PDA

View Full Version : Peavey Valveking review



Danieldg
20 december 2007, 23:47
Peavey ValveKing VK 100 (100 watt head versie)

Onlangs heb ik mijn eerste buizentop gekocht, namelijk de Peavey ValveKing. Hier volgt een korte review met soundclips.

Kwaliteit: De top is afgewerkt met tolex, en hij zit strak in het vel. Nergens een scheurtje/ blaasje te vinden. Alles is afgewerkt met metaal, behalve de knoppen.

Geluid: Op het Clean kanaal krijg je wat je verwacht: een mooi, als nieuwe snaren, warme buizen geluid. Op een hoger (te luid voor de oren) volume begint ie pas te oversturen. De ‘bright switch’ zorgt voor meer hoog en een beduidend vlakkere tone.
Het Lead kanaal is opgesplitst in 2 kanalen: het crunch en de lead. Met de ‘Gain’ boost kom je op het leadkanaal. Het crunch kanaal is perfect voor de hard rock/ rock geluiden. Een warme vloeiende distortion waar je geen nee tegen zegt komt tegemoet. Met een druk op de knop krijg je bakken meer gain; het lead kanaal is geactiveert. Hierop heb je zat gain, het schreeuwt om het hardere werk.
Handig zijn ook de ‘Presence’ en ‘Resonance’ knoppen waarmee je het hoog (en dus meer gain) en laag kan opschroeven.

Deze in china gemaakte versterker is een echte bang for the buck. Voor deze prijs kom je niets anders tegen van dezelfde kwaliteit en geluid. Het enigste nadeel voor mij was het ontbreken van de footswitch. Deze moet je apart bestellen en kost ook nog eens aardig wat.

Soundsamples: de micro waarmee ik ze heb opgenomen was ruk en kon de bas niet aan+ overstuurde op hoog volume, hierdoor klinken de samples wat donkerder.
De samples met de equalizer staan bovenaan.

http://www.soundclick.com/valvekingsamples

Foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7EYQDCV6.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CXKMQ7DG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N6APXRZE.jpg

hendrix_appendix
21 december 2007, 00:27
Leuke review! klinken ook goed, die samples. Wat voor gitaar (pickups) gebruik je en wat is dat voor marshall combo daaronder (welke speakers?)

Danieldg
21 december 2007, 10:59
Aha, was ik vergeten: de gitaar die ik gebruikt heb is een Gibson Sg Standard en in de Marshall die dienst doet als combo en cabinet zitten 2 Celestion Rocket 50's.

almarvk
21 december 2007, 11:01
Ik heb 'm zelf ook, maar gebruik het tweede kanaal eigenlijk niet. Op hoog volume prikt ie IMHO niet door de mix heen, terwijl ie dat clean wel goed doet.

vipskate
21 december 2007, 21:12
moet je per se de footswitch van peavey zelf kopen om van kanaal te switchen?
kga morgen zelf de head kopen, hij zal worden ingezet in mijn hardcore beatdown bandje

YannickH
21 december 2007, 22:35
Ik denk dat ik is ga rondkijken voor die peavey :satisfie: (thx voor de foto in het donker:p)

almarvk
22 december 2007, 00:44
moet je per se de footswitch van peavey zelf kopen om van kanaal te switchen?
kga morgen zelf de head kopen, hij zal worden ingezet in mijn hardcore beatdown bandje

Gewoon zeggen dat je de footswitch erbij wilt voor dezelfde prijs of kleine meerprijs.

Ik heb ongeveer 4 footswitches gebruikt die allen niet werkten...helaas...

Danieldg
22 december 2007, 11:33
Heb ff mn grafische equalizer (Boss-pedaaltje) in de effectsloop gezet en nu heb ik een 'modern' high-gain geluid. (zie beginpost)

STW
22 december 2007, 14:17
ik vind m zonder eq beter klinken
komt ook omdat de boel clipt met eq, dat luistert niet prettig.

maar wel leuk ding, die peavey. volgens mij heb ik op dezelfde gespeeld in de jam studio's in amsterdam, ik vond het een fijn apparaat.

marter544
22 december 2007, 16:13
Ik heb er wel al eens op gespeeld, maar daar kreeg ik niet zo'n vette high-gain uit!! Ik denk dat het ligt aan dat het de 1*12 combo was.

toneblo
22 december 2007, 16:43
ik vindt hem nu al niet echt die prik hebben, als ik je cleane kanaal hoor, heeft dat wel punch!.... de rest wat minder..

Lexvandoef
22 december 2007, 16:46
Ik vind de sound zonder EQ fijner, ik zou hem er tussen uit laten.

Ohja, @Toneblo, you've got PM :cheerup:

toneblo
22 december 2007, 17:17
check you pm:dance:

vipskate
23 december 2007, 11:32
ik heb de head sinds gisteren, prima versterker
ben er zeer tevreden over!
kan niet wachten tot volgende repetitie

allochthomas
23 december 2007, 12:10
echt prima versterker, alleen de lead channel mist af en toe wat power.
de amp heeft bij mij wel de neiging om te gaan ratellen op hoog volume.

vipskate
26 december 2007, 16:44
de valveking heeft 2 inputs, is het dan mogelijk om een mic daarop aan te sluiten, of is dit geheel af te raden?

Kaïn
26 december 2007, 16:54
de valveking heeft 2 inputs, is het dan mogelijk om een mic daarop aan te sluiten, of is dit geheel af te raden?
Nogal, en daarbij, dat past helemaal niet, die hebben een hele andere poort nodig.

ben vanhoof
26 december 2007, 17:10
hele andere poort? gewoon een jack aan de uitgang solderen volstaat ook al. Er bestaan ook tussenstukken voor van xlr naar jack te gaan. Maar het valt idd wel af te raden.

Bernd Veenema
26 december 2007, 23:08
Voor de prijs lijkt het mij een leuke versterker.

JeroenSchaaf
26 december 2007, 23:29
Volgens mij is het ook een leuke amp voor die prijs!


@ toneblo u hebt pm

Dribbel_
26 december 2007, 23:35
moet je per se de footswitch van peavey zelf kopen om van kanaal te switchen?
kga morgen zelf de head kopen, hij zal worden ingezet in mijn hardcore beatdown bandje

Nee dat hoeft niet ik heb zelf een universele van Hartke erbij en die werkt ook perfect. 30 euro geloof ik (Nog steeds niet goedkoop maar ach het geld is het wel waard) Ziet er trouwens volgens mij practisch hetzelfde uit als die orginele van peavey.

Rechtsvoor dus, grote foto maar is de enige die ik zo heb

http://xs320.xs.to/xs320/07410/koffer2.JPG

Danieldg
30 januari 2008, 16:57
Sorry voor de late bump xD Maa ik heb de amp nu 1 maand en ken hem dus beter nu. In die maand is hij door mijn toedoen kapot gegaan (gebruik NOOIT een brakke kabel, springen je lampen van :p) maar voor de rest is ie nog altijd in tiptop staat, en ik gebruik hem ongeveer 2 uur per dag. Ik heb ook iets opgenomen (intro van Heartwork - Carcass) met mn settings beter ingesteld.
Settings:
Presence bijna helemaal open
Resonance helemaal open
Treble op 12 uur
Mid: geen
Bass: op 14 uur
Gain: boost aan en gain op 13 uur.
Equalizer: v vorm, met bass naar beneden, mids helemaal weg en highs ook naar beneden.

http://www.soundclick.com/valvekingsamples

Sarco
30 januari 2008, 17:25
Nice, Carcass :rockon:

Maar als ik jou was zou ik toch een stuk meer mids indraaien, je klank heeft geen body..

MichaelSS
30 januari 2008, 21:02
Hoe kun je in hemelsnaam die amp op 12 uur zetten, als ik hem op 1 a 2 zet krijg ik al te horen dat hij zachter moet.

Jellyfish00
30 januari 2008, 21:07
Wat vragen ze afgrijselijk veel geld voor zo'n footswitch..

Danieldg
30 januari 2008, 21:13
Hoe kun je in hemelsnaam die amp op 12 uur zetten, als ik hem op 1 a 2 zet krijg ik al te horen dat hij zachter moet.
Staat bij mij altijd bijna op 1 xD