PDA

View Full Version : Bad Cat amplifiers



TimmU
20 december 2007, 21:50
Heeft iemand zo'n amp ?

En weet iemand toevallig op welk type Steven Wilson ( Porcupine Tree, Blackfield) speelt? ik zou graag is zo'n mooie bak willen hebben. weet iemand welke gitaardealer in Nederland ze heeft staan?

Badcat website (http://www.badcatamps.com/home.html)

Bernd Veenema
20 december 2007, 22:01
Volgens mij is Erik van der Haar dealer van Bad Cat.
Moet je maar even op haarguitars.nl kijken.

marc_o
20 december 2007, 22:03
Heeft iemand zo'n amp ?

En weet iemand toevallig op welk type Steven Wilson ( Porcupine Tree, Blackfield) speelt? ik zou graag is zo'n mooie bak willen hebben. weet iemand welke gitaardealer in Nederland ze heeft staan?

Badcat website (http://www.badcatamps.com/home.html)

Hot Cat, zowel een combo als een head.

TimmU
20 december 2007, 22:34
Hot Cat, zowel een combo als een head.
Coool! en? bevalt ie een beetje? Kun je een beschrijving geven?

OldSkool
20 december 2007, 22:38
Ik denk dat ie bedoelt dat Steven Wilson daar op speelt...

marc_o
20 december 2007, 22:50
Klopt...



Heb zelf de hele serie, maar ben er nog niet aan toegekomen ze te testen, ben nog bezig met al mijn Dumbles en Matchless-amps op te stellen in de vorm van een kerstboom van 30 meter hoog.....de piek wordt echter een patserbak van Engl, want die geeft zo leuk licht.
:hippie:

Rinze
20 december 2007, 23:02
In de Gitarre & Bass heeft een poos geleden een interview met die gast van PT gestaan waarin ook werd ingegaan op zijn gear. Kun je op de G&B-site bestellen tegen een kleine vergoeding. Mocht je daar belangstelling voor hebben natuurlijk...

TimmU
20 december 2007, 23:07
Bedankt voor de tips. Heb een mailtje uitstaan naar de gasten @ Haar guitars.
Vraag me namelijk af hoeveel zo'n hot cat kost. Als je luistert naar die toooooone , zou ik er graag eentje willen hebben. heb er alleen max 1000 voor over op dit moment. Dus ik hoop dat het meevalt!:)

Jim Haagmans
20 december 2007, 23:10
Klopt...



Heb zelf de hele serie, maar ben er nog niet aan toegekomen ze te testen, ben nog bezig met al mijn Dumbles en Matchless-amps op te stellen in de vorm van een kerstboom van 30 meter hoog.....de piek wordt echter een patserbak van Engl, want die geeft zo leuk licht.
:hippie:

als iemand dát omstoot...

Tristan
20 december 2007, 23:12
Haha, dat gaat niet lukken man, die dingen kosten minstens 2500 euro en tweedehands doen ze vaak nog zo'n 2000, helaas...
Ik vind de Bad Cat Black Cat tot nu toe eigenlijk het beste klinken, de Wild Cat moet ik nog testen, die lijkt me ook erg vet...

TimmU
20 december 2007, 23:14
Haha, dat gaat niet lukken man, die dingen kosten minstens 2500 euro en tweedehands doen ze vaak nog zo'n 2000, helaas...
Ik vind de Bad Cat Black Cat tot nu toe eigenlijk het beste klinken, de Wild Cat moet ik nog testen, die lijkt me ook erg vet...
daaaamn , dat is wel écht superveel geld voor een versterker. Dan laat ik ze denk ik maar eventjes buiten beschouwing, tenzij m'n baas me morgen verteld dat er een dikke kerstbonus + 13e maand+ nog meer bonus aankomt.

marc_o
20 december 2007, 23:14
Bedankt voor de tips. Heb een mailtje uitstaan naar de gasten @ Haar guitars.
Vraag me namelijk af hoeveel zo'n hot cat kost. Als je luistert naar die toooooone , zou ik er graag eentje willen hebben. heb er alleen max 1000 voor over op dit moment. Dus ik hoop dat het meevalt!:)


Denk aan Matchless prijzen, sterker nog, het is een aantal ex-Matchless medewerkers die het hebben opgezet.

