PDA

View Full Version : telecaster



KIKI ramone
21 december 2007, 19:14
voordat ik begin ik heb nog nooit op een telecaster gespeelt tot vandaag
het begon zo



nou raad eens wat ik op de eerste dag van de kerst vakantie doe..........................
naar de plaatselijke gitaar winkel!!!
een aantal gitaren uitgeprobeert epi's en een ibanez (semi acoustisch)
(ik speel op humbucker gitaren ibanez en een sg maar singelcoils leek me even interesant)
en ik keek verder en zag een telecaster staan en ik werd wel benieuwd
hoe zou ie klinken????
(twas een london city comet)
stem hem eerst en plug hem in de versterker (marshal)
en even spelen en ineens .....................WAT?!!!
wowawiewa wat een geluidt! wat een bespeelbaarheid
nou meer dingen spelen en denken wat een geluidt wat een geluidt
ik kijk verder en er waren een stel squiers ik : hmmm
pak er zo een bij en weer HOLY SHIT!!!!!!!!!!!
wat is dit? hij klonk PRACHTIG
dus ik in haast probeer er nog een stel uit (wel andere modelen tele's he)
en ik werdt gewoon verliefd op het geluidt
(ik probeerde trouwens niet de affinity uit dat zijn de gevreesde squiers waar iedereen het over heeft dezen waren gewoon goed )
ze klonken heerlijk mijn menig is of was ik weet het niet meer tele's zijn spuuglelijk maar nu wel achter gekomen dat ze mooi klinken
ik wil er wel eeen of 2 maar dan zaag ik de body wel aan flarden want dies lelijk maar die twang was echt heel lekker in de oren

ook nog een met p 90's gespeelt die klonk ehhh apart maar hij was echt meer dan geschikt voor metal

ik heb niet egt een dit stukje geschreven met een doel maar ik wou mijn muziek avontuurtje met jullie delen en ik ga als ik geldt heb er waarschijnlijk er een kopen

groeten KIKI ramone

rickert
21 december 2007, 19:19
Man man man wat een taalgebruik :nervous: Als je de body van een tele gaat verbouwen zal de klank ook veranderen.

Mr.Fingers
21 december 2007, 19:21
Zagen in een tele :mad: :nervous:


op de BRANDSTAPEL!!! ermee

ben vanhoof
21 december 2007, 19:24
Waarom zaag je dan niet in je ibbie en zet je daar single coils of een lipstick in? Nogal dom om een nieuwe LC te kopen en de zaag erin te zetten.

kenx
21 december 2007, 19:24
Hallo,

man, A.N. zou ook niet misstaan en zeker niet als je nog maar net op dit forum bent. DE GOUDEN TIP: doe iets zoals eerder vermeld aan je taalgebruik! dit is hier op het forum NIET goed voor je reputatie, ik heb het ook mogen voelen (en nog altijd zelfs). En idd, zoals onze mede forummer al gezegd heeft, als je de body gaat veranderen, veranderd het geluid ook... Trouwens, wat is de bedoeling van dit topic eigenlijk... slotje???

Grtz,

kenx

mr-02
21 december 2007, 19:27
Hallo,

man, A.N. zou ook niet misstaan en zeker niet als je nog maar net op dit forum bent. DE GOUDEN TIP: doe iets zoals eerder vermeld aan je taalgebruik! dit is hier op het forum NIET goed voor je reputatie, ik heb het ook mogen voelen (en nog altijd zelfs). En idd, zoals onze mede forummer al gezegd heeft, als je de body gaat veranderen, veranderd het geluid ook... Trouwens, wat is de bedoeling van dit topic eigenlijk... slotje???
Grtz,
kenx

Wat kunnen jullie op dit forum moeilijk doen :hippie:
Uuuh, wat de bedoeling is van z'n post:

ik heb niet egt een dit stukje geschreven met een doel maar ik wou mijn muziek avontuurtje met jullie delen en ik ga als ik geldt heb er waarschijnlijk er een kopen
(kan je niet lezen kenx)

sorry kon het niet laten :satisfie:

Brent Ray Vaughan
21 december 2007, 19:48
Tof verhaal :o . Maar idd probeer bij je volgende posts toch iets aan je taalgebruik te doen. Als ik geldt? heb... gaat er toch een beetje over.

Maar verder, welkom en nu snel een tele kopen. Geen stukken uit de body zagen, na een tijdje vind je hem vanzelf wel mooi.

Kim Wilson
21 december 2007, 19:57
Een Tele in stukken zagen? Ben je een beetje met je kop op het ijs gevallen of zo? :angry:

En bij twijfel altijd -dt?





Oh, en welkom. :)

bert k
21 december 2007, 21:16
ik wil er wel eeen of 2 maar dan zaag ik de body wel aan flarden want dies lelijk maar die twang was echt heel lekker in de oren


Prima verhaal, tot ik dit las... GEK! Niet doen! Dan wordt ie alleen maar lelijker! :D
Maar ik vond Tele's ook lelijk, tot ik een goeie te pakken kreeg, nu ben ik er echt blij mee.

Ps. Let een beetje op je taal, anders begint iedereen hier te piepen. En welkom op het forum.

Pss. Aan alle anderen: Mag het wat minder? Er zijn hier mods om te zeuren (ik dus.).

barno
21 december 2007, 21:23
Een tele is als jazz: you gotta learn to love it. De klank vind je al okee, geef het wat tijd en je zal de bodyvorm ook gaan appreciëren. Show some respect :) die klank die jij mooi vindt, komt uit die vorm.

joskedentweede
21 december 2007, 21:58
nu ja,
tele's zijn simpel, das net het mooie,
geen gezaag dus

wat een heiligschennis zeg...

iWishmaster
21 december 2007, 22:18
Je kunt er een stuk hout aanlijmen, dan lijkt het misschien alsof 'ie een double-cutaway heeft :P

Ben het er trouwens volledig mee eens dat tele's lelijk zijn ...
/duck-and-cover ...

