld de One Spot van Visual Sound, deze is goedkoper dan de boss en levert veeel meer stroom (zodat je ook veel meer pedalen hiermee kan voeden). Gebruik anders even de zoekfunctie, is genoeg over te vinden.
Als je een adapter gebruikt, let altijd even op de polariteit.

Dastard
22 december 2007, 12:51
Gelul inderdaad dat er alleen een PSA op kan...die krengen zijn 25 euro en dat voor 200mA, terwijl je voor 5 euro meer een andere Boss adaptor hebt van 1A
Maar je kan ook gewoon een Ibanez AC-109 er op gooien, die zijn 15 euro.
Welke muziek winkel was dat die dat zei ? Want dan moet ik toch eens met Roland praten hierover ;-)

Lexvandoef
22 december 2007, 14:01
Gelul inderdaad dat er alleen een PSA op kan...die krengen zijn 25 euro en dat voor 200mA, terwijl je voor 5 euro meer een andere Boss adaptor hebt van 1A

en voor 3 euro minder heb je een visual sound onespot die 1,6A er uit perst :cheerup: