PDA

View Full Version : Check, check mic, testing testing , 1.. 2.. 3.. (ad15vt)



Acap
21 december 2007, 21:09
Ni Hao,

titel heeft er niks mee te maken btw:P vond het gewoon leuk.

ik ben dus heel erg op zoek naar mijn eerste(thuis/oefen) amp en kwam een Vox ad15vt tegen. ik kan er een nieuw kopen voor 160 euro, liever 2dehands maar blijkbaar kosten die dingen 2dehands net zo duur -.-

mijn vraag:
wat voor ervaringen hebben jullie met deze amp? kan hij een tijdje mee?

dat was het,

alvast bedankt

acap

ps: ik had eigenlijk liever een 2dehands ad30vt voor ongeveer 160 euro gewild maar die is nergens te inden helaas.

heavy-metal-thunder
22 december 2007, 00:40
Ik heb al 2 jaar de valvetronix 30, tot mijn grote tevredenheid. Dit is één van de weinige instrumenen die het zo lang hebben uitgezongen bij mij.

De vt30 heeft imo 2 voordelen t.o.v. de 15W:
- achteraan staat een extra volumeknop (soort attentuator), waardoor je de ecc 83 hard kan pushen zonder dat het luid wordt. Immers, als deze knop dicht staat heb je een maximaal vermogen van 1,5W. dat lijkt mss weinig, maar vluchtig geschat gebruik ik mss maar 0,75 à 1 W
- de vt30 heeft een 10 inch speaker, ik meen de VT15 maar een 8 inch (ik kan me vergissen), maar een 8 inch klinkt niet zo goed dan een 10 inch.

Toch een kleine kanttekening: noch de vt15, noch de vt30 zijn gemaakt voor repetitie met een band. Ze klinken trouwens best als ze een beetje luider dan slaapkamerniveau staan.

Acap
22 december 2007, 00:53
Ik heb al 2 jaar de valvetronix 30, tot mijn grote tevredenheid. Dit is één van de weinige instrumenen die het zo lang hebben uitgezongen bij mij.

De vt30 heeft imo 2 voordelen t.o.v. de 15W:
- achteraan staat een extra volumeknop (soort attentuator), waardoor je de ecc 83 hard kan pushen zonder dat het luid wordt. Immers, als deze knop dicht staat heb je een maximaal vermogen van 1,5W. dat lijkt mss weinig, maar vluchtig geschat gebruik ik mss maar 0,75 à 1 W
- de vt30 heeft een 10 inch speaker, ik meen de VT15 maar een 8 inch (ik kan me vergissen), maar een 8 inch klinkt niet zo goed dan een 10 inch.

Toch een kleine kanttekening: noch de vt15, noch de vt30 zijn gemaakt voor repetitie met een band. Ze klinken trouwens best als ze een beetje luider dan slaapkamerniveau staan.

dank je, ik hoop dat ik een ad30vt kan vinden 2dehands een van deze dagen :) anders word het de ad15vt

Acap
22 december 2007, 12:39
nevermind dit post haha :) ik ga voor een ad30vt waarschijnlijk, misschien zelfs nieuw(200 euro).

JorikDekkers
22 december 2007, 13:04
zijn mooie versterkers! Ik heb zelf al jaren een ad100vt, gebruik hem nu als eindtrap voor mn TonelabSE, klinkt best volwassen!

voor de beste geluiden op schappelijk volume zet je je volume en master zo hoog mogelijk en de knop achterop zo laag mogelijk, gain laag en EQ naar smaak. Succes!

heavy-metal-thunder
22 december 2007, 17:10
zijn mooie versterkers! Ik heb zelf al jaren een ad100vt, gebruik hem nu als eindtrap voor mn TonelabSE, klinkt best volwassen!

voor de beste geluiden op schappelijk volume zet je je volume en master zo hoog mogelijk en de knop achterop zo laag mogelijk, gain laag en EQ naar smaak. Succes!

absoluut, daarom dat de vt 30 imo beter is.

Maar ik kan alleen maar adviseren om ze beiden eens naast elkaar te horen.

Ik hoorde onlangs de kleine valvetronix (5W ?) en dat klonk ook nog aardig.

PS: je kan er wel mee repeteren in een band, zolang er maar naast jou geen andere gitarist met een 100W lampenbak staat te blazen. Maar, ze klinken dan niet zo goed.