Mr.Fingers
21 december 2007, 22:20
Je kunt er een stuk hout aanlijmen, dan lijkt het misschien alsof 'ie een double-cutaway heeft :P

Ben het er trouwens volledig mee eens dat tele's lelijk zijn ...
/duck-and-cover ...

Ooit komt het moment dat je er verliefd op wordt... Je zit nu nog in de ontkenningsfase, maar er is beterschap op komtst

joskedentweede
21 december 2007, 22:23
fase 1 inderdaad

licht aan het einde van de tunnel komt ooit wel...

Jay75
21 december 2007, 22:29
Wat kunnen jullie op dit forum moeilijk doen :hippie:
Uuuh, wat de bedoeling is van z'n post:

ik heb niet egt een dit stukje geschreven met een doel maar ik wou mijn muziek avontuurtje met jullie delen en ik ga als ik geldt heb er waarschijnlijk er een kopen
(kan je niet lezen kenx)

sorry kon het niet laten :satisfie:


Ramoontje, Jankers hier stuk voor stuk.........

zaag m in een Les Paul vorm, das veel vetter :)!!

Mr.Fingers
21 december 2007, 22:31
Ramoontje, Jankers hier stuk voor stuk.........

zaag m in een Les Paul vorm, das veel vetter :)!!

Een tele ziet er ongeveer uit als een Les Paul he (1 cutaway, twee elementen, vaste brug)


Alleen is een telecaster vele mooier!

joskedentweede
21 december 2007, 23:33
Een tele ziet er ongeveer uit als een Les Paul he (1 cutaway, twee elementen, vaste brug)


Alleen is een telecaster vele mooier!

+1

LP's zijn mooi, maar ja, tele-obsessie!

Krokvlez
22 december 2007, 14:17
Ik vind een tele ook lelijk, maar op de een of andere manier maakt dat em juist zo mooi. ;)
Maar aan stukken zagen?? Zelfs als je dat netjes zou kunnen doen is het onmogelijk om een tele er zo mooier uit te laten zien.

Blend
22 december 2007, 14:43
Mag het wat minder? Er zijn hier mods om te zeuren (ik dus.).

Hahaa, sig-worthy :seriousf:

treblemaster
22 december 2007, 17:26
Telecasters lelijk??!!! Wat zijn er veel mensen zonder smaak hier zeg. Maar ja, het is dan ook een gitaar voor ECHTE mannen. Eenvoudig, onverwoestbaar, rauw en puur ;)

Pepe
22 december 2007, 17:43
Laat die jongen nou lekker zagen. Heeft ie wat te doen in zijn kerstvakantie.
Misschien een goeie tip. Zo zagen dat je hem weer makkelijk in elkaar kan lijmen. Heb je weer wat te doen in je krokusvakantie.

Luke-wannabe
22 december 2007, 18:12
Wanneer begrijpt iedereen nou dat er in een Tele geen lipstick element zit..!

mr-02
22 december 2007, 20:44
lol ik dacht ook dat dat zo'n lipstick ding is maar wiki zegt:

The Fender Telecaster's neck-position pickup, despite its appearance, is not a lipstick-tube pickup. It is a traditional single-coil pickup under a chrome-plated cover.

dus je hebt gelijk :dance:

Pepe
22 december 2007, 22:05
...maar natuurlijk heeft LW gelijk, Wikipedia of niet..

Lipstick komt van de Danelectro pickups waar daadwerkelijk lipstickhouders gebruikt werden om de magneten & draad te beschermen.
tele neckpickup lijkt er een beetje op, vandaar

Neals
23 december 2007, 21:15
Heerlijke gitaren die Telecasters. Mij kun je gerust een dag alleen laten met een Tele en een scheurende amp.

Rormo
24 december 2007, 13:54
Ik geluid
jij geluidt
wij geluiden

?? idem voor geld...

Ik wordt een beetje misselijk... Enne zagen in een tele is not done hoor... Krijg je ook nooit mooi. En de tone behouden als je gaat zagen lukt never ever.

Is dit topic wel serieus of is dit yammerdrammer weer die ons op de kast probeert te jagen?

Neals
24 december 2007, 16:19
Die overkapte enkelspoel hoort ook op een Tele. Trouwens ander leuk detail is dat de oudere telecasters dit element gebruikten voor meer bas! Jaja! Met de 3 standenschakelaar kon je er een gitaar geluid, OF basgeluid uitkrijgen.

Sterker nog, sommgie RI '52 telecasters worden zo geleverd, maar in de praktijk zie je dat ze worden omgebouwt. Merk echter ook dat het primitieve er voor zorgt dat de Telecaster terrein wint van mijn Les Paul.

CrudeSapphire
25 december 2007, 14:32
Haha :')
Zomaar een tele aan flarden zagen is nu ook niet egt goed voor de TYPISCHE TELE BODY TWANG in het geval je het nog niet zouw weten :D

ACSlater
25 december 2007, 14:38
Waarom zaag je dan niet in je ibbie en zet je daar single coils of een lipstick in? Nogal dom om een nieuwe LC te kopen en de zaag erin te zetten.

Een LC is toch ideaal voor zagen e.d.? Mooi goedkoop projectgitaartje.