PDA

View Full Version : Goede Reverb - Electro Harmonix



Autumnkid
20 december 2007, 19:07
Hoi guitarlovers

Ik ben op zoek naar een goeie Reverb & Delay, liefst in één pedaaltje...
Heb een beperkt budget...

Zijn de 'ZOOM'-pedalen ok? En what about volgende (zonder Reverb) :

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0011972-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Is Electro-Harmonix een ok merk?

Groetjes!

Koen

Swan
20 december 2007, 19:12
EHX is heel goed, maar die holy stain heeft nog veel dingen naast de reverb, kan je beter naar de Holy Grail kijken...of n digitech digiverb bijv

Autumnkid
20 december 2007, 19:17
Hey

Zag net die Holy Grail, ziet er goed uit. Iemand ervaring?

En ZOOM, is dat een goed merk?

Merci

Koen

Swan
20 december 2007, 19:24
zoom is n b-merk

Autumnkid
20 december 2007, 19:25
Net als Behringer dan. Chorus-pedaaltje van gekocht... Balen!

rscalex
20 december 2007, 20:02
dat zou ik eerder c, d of e merk noemen...

Autumnkid
20 december 2007, 20:55
LOL :chicken: Totaal geen drive, zeker weten.

Maar alle gekheid op een stokje : wel effectpedaal raden jullie aan? Of totaaleffectpedaal(merk)?

Greets

K.

imlikeajungle
20 december 2007, 21:00
Reverb: holy grail
Delay: tweedehandse Ibanez DE7 zoeken (rond de 60 euro te vinden)

Daemon
20 december 2007, 21:28
Reverb: inderdaad holy grail
Delay: er staat in dit subforum een topic op deze pagina getiteld: "welke delay". Ook leuk om eens doorheen te lezen ;)
Overdrive & distortions: ik was zelf errggg onder de indruk van het geluid van de blackstar pedalen. Maar let op: de kwaliteit heeft een prijs....

JvD.
21 december 2007, 00:29
"holy grail" is echt een beetje de "holy grail" kwa reverb (als je het mij vraagt)

Dirk_Hendrik
21 december 2007, 10:01
LOL :chicken: Totaal geen drive, zeker weten.

Maar alle gekheid op een stokje : wel effectpedaal raden jullie aan? Of totaaleffectpedaal(merk)?

Greets

K.

Reverbpedaal op dit moment??
Digitech XP400 op www.peterverspuy.nl (http://www.peterverspuy.nl). Afgeprijsd naar 59 euro. Ik heb ze 2ehands nog voor meer zien gaan...

Swan
21 december 2007, 11:53
ik heb ook die XP400 op komst voor kerst :D

Autumnkid
21 december 2007, 21:52
Iemand zicht op die Holy Grail-Plus?

provisus
22 december 2007, 02:12
Wat ook een prachtig pedaal is is de Roommate van T-rex.
Buizen/digitaal reverb pedaal met daarin een plate reverb, bright hall, warm hall, en reverb met chorus.

Thom TK
22 december 2007, 02:21
Holy grail is leuk maar ik wou hem niet. Volume drop (bekend probleem) als je wat extremer wilt, de eerste en de laatste opties zijn imo echt helemaal niks. Alleen de hall, of room of hoe het ook heet, die middelste stand, is echt goed te gebruiken. En dan doel ik vooral op distortion met reverb.

Ikzelf heb een Boss RV-5, zeer veel mogelijkheden, overtuigend, en je kan hem extreem instellen zonder volume drop. Op het podium horen ze het verschil tussen een Grail en een RV-5 echt niet hoor.

FruscianteFan
22 december 2007, 12:32
Holy grail is leuk maar ik wou hem niet. Volume drop (bekend probleem) als je wat extremer wilt, de eerste en de laatste opties zijn imo echt helemaal niks. Alleen de hall, of room of hoe het ook heet, die middelste stand, is echt goed te gebruiken. En dan doel ik vooral op distortion met reverb.

Ikzelf heb een Boss RV-5, zeer veel mogelijkheden, overtuigend, en je kan hem extreem instellen zonder volume drop. Op het podium horen ze het verschil tussen een Grail en een RV-5 echt niet hoor.Ik ben het ermee eens dat de Spring en Flerb niet erg bruikbaar zijn. Maar dat is voor mij geen probleem, het Hall model is namelijk wél erg goed en meer heb ik niet nodig.

Die volumedrop is geen volumedrop. De knop waarmee je de intensiteit instelt, is alleen een knop die de balans tussen 'droog' en 'alleen maar reverb' instelt. Helemaal voluit hoor je alleen nog maar reverb, en dat is ook de bedoeling. Betekent inderdaad ook wel dat het originele signaal zachter wordt na, zeg, 12 uur.

De Holy Grail is eigenlijk het enige pedaal dat ik echt nodig heb voor mijn eigen muziek, maar ja. Het is gewoon een goede, betaalbare reverb.

Autumnkid
22 december 2007, 20:03
Valt mij wel op dat de goede Reverbs meer dan 100 euro gaan, terwijl bijv. Chorus-pedaaltjes goedkoper zijn. Is Reverb zo'n duur effect?

K.

MarkS
23 december 2007, 01:09
Valt mij wel op dat de goede Reverbs meer dan 100 euro gaan, terwijl bijv. Chorus-pedaaltjes goedkoper zijn. Is Reverb zo'n duur effect?

K.
De prijs zal hem met name in de DSP van een reverb zitten lijkt me.

drap
23 december 2007, 01:26
Ik ben het ermee eens dat de Spring en Flerb niet erg bruikbaar zijn. Maar dat is voor mij geen probleem, het Hall model is namelijk wél erg goed en meer heb ik niet nodig.

Hu? Wat is er mis met de spring reverb? Vertel dit eens aan een Dick Dale, die verkiest 'm zelfs boven de Spring reverbs van Fender. Die spring reverb is juist hartstikke goed, alleen misschien niet voor jou. Die spring reverb gebruik ik ook eigenlijk altijd. De Holy Grail staat ook altijd aan bij mij in een lichte spring reverb, om het signaal net even warmer te maken. Het maakt het ook allemaal net even zachter/vriendelijker, zonder de dynamiek weg te halen. Ben ik warm als ik denk dat je de hall reverb op dat ding gebruikt omdat John Frusciante dat ook doet? ;)

FruscianteFan
23 december 2007, 02:27
Ik gebruik Hall omdat ik die het mooiste vind klinken, en (dus) omdat ik de andere twee modellen niet zo mooi en bruikbaar vind. Ik dacht ook wel dat uit de woorden "ik ben het ermee eens dat..." al bleek, dat het om mijn mening ging.

En wie haalt hier nou een artiest aan als argument voor welk model reverb goed klinkt? ;)

drap
23 december 2007, 03:45
Euh... waar heb jij gelezen dat ik een Dick Dale fan ben dan?

Thom TK
23 december 2007, 11:45
Mja je voert Dick wel een beetje aan als argument om de spring reverb van EHX te verdedigen ;).

Maar ach, ieder zijn smaak. Kijk, ik hou van mooie epische solo's, geen ultrashred, maar meer Syphony X achtige solo's. Daarvoor is de Boss RV-5 erg geschikt vind ik. Op een of andere manier vond ik de EHX niet zo lekker aanwezig met distortion, en de spreekwoordelijke volumedrop mocht ik niet zo, omdat ik speel met relatief veel galm over een lead sound ;).

Dus het ligt volledig aan je stijl en waarschijnlijk gebruik de reverb op een compleet andere manier dan jij wilt/doet. Dat geldt voor jou, Drap en Frusciantefan.

drap
23 december 2007, 11:50
Ik heb anders verder niks Met Dick Dale hoor. Was alleen om aan te geven dat die spring reverb toch eigenlijk best bruikbaar is. En gezien de naam Frusciantefan niets aan toeval overlaat en Frusciante ook nog eens de hall reverb gebruikt(e) op de Holy Grail, denk ik niet dat het toeval is dat ie hetzelfde gebruikt en het andere niet bruikbaar vindt. Maar dat was niet kwaad bedoeld verder.

Thom TK
23 december 2007, 11:59
Ik heb anders verder niks Met Dick Dale hoor. Was alleen om aan te geven dat die spring reverb toch eigenlijk best bruikbaar is. En gezien de naam Frusciantefan niets aan toeval overlaat en Frusciante ook nog eens de hall reverb gebruikt(e) op de Holy Grail, denk ik niet dat het toeval is dat ie hetzelfde gebruikt en het andere niet bruikbaar vindt. Maar dat was niet kwaad bedoeld verder.

En toch blijft de RV-5 een goed pedaal :D
Maar zonder dollen, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik qua reverb de EHX superieur vind. Echt waar, toen ik het testte keek ik echt zo: :o

FruscianteFan
23 december 2007, 12:57
Ik heb anders verder niks Met Dick Dale hoor. Was alleen om aan te geven dat die spring reverb toch eigenlijk best bruikbaar is. En gezien de naam Frusciantefan niets aan toeval overlaat en Frusciante ook nog eens de hall reverb gebruikt(e) op de Holy Grail, denk ik niet dat het toeval is dat ie hetzelfde gebruikt en het andere niet bruikbaar vindt. Maar dat was niet kwaad bedoeld verder.Lees mijn bericht nog eens goed. Ik zeg niet dat je fan bent van Dick Dale, ik zeg dat ik het opvallend vind dat je eerst op een hoe dan ook ietwat negatieve manier zegt dat ik de hall reverb vast gebruik omdat Frusciante dat ook doet, terwijl je daarvoor zelf zegt dat Dick Dale zo'n goed geluid krijgt uit de spring reverb. Ik bedoel, je had alleen hoeven zeggen dat je hem zelf bruikbaar vindt, was ook goed geweest toch? Het is tenslotte een kwestie van smaak, niet wat van beroemde artiesten ervan denken.

Voor wat ik doe (http://www.myspace.com/erikharings), klinkt de Hall setting verreweg het beste.

En het spijt me als deze discussie teveel offtopic is.

drap
23 december 2007, 13:17
Kerel, wat zit je nou moeilijk te doen... Ik zette er nog een smilie achter, waarmee het me duidelijk lijkt dat ik er niks kwaad mee bedoelde, wat betreft het Frusciante gedeelte.

De rest was puur omdat het me bevreemde dat je de spring reverb niet bruikbaar vond. Ik heb het verder ook helemaal niet over je smaak gehad en leg je ook verder helemaal niks op.

Was dat nou zo moeilijk?

Mitch
23 december 2007, 13:21
Ik vond de Spring setteing erg subtiel als in: niet echt hoorbaar en de hall zakt teveel in volume op het moment dat -ie net lekker vet wordt. M.a.w.: ik vond de Holy Grail een flutding van de bovenste plank.
Discussie gesloten :D

Thom TK
23 december 2007, 13:28
Ik vond de Spring setteing erg subtiel als in: niet echt hoorbaar en de hall zakt teveel in volume op het moment dat -ie net lekker vet wordt. M.a.w.: ik vond de Holy Grail een flutding van de bovenste plank.
Discussie gesloten :D

Precies! Helemaal mijn mening.
Maar de EHX is wel goedkoop te krijgen, en ligt beter in de tweedehands markt geloof ik.

drap
23 december 2007, 13:32
De spring reverb is inderdaad niet enorm aanwezig, maar dat vind ik persoonlijk juist heel fijn. Ik stel 'm ook nog eens nauwelijks hoorbaar af, om net ff een wat vriendelijker randje aan het geheel te geven, zonder een enorme reverblaag.

Maar de Holy Grail is niet zo holy als dat veel mensen willen doen geloven. Ik vind het een hele bruikbare reverb en heb 'm ook nog eens redelijk goedkoop op de kop kunnen tikken, maar er zijn vast betere. Het was nou ook niet echt een openbaring toen ik 'm voor het eerst bespeelde. Gewoon een goeie reverb, niks meer.

En de flerb stand, dat ben ik dan wel weer met Frusciantefan eens, die is echt niet bruikbaar wat mij betreft. Zit ook alleen op latere versies voor zover ik begrepen heb.

Mitch
23 december 2007, 14:34
Latere versie ? Ik kocht de mijne volgens mij toen -ie net uit was en die had die nutteloze optie ook. Een zwak uitgevoerde reverb blijft het in mijn ogen.