Voor € 1000,- mag je aan de doos ruiken (klinkt niet slecht) en daarna oprotten.
Ik vermoed dat de top voor rond de € 3000,- gaat, en de combo voor waarschijnlijk nog wat meer.

marc_o
20 december 2007, 23:15
als iemand dát omstoot...



Ik hoop het niet.

Tristan
20 december 2007, 23:16
De combo zal wel zo'n 3000 zijn denk ik Marc...
Tsja, inderdaad, het is niet goedkoop, maar het zijn wel ontzettend goede amps...

guhlenn
21 december 2007, 09:13
De nieuwe phoenix vond ik erg lekker klinken in de samples. en pt heeft idd een erg goede sound. waren 2850 meen ik. Iig flink prijzig. max 1000 voor een neiuwe top lol.

arjanb01
21 december 2007, 09:53
Ze klinken goed, maar om nou te zeggen dat het de beste amps zijn die ik gehoord heb, nee... en way overpriced voor wat ze kunnen qua veelzijdigheid.
Ze klinken goed, maar ze maken niet een verpletterende indruk op me....

marc_o
21 december 2007, 10:23
Ligt er maar aan wat je zoekt natuurlijk. De één vindt zijn sound in een rectifier en de ander in een Bogner en wéér een ander in een Badcat, dus zoveel mensen, zoveel smaken...jammer alleen dat ik zo'n dure smaak heb.

Mijn volgende amp wordt waarschijnlijk handbouw naar smaak....of misschien toch een Bogner XTC.......moeilijk, moeilijk, moeilijk...









(ondertussen weten we natuurlijk allemaal dat echte mannen op een Rivera spelen)

srv-man
21 december 2007, 10:50
Om je toch even te verlekkeren...je koopt natuurlijk wel iets exclusiefs ;-)

http://www.station-music.de/gitarre/gitarre_amps/badcat.html

Krokvlez
21 december 2007, 17:29
Toen ik ze live gezien heb liet zijn versterker het afweten. :)
Maar goed dat ze er een half dozijn op reserve hebben staan. Maar de klank is zeker in orde ja.

vinni
21 december 2007, 17:42
(ondertussen weten we natuurlijk allemaal dat echte mannen op een Rivera spelen)

Zeker weten...:cooler:

Vinni

LCH
21 december 2007, 19:41
Tsja, inderdaad, het is niet goedkoop, maar het zijn wel ontzettend goede amps...
Persoonlijk zie ik het punt bij die amps nooit. Ik speel op een Fender Strat die ik op de rommelmarkt heb gekocht en daarna zelf wat heb gemodificeerd. Mijn amp is een ouwe London City. Echt, ik zou nooit weer anders hoeven dan 'mijn' spul. Voor 3000 euro koop ik liever een auto. ;)

Tristan
21 december 2007, 20:00
Bij de meeste amps begrijp ik dat punt ook niet, maar bij sommige Bad Cat amps en zeker bij Matchless amps begrijp ik dat punt wel...

arjanb01
21 december 2007, 20:04
Als zo'n black cat al bijna 4000 euro kost, dan denk ik van: jammer, want voor de helft van dat bedrag kan je iets soortgelijks of zoniet beters kopen.

marc_o
21 december 2007, 23:25
Ik snap dat gemauw nooit dat het te duur zou zijn......je hoeft 'm niet te kopen en zo veel geld is het nou ook weer niet....ja, als je op school zit met je studiebeurs, lijkt het veel, maar daarvoor zijn ze ook niet bestemd.

een Lada is een auto......een Volvo ook.....zelfde geval.....de één is wat duurder en een stuk beter van kwaliteit.

Tristan
21 december 2007, 23:46
Als zo'n black cat al bijna 4000 euro kost, dan denk ik van: jammer, want voor de helft van dat bedrag kan je iets soortgelijks of zoniet beters kopen.

