PDA

View Full Version : hulp nodig bij een paar noten in blues/garage/rock nummer!! (met fimpje)



treblemaster
20 december 2007, 21:02
In onderstaand nummer zit een stukje met losse noten, die ik maar niet uitgezocht krijg (ondanks het fimpje). Simpel blues/rock loopje met wat bends....
Het begint bij 0:59 (solo stukje), dan komt rond 1:08 een variant op het stukje (refrein). Het refrein stukje lukt aardig (met die bend), maar het stukje ervoor en de snelle noten tussendoor niet. Het zal ongetwijfeld simpel zijn voor de meeste van jullie, maar ik kom er niet uit helaas.

http://www.youtube.com/watch?v=1bfNcZ21xsM

ErikE
21 december 2007, 17:51
Op zich zie je in het filmpje precies wat er gespeeld wordt, maar het zijn steeds variaties op het volgende:




e----------------(5)----------
B-----------------5-----------
G------5------7/------7---5--
D---7-----7-------------------
A-----------------------------
E------------------------------

De vierde noot van de lick (7 op G-snaar) wordt een hele noot omhoog gebend, totdat hij (ongeveer) zo klinkt als de volgende (5 op B-snaar). De 5 op de e-snaar hoor je soms wel, soms niet.

treblemaster
22 december 2007, 17:23
Dank je ErikE! Ik zag inderdaad wel dat het alleen de 5e en 7e fret zijn. Maar het lukte me niet om de juiste combinatie te krijgen...zeker die 2 of 3 noten na de bend (het eerste 'solo' stukje...dus voor het refrein). Klinkt bij mij niet nog niet hetzelfde.....