Autumnkid
23 december 2007, 19:21
Die 'volumedrop' waarover jullie het hebben, wat is dat juist? Stel je dat in of is dat een random-fout?

Greets

K.

Autumnkid
23 december 2007, 19:26
Betekent inderdaad ook wel dat het originele signaal zachter wordt na, zeg, 12 uur.

Is dit een humoristische opmerking? Versta 't niet echt... 8)

Autumnkid
23 december 2007, 19:41
OK - Ben mee! Sorry voor de domme vragen :nervous:

FruscianteFan
23 december 2007, 22:38
Is dit een humoristische opmerking? Versta 't niet echt... 8)Stel je de draaiknop voor als een klok. Met 12 uur bedoel ik dus dat hij recht naar boven wijst, met "na 12 uur" bedoel ik dus eigenlijk "als de knop recht naar boven wijst of extremer staat ingesteld".

Volgens mij is die volumedrop echt wel de bedoeling. Of hij wenselijk is, is weer persoonlijk.

Mitch
24 december 2007, 12:41
Nee, dat verlies aan volume is gewoon een kwaal. Het ding zit niet zo tof in elkaar dat -ie het droge signaal behoudt, dat raakt gewoon ondergesneeuwd, je houdt steeds meer 'wet' wignaal over en dat maakt 'm dus feitelijk onbruikbaar in die standen.

drap
24 december 2007, 12:57
Nee, dat verlies aan volume is gewoon een kwaal. Het ding zit niet zo tof in elkaar dat -ie het droge signaal behoudt, dat raakt gewoon ondergesneeuwd, je houdt steeds meer 'wet' wignaal over en dat maakt 'm dus feitelijk onbruikbaar in die standen.

Klopt helemaal. Maar als ik een Frusciante hoor, die gebruikt het ding ook wel eens in extremere settings en dan hoor ik wel het droge signaal terug. Een Dick Dale doet dat bijvoorbeeld ook. Het lukt mij ook niet met dat ding, maar ik vraag me af hoe hun het doen. Ik vind het niet echt een volumedrop, maar inderdaad, op den duur hou je vrijwel alleen maar een wet signaal over en dat is wat mij betreft ook niet bruikbaar.

Rhulshof
24 december 2007, 13:00
is het dan niet zo dat de "volume" knop eigenlijk een wet/dry mix knop is ;)

ik ken het aparaat niet persoonlijk maar dat maak ik op uit jullie verhalen.

gr.R

Mitch
24 december 2007, 13:01
Volume knop ? Volume drop ! :D Er zit geen volume knop op....
Ja, het zal wel een mix knop zijn, maar het is hoe dan ook een gemiste kans van EH wat mij betreft.

gertgert
24 december 2007, 13:35
goeiste reverbpedaal tot nu toe: danelectro springking
in duitsland voor zo rond de 100 euro te bestellen.

Thunders1988
24 december 2007, 13:43
goeiste reverbpedaal tot nu toe: danelectro springking
in duitsland voor zo rond de 100 euro te bestellen.

+10

Heb m ook. Vind m heel erg goed. Heel erg realistisch geluid...

:D
okee... Dat komt misschien wel omdat het ding ook SPRINGS HEEFT!

FruscianteFan
24 december 2007, 15:12
Klopt helemaal. Maar als ik een Frusciante hoor, die gebruikt het ding ook wel eens in extremere settings en dan hoor ik wel het droge signaal terug. Een Dick Dale doet dat bijvoorbeeld ook. Het lukt mij ook niet met dat ding, maar ik vraag me af hoe hun het doen. Ik vind het niet echt een volumedrop, maar inderdaad, op den duur hou je vrijwel alleen maar een wet signaal over en dat is wat mij betreft ook niet bruikbaar.Het ligt meer aan de rest van je spel/spullen hoe extreem de Holy Grail klinkt. Ik bedoel, als je op het halselement van je gitaar heel 'mellow' akkoorden speelt, dan valt de reverb nog wel mee als de knop op, zeg, 10 uur staat. Speel je met reverb op 10 uur op het brugelement, met een felle attack en veel dempen? Dan hoor je die reverb veel duidelijker. Op dat soort momenten ben ik dan ook erg blij dat er een 'aan/uit' knop op dat pedaal zit :D