Die zijn geen 4000 euro hoor, bij die stomme Duitsers misschien wel ja, maar niet bij Van De Haar...
Reken op zo'n 2500 euro voor de gemiddelde head en 3000 euro voor de gemiddelde combo...

arjanb01
22 december 2007, 11:09
Oke, dat valt mee, ik was van die Duitse prijslijst die hier op het forum stond uitgegaan. 2500-3000 euro is wel een gangbare prijs, in die prijsklasse zitten Bogners ook dus...

arjanb01
22 december 2007, 11:11
Ik snap dat gemauw nooit dat het te duur zou zijn......je hoeft 'm niet te kopen en zo veel geld is het nou ook weer niet....ja, als je op school zit met je studiebeurs, lijkt het veel, maar daarvoor zijn ze ook niet bestemd.

een Lada is een auto......een Volvo ook.....zelfde geval.....de één is wat duurder en een stuk beter van kwaliteit.

Voor wie zijn die amps dan wel bestemd ? Conservatoriumgitaristen die ik ken die spelen echt niet op die amps, veelal Fender, Boogie, Koch enzo...
O ja en ik ben geen armzalige student, heb een goeie baan, dus ik WIL het gewoon er niet voor uitgeven dat is de reden.....

stratestic
22 december 2007, 14:16
Dat bedrag is gewoon relatief. Ik zou het er wel voor uit willen geven.
Sterker ik probeer elke maand wat over te houden zodat ik over een tijdje (hele lange) een echt goede amp kan kopen.

Wanneer je speelt kun je er elke keer veel plezier aan beleven. Sommige
schroeven lichtmetalen velgen onder hun auto die bijelkaar soms duurder zijn dan een echt dure versterker. Daar heb je volgens mij veel minder plezier van...

future2future
22 december 2007, 14:20
Het ligt er inderdaad aan wat je er voor WIL uitgeven. Ik ben conservatorium student en ik speel op een bogner, maar ik zou ook zo meer geld uitgeven aan een amp

JvD.
22 december 2007, 14:50
Die hotcat klonk geweldig bij PT. ik vind overgens wel dat je voor dat geld ook 3 van die versterkers zou kunnen bouwen.

guhlenn
22 december 2007, 16:41
ik vind overgens wel dat je voor dat geld ook 3 van die versterkers zou kunnen bouwen.

Doe dat dan, kan je flink winst maken... :p ;)

marc_o
23 december 2007, 23:11
Voor wie zijn die amps dan wel bestemd ? Conservatoriumgitaristen die ik ken die spelen echt niet op die amps, veelal Fender, Boogie, Koch enzo...
O ja en ik ben geen armzalige student, heb een goeie baan, dus ik WIL het gewoon er niet voor uitgeven dat is de reden.....

Ze zijn bestemd voor een ieder die kan waarderen wat die dingen doen en het geld er graag voor willen uitgeven, is dat nou zo moeilijk? Precies hetzelfde als met auto's, vakanties, huizen, motoren, kleding enz...


Sinds wanneer moet ik een conservatoriumstudent als maatgevend zien voor eender wat voor kwaliteit van spullen???

Ik zeg nergens dat jij een student bent overigens.

charlie45
24 december 2007, 15:40
een badcat/matchless is het geld dubbel en dwars waard. het leven is er mooier door.

Mitch
24 december 2007, 15:55
Te dure amps zijn het geld niet waard.
Ja, nou joh, en Fenders zijn ook veel beter dan Gibsons. En Behringer is ook prima spul. Sowieso zijn producenten van muziekmateriaal uitzuigers en zijn winkels geldwolven. Zo kan ik er nog wel tien verzinnen.... :stop:

ieme
25 december 2007, 01:13
in assen zit ook een zaak die wel batcat heeft....

morroow
25 december 2007, 10:17
een badcat/matchless is het geld dubbel en dwars waard. het leven is er mooier door.

maar dan vind ik het wel raar dat er een aantal bedrijfjes zijn die het geluid bijna voor minder dan de helft van de prijs kunnen kopiëren..
mijn ceriatone klinkt bijna exact als the real thing. een echte matchless is wat meer in balans, maar laat het nou net zijn dat kleine verschil de reden is dat ik mijn ceriatone wat aangenamer vind :sssh:

Les Paul R8
25 december 2007, 10:22
Die hotcat klonk geweldig bij PT. ik vind overgens wel dat je voor dat geld ook 3 van die versterkers zou kunnen bouwen.

