PDA

View Full Version : ART MPA Gold 'review'



The Lo Lands
22 december 2007, 10:41
Alweer een tijdje terug had ik een vraag mbt de aanschaf van een goede mic/line (buizen)preamp en in het bijzonder de ART MPA Gold. Dit resulteerde helaas in weinig goede tips en heb dus besloten nav reviews op andere forums e.d. toch voor de ART MPA GOLD te gaan.

http://www.electroharmonix.co.jp/art/img/mpag.jpg

Één van de opmerkingen hier was dat buizen en transistors weinig verschil maken. Misschien niet maar een groot voordeel is dat ik de goedkope buizen in de ART uit China direct heb vervangen voor betere en warmer klinkende buizen zoals gebruikt in de high end preamps. Ik heb dit eerst vergeleken en inderdaad wat een verschil in klank en kleuring. Dit vind ik persoonlijk een groot voordeel. Verder is de ART zeer veelzijdig en in vergelijking met mijn eerste preamp (Behringer 2200 Ultragain Pro met nepbuis!!) een veeeele male betere keus! Ik had persoonlijk ook niet anders verwacht : )

Het is een preamp uit het middensegment en heb zelf ook nooit een preamp gehoord of gebruikt uit het top segment maar daarom sluit ik mij aan bij de volgende uitspraak 'wat niet weet wat niet deert' ; ) Ik ben er erg blij mee, ook met gebruik van gitaar waarbij je de buizen echt op hun lazer kan geven, en dat hoor je terug in combinatie met bijvoorbeeld Amplitube en GuitarRig software modellers. Als je ook voor de keuze komt te staan om een goede preamp aan te schaffen voor zang en instrument overweeg dan zeker ook de ART!

Fijne feestdagen allemaal : )

armageddon
22 december 2007, 11:33
Cool, bedankt voor de review.
Hij ziet er ook nog eens best geil uit trouwens.

The Lo Lands
22 december 2007, 17:52
Cool, bedankt voor de review.
Hij ziet er ook nog eens best geil uit trouwens.
Graag gedaan : ) Niet een echte review maar ik vond het wel goed om mijn ervaring even te delen. Staat inderdaad geil tussen m'n andere 19" rack modules ; )

Roman
23 december 2007, 17:09
Bedankt voor de review en heul veul plezier ermee :) !

Roman
11 maart 2008, 10:55
ps. Lo, heb je de buizen nog vervangen?

The Lo Lands
11 maart 2008, 11:19
ps. Lo, heb je de buizen nog vervangen? Jazekers, is ook erg gemakkelijk om te doen! Op onze website kun je al één nummer beluisteren waarbij de zang met de ART zijn opgenomen! Dit nummer heet 'Koning' en staat boven in de speellijst. In vergelijking met de rest van de nummers een veel voller en minder scherpe opname, veel natuurlijker zeg maar.

Roman
11 maart 2008, 12:32
cool, wat voor buizen heb je uiteindelijk gebruikt?