PDA

View Full Version : aansluiten cabinet



JazzBass
20 december 2007, 19:44
Beste mensen,

Ik heb uit een opwelling een cabinet van 4x10 gekocht van Hartke. Om precies te zijn de hartke VX410. Deze wil ik aansluiten op mijn London City LCB 150-15 combo. Nu heb ik al gekeken, en mijn london city vraag om een external speaker van 8 ohm. Dat komt overeen met de hartke, dus dat zit wel snor denk ik.
Nu heb ik de vraag of ik nog andere problemen kan verwachten. Ik neem aan dat het vermogen van de versterker nu verdeeld word over de 2 kasten, de 15" van de combo en de 4x10", neemt het volume dan ook af? Het maakt niet uit als het een beetje inzakt ( wordt toch altijd door geluidsman uitversterkt ) maar hoe erg zou dit kunnen zijn?

Ik heb het cabinet nog niet opgehaald, dus mocht het zo zijn dat het echt een slecht plan is, is het nog niet zo erg.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Groetjes Bart

Mitch
20 december 2007, 20:05
Impedantie FAQ..... als je weet of het een transistorversterker is dan weet je of het vermogen verdubbelt of niet. Als de amp namelijk om een 8 ohm external speaker vraagt zal de eigen speaker ook 8 ohm zijn, dus die worden dan normaal gesproken parallel gekoppeld. Heb je een load van 4 ohm en een transistorbak levert dan ogeveer twee keer zoveel vermogen.
Maar nogmaals..... zie de FAQ bovenaan.

JazzBass
20 december 2007, 20:15
owkej, die FAQ heb ik gemist, zit normaal alleen bij de basgitaren etc.
Hiervoor mijn excuses.