Kostprijs wel, maar de ontwikkeling van een goede amp kost ook een behoorlijk bedrag. Dat moet terugverdiend worden. Daarnaast worden ze vaak handgebouwd in niet lage lonen landen. Dat zie je in de prijs terug.

Michael AE
25 december 2007, 21:36
maar dan vind ik het wel raar dat er een aantal bedrijfjes zijn die het geluid bijna voor minder dan de helft van de prijs kunnen kopiëren..

Daar ben ik het niet mee eens. Alle Matchless kopien die ik heb gehoord klonken in mijn oren niet helemaal als de "real thing". Dat is geen probleem als dat je niet uitmaakt, maar ik geef liever een enorme bom geld uit om exact te krijgen wat ik wil dan elke keer een net-niet bak weer op marktplaats te moeten zetten omdat hij het toch "net niet is".


mijn ceriatone klinkt bijna exact als the real thing. een echte matchless is wat meer in balans, maar laat het nou net zijn dat kleine verschil de reden is dat ik mijn ceriatone wat aangenamer vind :sssh:

Die bijna is voor mij heel belangrijk. Wat ik uit mijn Matchless haal, heb ik nog geen versterker horen doen en ik heb de ceriatone HC30 clone ook gehoord. Ik vond hem inderdaad goed in de buurt komen, maar er zit wel degelijk verschil in. (Ik bedoel met de HC30, niet de Phoenix die ik zelf heb en boven beiden prefereer...)

Als jouw sound uit een goedkoper alternatief komt, prima, maar voor de Matchless sound zul je toch je beurs moeten trekken.

TimmU
25 december 2007, 21:55
@ Michael , Matchless amps klinken heerlijik, dat ben ik met je eens. Maar kan het niet zo zijn dat het mede zo is, dat het perfect jouw sound is , ook omdat je er zo ontzettend veel geld voor betaald hebt? snap je?

Tristan
25 december 2007, 22:21
Nee, echt niet hoor Timmu, we hebben bij Van De Haar die bak tegen elke andere Voxachtige boutiqueamp daar gezet en hij blies ze allemaal compleet weg...
We verwachtten het niet eens omdat ik dacht dat die EL34 bakken van Matchless niet zo goed waren (de Chieftain vind ik niet geweldig) en daarvoor hadden we de Valvetech Hayseed getest die de rest al weggeblazen had maar die Matchless Phoenix ging daar weer dwars overheen, dat was voor ons allebei een complete verassing...
Het detail, de ballen, de crunch, de dynamiek van fluisterend zacht en toch zingend tot keihard rockend, behalve de Marshall 2061x komt vrijwel geen enkele heden ten dage geproduceerde amp die ik tot nu toe gehoord heb er voor mij bij in de buurt...

Rafke Pafke
27 december 2007, 08:56
Die hotcat klonk geweldig bij PT. ik vind overgens wel dat je voor dat geld ook 3 van die versterkers zou kunnen bouwen.

Ligt waarschijnlijk ook aan de beestige gitarist.

Tristan
27 december 2007, 14:59
Vast wel, dat denk ik ook, beestachtig gewoon...

Synx
27 december 2007, 15:19
naja kom ik weer :P ik vond zn sound nou niet zo speciaal ... Maar zoals eerder gezegd in dit topic. Smaken verschillen, gelukkig!

Tristan
27 december 2007, 15:23
Ik ben het met je eens hoor, ik vind die Hotcat helemaal niet vet en de sound van Porcupine Tree ook niet... :D